Nythän se oma honda cb350k4 teki tepposet. Yläkerta vuotaa öljyä. Paikallistettu noihin nokka-akselin päätyihin.
Myös venttiilikopan tiiviste näkyy mehivän. Pyyhin öljyä kuivatakseni konetta ja tiiviste ihan murenee 
Koneremppa tehty muutamia vuosia sitten. Ajoa ei hirveesti viimevuosina ole tullut.
Silloin ei ollut saatavilla, kun tarvike tiivisteitä. Onkohan niiden laatu noin surkeeta?
Oliko tossa koneessa mitään jälkikiristyksiä yläkerran osalta? Sen verran aikaa, kun viimeksi näiden kanssa tullut painittua, ettei oikeen enään muista 
Vinkkejä tohon yläkerran parempaan tiivistämiseen saa myös antaa.
Silikoonia en haluaisi alkaa käyttämään. Tiivistepinnat on aikoinaan katsottu läpi ja tarkistettu, että ovat suorat ja puhtaat.
Ajatuksena nyt olisi purkaa koko yläkerta ja saada se pitäväksi uusilla tiivisteillä ja tietysti kaikki o-renkaat vaihdan samalla.
Tarviketiivisteitä olen itse käyttänyt samanikäisessä piikkihondassa hyvällä menestyksellä. Olisko ollut Noburu tai sellainen, mutta vakavan oloinen japanilaisukko mustavalkokuvassa, Japanin lippu ja varoitus "Beware of imitations!"

Kolmepuolikkaaseen oli mulla myös joku "käytettynä" ostettu avattu paketti, etiketti hukassa mutta tiivisteissä teksti "Asbestos", eli vanhaa varastoa. Vaikuttavat hyvältä, tosin vasta pari päivää sitten ne laitoin koneen poskien väliin.
Mulla muuten kävi niin että vahingossa muutama vuosi sitten ostin semi-synteettistä Bel-Rayn öljyä, ja kaadoin koneeseenkin. Ja ajoin tottakai öljynvaihtovälin, ihmettelin kun alkoi just noi kannen yläpuolen tiivarit tihkumaan. Sitten vasta öljynvaihdon aikaan tsiikasin kannua tarkemmin, ja havaitsin tuon että olikin osasynteettistä. No, kone toimi muuten paremmin, käytetty öljy oli aika mustaa, ja "vahinko" oli jo tapahtunut, joten laitoin sitten seuraavankin satsin samasta kannusta. Putsasin koneen päällisin puolin ja kas, seuraavalla välillä ei juuri tihkannut, ja nyt ei enää juuri lainkaan. Olisko se uusi öljy vaan puskenut vanhat pois tiivisteistä.
Mutta voi nuo uuden ajan tiivisteet tietty olla huonompia, ainakin mitä noita joitain katselee niin ovat melkein kuin ohutta vaneria, eivätkä "massaa" kuten vanhat. Silikonia ei kannata laittaa mutta oikeasta tiivisteaineesta ei ole haittaa. Ja saattaisi tuollainen vanhan liiton tiivistesatsi joltakulta ehkä löytyäkin?