Voi olla hankalaa se alapultin irroitus/kiinnitys. Se voi onnistua että otat fillarin sekä loksun pois ja irrotat telarin kerrallaan operoitavaksi. Tällöin lampunkorva ja lamppuhässäkkä pysyy"kasassa".
Tähän tyyliin teinkin, ja juubituubivideon
https://m.youtube.com/watch?v=OLS9Wv0L2_kvinkistä viisastuneena tein niin että etupyörän irroituksen jälkeen hölläsin teleskooppien ala- ja yläruuvit, nehän noi kolmiot on vähän niinkuin tehty pitämään liukuputket tiukasti kiinni, ja lokasuoja taasen esti alaputkien pyörimisen. Alaruuvit olivat kohtuutiukassa mutta 6mm kuusiokolohylsy ja hyvä vääntövarsi (ja se että asennelmat olivat kiinni kolmioissa) tekivät avaamisesta kohtuu vaivatonta. Olin tilannut uudet pohjaruuvit varmuuden vuoksi, ja laitoinkin ne uudet nyt sitten paikoilleen uusien kupariprikkojen kera. Kokoonpano kävi vastaavalla tyylillä eli käsissä osat sopivan tiukalle ja kun putket olivat taas kiinni kolmioissa niin alapultit momenttiin. Ei siinä sen ihmeempiä ollut. 34 mm hylsyllä sai uudet stefat paikoilleen, ne koristepeltikuoret lähtivät kohtuuhelposti kun siitä reiästä alkuun koputteli tuurnan avulla. Takaisin asennuksen varmistelin pistepuikolla.
Tein homman yksi teleskooppi kerrallaan joten lamppusysteemi pysyi hyvin nipussa.
Jäi yksi varmistettava asia kuitenkin:
Mun tehdasmanuaalissa, jonka siis pitäisi koskea myös K4-mallia, näytetään etupäätä koskevassa kappaleessa semmoinen malli, jossa jousi on liukuputken ulkopuolella (taitaa olla K3?). Öljyä neuvotaan laittamaan 2 desiä, 10W tai jotain 10W-alkuista moniasteöljyä. Pitääkö paikkaansa myös tälle vähän erilaiselle etupäälle?
Muoks: googlailun perusteella ei kuulu laittaa kahta desiä vaan 1,25 - 1,3 desiä per pumppu. 10W on suositus, moni ulkomaanfoorumilainen suosittelee 15W:tä. No, kaadoin jo 1,1 desiä 10W iskariöljyä kumpaankin putkeen, tuntuu vähän kurluttavan ylöspäin tullessaan, joten lisätään vielä reilu ruokalusikallinen kumpaankin. Het huomenna

Mulla on joku toinenkin manuaali (Chilton tms) jossain, siinä oli tähän malliin sopiva ohje mutta just nyt en löydä sitä kirjaa