Mulla taasen on omassa Yuasan akku, kuivana ostettu ja itse hapotettu ohjeiden mukaan. Kannattaa tällainen korkeilla varustettu akku tsekata vähän väliä, mulla ainakin tuppaa kuivumaan, eli vettä saa lisätä pari-kolme kertaa kesässä. Jos tulee pidempää taukoa ajamiseen, ja tiedän sen etukäteen, otan maakaapelin irti. Muuten säilytän akkua pyörässä paikallaan, lämmittämättömässä tallissa. Latausta se varmaan saa, tulee ajeltua mutkateitä "tehokierroksilla", aika vähän on tuota kylillä puksuttelua.
Akku kannattaa aika ajoin myös ladata ulkoisella laturilla. Ainakin ajokauden päätteeksi, ja ennen ajokautta. Olen havainnut hyväksi noille "leluille" eli radio-ohjattavien ym pienoislaitteiden akkujen lataukseen tarkoitetun latauslaitteen. Joku asiantuntija (Kuisman Jouko ehkä?) tällä foorumilla kertoi että lyijyakun "hellävarainen" lataus on hyvä tehdä virralla joka on 10% akun kapasiteettilukemasta, eli Hondan tapauksessa 1,2A, kun akku on 12Ah. Eipä oikein mikään "normaali" latauslaite noin pieniä virtoja taida tarjota. Yleismallin pienoislaitelaturissa voi virran säätää aika pieneksi, ja useimmissa on myös lyijyakuille sopiva ohjelma (Pb).
Tämän tapainen mulla, vanhempaa mallia tosin:
https://www.hobbylinna.fi/tuote/skyrc-laddare-s60/SK100106-01/Tuo nykyinen akku on muutaman vuoden vanha, en muista minä vuonna sen ostin mutta en ainakaan viime enkä toissa kesänä

Saattaa olla 3-4 vuotta ikää jo. Edellinen akku ei kestänyt kuin kesän, oli halpis, en muista mistä ostin. Mutta keväällä tosiaan täysin kuollut. Tosin se pääsi kuivahtamaan kohtuu pahasti ainakin kerran.
Tällä nykyisellä akulla tosin ei ole tullut käytettyä starttia "sattuneesta syystä", mutta nyt kun starttikin on tikissään, voi tilanne muuttua.