Helou, olisikohan omassa pyörässä tuo hana vika? Hana on kyllä uusittu mutta silti tuntuisi että vaikuttaisi bensan saanti vialta.
Eli pyörään on nyt vaihdettu kärjetön sytytys, akku on uusi, kaasarit säädetty, tulppia vaihdeltu, puolat on uusittu. Mutta edelleen välillä toimii hienosti ettei mitään ongelmaa, kunnes yhtäkkiä vasemman puolinen pytty tippuu pois pelistä ja taas on tulppa mennyt.
Onko mitään ideaa mikä tuon tulpan päälle käy? On hieno pyörä ajaa kunhan toimii, mutta sitte kun lakkaa toimimasta niin tekee mieli kaivaa kuoppa ja haudata pyörä sinne..
Puhuttiinkohan jossain että elektronisessa sytkässä ei pysty säätämään kun yhden pytyn ennakon oikein ja toinen jää miten jää-hiukan pieleen.
Miten pyörä muuten toimi aiemmin,alkuperäisosin?
Kokeile ensin vaihtaa bensaletkut ristiin ja vaihtuuko huono pytty samalla.
Helpointa aloittaa siitä vaikkei sekään vielä takaa täysin että hana toimii tai ei.
Mitä tarkoitat että tulppa mennyt?
Jos bensapula iskee,ei tulppa siitä miksikään mene.Tuossa kestää aika hyvin tulpat vaikka ois mitä häiriöitä.Minä en ole kuin muistaakseni kerran tulpat uusinut,tässä suunnilleen 10 v aikana.No sanotaan max 2 kertaa,varmuuden vuoksi.
Jos tulppa tosiaan menee kuralle,kantsii mitata puristuspaineet pytyistä.Jos OK niin jää yksi iso vikakohde pois laskuista.Mielellään 8-11 baria sais olla tulos.Sitten taas epäilemään kaasareita..Suuttimet varmuudella puhtaiksi ohuila kuparilangoilla rassaten niin että auringonvalo tulee läpi tasaisena ja kumitulpat kuntoon-vaikka ne vissiin vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin.semmoset sulkutulpat 1 kpl/kaasari.
Joku muu tietäs tuon paremmjn,minä en ole niiden kanssa pulannut vielä muuta kuin tarkistellut ettei ole haperot.
Tsekkaa vielä semmonen juttu ettei ryyppy varmasti mene ajon aikana päälle.Minulla oli semmoinen vika,vähän piti vaan trimmata pientä jousiläpykkää joka lukitsee ryyppyvivun auki tai kiinni.Se ryömi pikkuhiljaa tärinästä kiinni ja ikäänkuin bensa ois loppunu,samat oireet.Silloin epäilin heti että joko se hana taas alkoi temppuilemaan.Se on toiminut jo pari kesää ainakin ihan hyvin.Kun otin filtterit pois ja petrasin vähän sisuskumia.Joskus pärjää ilman että ostaa mitään uusia osia