Kiitokset mielenkiinnosta kaikille katsoneille ja vielä isommat keskusteluun osallistuneille!
Tää ei ollu siinä mielessä aito kilpailu, että kyselin täältä kun en itse tiedä kaikkia... Laitan linkin toiseen kuvasarjaan, missä on, paitsi nuo edellisessä linkissä olleet hämäräkuvat, myös aika lailla lisää kuvia. Tästä löytyy tukea ja lisää tietoa muutamiin kysymyksiin, muutama jää ikuiseksi arvoitukseksi. Vihreästä muskelijenkistä näkyy yhdessä kuvassa vähän etulokaria, mutta auton merkkiä en tullut katsoneeksi ollenkaan... samoin avomersun malli jäi muistiin tallentamatta. Corvetteja minun arveluni mukaan kuvissa on useita, myös se targa-kattoinen? Ja se feikki jarrulevyn jäähdytysilman ritilä on tosiaan Caprista, mikä taitaa jossain kuvassa olla sivuroolissa.
Tässäpä sitä lisätietoa:
https://flic.kr/s/aHBqjCjHTxJa jos joku aikoo vielä osallistua tosissaan tietovisaan, katsoo sitten vaan sitä aikaisempaa linkkiä, tässä tulee liikaa helpotuksia...
Nuo lokarien päällä olevat peilit oli kahdessa Datsun 1600 -autossa sekä yhdessä, muistaakseni Finn-Datsunina aikoinaan markkinoidussa mallissa; olivatkohan tuon ajan Datsunien alkuperäiskamaa?
Otan tähän pari esimerkkikuvaa ihan pakko-katseluun:

Kuvasta meidän rouvalta tuli vastaus kuin tykin suusta, ja se vastaus sisälsi kaiken oleellisen tunnistamisen tuosta kuvasta; "Musta on gairnin terrieri ja valkoinen on samojedi!"
Vielä toinen:

Tästä kuvasta vaimo taas totesi, että hyi, tuollasia miehet on... minä siihen, että jos on vastuulleen ottanut kukkien katselun, ei siinä auta kursailut, on homma vaan hoidettava...
Väärinkäsitysten välttämiseksi kirjoitan tähän kuitenkin, että sattuma - luultavasti suunnanmuutos - hänet laittoi kuvaan epäilyttävään asentoon, ei kuitenkaan ollut oikeasti kyse "kukkien kastelusta", järjestystehtäviään toimitti ja asianmukaisesti käyttäytyen hän.
jaakkovaakko
PS. Kuvien taustoina on Anttolan toria, vanhaa paloasemaa, antikvariaattia, satamaa ja veneitä. Ja viimeisessä kuvassahan on ihan selvästi meidän huihain (i30 farmarimalli) takaikkunaan peilautuva Anttolan Yhtenäiskoulun vierasparkkipaikan kyltti...