Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 1025100 kertaa)

Heinäkuu 16, 2014, 08:16:46 ap
Vastaus #1440

sami koponen

• Vieras
Hienoo nähdä näitä muitten päristäjiä! :P Loukkalahden pyörä on aikalailla samanlainen kuin mulla oli ja Hartikaisella on joitain poikkeuksia lukuunottamatta aikalailla sellainen raakalainen kuin itsellä tulee olemaan ;D. Toi takabritsi on kyllä verraton tossa Hannun bobber/cafe/rottapyörässä 8).

Vielä omasta pyörästä puuttuu takaloksu paikaltaan ja takavalo niin pidetään vielä jännitystä yllä ja tässä jahka matkahuolto kiirehtii niin kuvia lyödään tänne :police:

Heinäkuu 16, 2014, 09:27:07 ap
Vastaus #1441

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Hienoo nähdä näitä muitten päristäjiä! :P Loukkalahden pyörä on aikalailla samanlainen kuin mulla oli ja Hartikaisella on joitain poikkeuksia lukuunottamatta aikalailla sellainen raakalainen kuin itsellä tulee olemaan ;D. Toi takabritsi on kyllä verraton tossa Hannun bobber/cafe/rottapyörässä 8).
Joo,kyllä Arin pyörä on siisti ja uuden näköinen :)
Kiitoksia maininnoista-kyllä sitä takapritsiä onkin moni ihmetellyt ja kopeloinut ja puristellut niitä kumeja varsinkin ;)
Sen piti olla väliaikainen vaan,ja ilmeisesti edes hitsauskone ei ole ollut käytettävissä koska liitokset  tehty pulteilla-en muista mistä kaljakärristä ne putketkin oli sosialisoitu..
Edellisen omistajan jälkeen olen siis lisännyt pritsin,vaihtanut jäykemmät takaiskarit ja lokaria on siirretty niin että se suojaa paremmin kuralta selkää.Nämä sen takia että ajellaan 2 päällä toisinaan ja hiekkatiet on keväisin "todella kunnossa".Edellinen omistaja siis on tehnyt nuo runkomuutokset siihen mutta ilmeisesti haasteet ei vielä riittäneet koska hän piti pyörää vain vuoden verran..Minä olen 4. omistaja.Ei paha.

Heinäkuu 16, 2014, 12:11:34 ip
Vastaus #1442

Frank Salin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyselisin foorumilaisten mielipidettä miten pienillä puristuspaineilla cb350 pitäisi vielä toimia normaalisti? Kirja ilmoittaa vähimmäispaineeksi 10.5 mutta ymmärtääkseni paljon pienempi pitäisi riittää? Entäs lataus?

Heinäkuu 16, 2014, 18:50:55 ip
Vastaus #1443

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyselisin foorumilaisten mielipidettä miten pienillä puristuspaineilla cb350 pitäisi vielä toimia normaalisti? Kirja ilmoittaa vähimmäispaineeksi 10.5 mutta ymmärtääkseni paljon pienempi pitäisi riittää? Entäs lataus?

Viime kesänä ennen kansipulttien kierteiden menoa mittasin omasta CB350:stä puristuspaineet. Toisessa sylinterissä oli 9,75 ja toisessa 11.25. Kumpikin mittaus lämpimänä ja ennen mittausta lusikallinen öljyä männän päälle. Aivan selkeästi toisessa oli kunnon paineet, mutta toinen oli kuin lehmän henkäys (mikäli muistan oikein lapsuudesta...). Jahka ensi talvena jaksan avata koneen ja korjata kierteet, porautan samalla sylinterit ja uusin männät.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Heinäkuu 16, 2014, 18:54:50 ip
Vastaus #1444

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo,kyllä Arin pyörä on siisti ja uuden näköinen :)
Kiitoksia maininnoista-kyllä sitä takapritsiä onkin moni ihmetellyt ja kopeloinut ja puristellut niitä kumeja varsinkin ;)
Sen piti olla väliaikainen vaan,ja ilmeisesti edes hitsauskone ei ole ollut käytettävissä koska liitokset  tehty pulteilla-en muista mistä kaljakärristä ne putketkin oli sosialisoitu..
Edellisen omistajan jälkeen olen siis lisännyt pritsin,vaihtanut jäykemmät takaiskarit ja lokaria on siirretty niin että se suojaa paremmin kuralta selkää.Nämä sen takia että ajellaan 2 päällä toisinaan ja hiekkatiet on keväisin "todella kunnossa".Edellinen omistaja siis on tehnyt nuo runkomuutokset siihen mutta ilmeisesti haasteet ei vielä riittäneet koska hän piti pyörää vain vuoden verran..Minä olen 4. omistaja.Ei paha.

Noista pitää tehdä joko alkuperäisen näköisiä tai sitten käyttää mielikuvitusta, kuten Hannun pyörän kohdalla on tehty :) Itsekin olen monta kertaa arvaillut, miltä Hannun menopeli oikeasti näyttää. Hyvältähän se näyttää!

Heinäkuu 16, 2014, 19:35:24 ip
Vastaus #1445

sami koponen

• Vieras
 Täsä oma mielitty vähän vaiheessa kyllä vielä mutta tänään taas vakuutukset päälle ja kovaa ajoa 8)
..tulipas huonolaatuisena kun piti niin kovin pienentää kuvaa ::)

Ps. Kiitos Pasi lokarista! Oli juurikin tarpeeksi huono mutta omaan tarkoitukseen aivan loistava. Loistavasti paketoitu ja hoidettu! Eli thanks vaan ;D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2014, 11:57:42 ap kirjoittanut sami koponen »

Heinäkuu 16, 2014, 21:49:46 ip
Vastaus #1446

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Täsä oma mielitty vähän vaiheessa kyllä vielä mutta tänään taas vakuutukset päälle ja kovaa ajoa 8)
..tulipas huonolaatuisena kun piti niin kovin pienentää kuvaa ::)
Kyllähän se tyylikäs vaan on :)
Runkoako ei vissiin ole pilkottu/muunneltu?Takajousen paikatkin näyttäs alkuperäsiltä.
Penkki ainakin on varsin istuttava,mites apparin paikka pysyykö siinä hyvin kyydissä? Muuten mistä vehkeestä kotoisin?

Kuvan jos saisit isompana tähän ois hyvä.Kokeile vaikka alkuperäistä lähettää sähköpostiin Windows maililla sehän pienentää tiedostokoon automaattisesti.1024x768 annat olla pikseleiden niin se näkyy isona täällä.Oikeasti et lähetä mihkään vaan tallenna se Windowsin kuvavalikoimaan ja sieltä sitten foorumille. Ellet halua käyttää kuvankäsittelyohjelmia..

Heinäkuu 16, 2014, 22:57:34 ip
Vastaus #1447

sami koponen

• Vieras
Joo olen hyvin tyytyväinen lopulliseen tulokseen. Ajatus oli että mitään peruuttamattomia muutoksia en runkoon/ orkkisosiin tee ja tulihan tuosta ihan kiva noinkin. Käytännössä aika pienellä muokkauksilla kolmepätkästä saa pirteämmän ja vähän ryhdikkäämmän, toki kaikkihan on mielipideasioita mutta itsellä taas uutta intoa ajella kun alla "uusi" pyörä :).

Satulasta tuli siitäkin ihan istuttava.. Se on alusta loppuun oman käden tuotoksia. Vanerista runko, uretaanilevystä muoto ja sitten mansen vaahtokumipajalta kohtuu kovaa pehmikettä, vanu ja keinonahka. Hankaluuksia teetti tuossa hondan rungossa oleva kohouma peräpäässä joka piti sulavasti häivyttää tuohon penkin muotoon jotenkin. En ole vielä ajanut kilometriä tuolla että en tiedä minkälainen teräsperse pitää kuskilla olla että matkan kestää, saati sitten matkustajalla ;D.

Pitää koittaa parempia kuvia jahka hienon auringonlaskun saa taustalle ja tietokoneen alle kun tämä tabletti on aika kömpelö kaikinpuolin.

Heinäkuu 17, 2014, 18:07:36 ip
Vastaus #1448

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Jokseenkin kuravesihän niistä lähti.Pahempaa taitaa kuitenkin olla Kokemäenjoen vesi.
On sellainen tuntuma että aikas tehokasta tuo pesuliuos.10 min antaa olla ja puutarhaletkulla huudoin liat pois.Vesi oli jonkinverran auringossa lämmennytkin.Sitä en tutkinut tuliko punainen väri veden pinnalle suodattimissa olleesta vanhasta öljystä vai onko pesuainekin punaista.
Kumminkin näillä oli ajettu joku 2-3 tkm..Nyt ovat vielä kuivumassa ja alkaa se tarkkuutta vaativa öljyäminen,josta en juuri sentakia erityisemmin pidä koska se voi mennä pieleenkin.
Tämmöset lutraukset ei luonnollisestikkaan koske valtaosaa Hondamiehistä,koska siellä on ne paperipanokset.
Laitoinpahan kumminkin jutun esille ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 17, 2014, 20:26:48 ip
Vastaus #1449

sami koponen

• Vieras
Tulipa todettua niinkuin foorumin mukaan olin lueskellutkin että noiden powerfilttereiden kanssa tulee äkisti käymisongelmia. Koskaan ei itsellä juuri käymisen kanssa suuria pulmia ole ollut mutta nyt noiden uusien suodattimien kanssa oli ongelmia kierroksilla kuin kierroksilla. Ilmeisesti tuo virtausvastus on niissä niin pieni että se luistin ei toimi tarkoitetulla tavalla. Mikäs Hannu tämän filttereiden öljyämisen tarkoitus on? Lisäisikö se sitä virtausvastusta?

Noh, vaihdoin alkuperäiset hondan orgissivuposket takaisin ja hyvin pelittää! Ja itseasiassa pitää myöntää että orginaaliilmanpuhdistusjärjestelmän kanssa pyörä näyttääkin jopa hienommalta 8). Vai näyttääkö??
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2014, 11:58:06 ap kirjoittanut sami koponen »

Heinäkuu 17, 2014, 20:57:20 ip
Vastaus #1450

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
. Mikäs Hannu tämän filttereiden öljyämisen tarkoitus on? Lisäisikö se sitä virtausvastusta?

Noh, vaihdoin alkuperäiset hondan orgissivuposket takaisin ja hyvin pelittää! Ja itseasiassa pitää myöntää että orginaaliilmanpuhdistusjärjestelmän kanssa pyörä näyttääkin jopa hienommalta 8). Vai näyttääkö??
Vaikea sanoa varmaksi kun eka kuva on niin pieni ;) Mutta taitaa se olla parempi sinisin poskin :)

Öljyn tarkoitus on pyydystää hienojakoista pölyä joka muuten menisi suodattimen framesta läpi.Öljy koostuu kasvi-ja mineraaliöljystä ja mitähän muuta siinä olikaan sitten ne lisäaineet jotka pitää sen sitkeänä ym.
Nyt jos öljyä on liikaa,kaasari ei ainakaan toimi.Tietäähän sen jo siitäkin että kokonaan ilman filttereitä se toimii ehkä parhaiten koskaan :o
Siis ehkä..En ole monestikkaan testannut mutta kyllä se jokakerralla on lähtenyt niin saakelisti-kuin pieni eläin!

Öljysin äsken ne että näkee nyt sitten miten onnistui.Koska homma on niin tympeä,jätin sen viimeiseksi muiden, kuten ketjunhuoltotoimenpiteiden jälkeen.Keulaputkia kahta eri vuosimallia vähän ihmettelin.Kunhan kerkiän laitan pari kuvaa ja kysymykset niistä.Pitäs ensin löytää kuitti Kalles Motorista että miillaiset stefat ostin viimeksi.Kun uudemmissa putkissahan oli eri halkaisija..

Niin mikäs sulla on toi vuosimalli tarkalleen?

Heinäkuu 17, 2014, 21:15:37 ip
Vastaus #1451

sami koponen

• Vieras

Niin mikäs sulla on toi vuosimalli tarkalleen?

Kuvat on tosiaan niin kovin pieniä kun en osaa enkä nyt jaksa keskittyäkkään kuinka niistä saisi parempilaatuisa..

Käsittääkseni ainakin tuo kaasari vaatii jonkin verran sitä vastusta toimiakseen. Tai mikä muu selittäisi tuon kun itellä parani käynti huomattavasti orkkis ilmansuodattimilla? Orginaaleissahan on se tasausputkikin siellä välissä joka tasaa paineen molemmilla kaasutimilla ja luistien pitäisi näinollen toimia synkronoidummin kuin tuollaisilla erillisillä filttereillä. No tiedä häntä :-\.

En oo ihan tyytyväinen nyt vieläkään noihin ilmansuodattimen seutuhin mutta josko ajan kanssa siihen sais jotain pikku parannusta :police:. Ainiin ja se vuosimallihan oli armonvuotta -73. :P

Mitenkä sulla Hannu muuten repsikka viihtyy siinä takapritsillä? Oliko pitkäkin lomareissu ja miten kartanlukijan pakarat voi? ;D

Heinäkuu 17, 2014, 21:23:32 ip
Vastaus #1452

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Osaako kukaan sanoa suoralta kädeltä saako uudemman mallin? keulaputket ujutettua vanhemman mallin ulkoputkien(runkojen) sisään?

Mulla on tuo vanhempi tyyppi ja siihen on ollut vaikeampi saada stefoja.Näin kertoi Motors Kalle joka myi aikoinaan viimeisensä minulle.
Toinen putki on vuotanut aina öljynvaihdon jälkeen jonkun aikaa koska sisäputken pinta sen verran syöpynyt ettei uusikaan stefa auta.
Olis varastossa ulkoisesti hieman paksummat oloiset tunkit mutta sisäputki saattaa olla samankokoinen.Sain mitaksi 32,83mm.Ja näemmä olen ostanut 33 mm reiällä olevat stefat tuohon omaan pyörään.Stefan ulkohalk. on 44.
Onko sitten uudemmissa isompi ulkohalkaisija vai mikähän ero niissä on?

Kuvassa ensin se varastossa oleva,hieman ovaalin muotoinen.Vuotanut sekin mutta saattaisi selvitä stefojen uusimisella mikäli ei syöpymiä ja päällisin puolin ne vaikuttaa siisteiltä.Pyörässä olevat on ulkomitaltaan hieman ohuemmat ja pyöreät.Varmaankin koko systeemejä ei viitsisi vaihtaa koska sitten tarvittais uudet suojakumitkin ynnämuuta.Lokarin kjiinnitykset ei täsmää.Eikä ne sopisi enää vanhanmallin mustien suojahylsyjen sisään..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 17, 2014, 21:32:42 ip
Vastaus #1453

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Käsittääkseni ainakin tuo kaasari vaatii jonkin verran sitä vastusta toimiakseen. Tai mikä muu selittäisi tuon kun itellä parani käynti huomattavasti orkkis ilmansuodattimilla?

Mitenkä sulla Hannu muuten repsikka viihtyy siinä takapritsillä? Oliko pitkäkin lomareissu ja miten kartanlukijan pakarat voi? ;D

Kyllä Se valitteli että kovaa on kyyti-siis istumalihoille ;) Sanoin vaan että vaatii totuttelua vielä talven jälkeen,niinhän ne himo-fillaristitkin sanoo että alkuun puutuu ja kipiää tekee.Varmaan se ihan orkkispenkki olis riittävän pehmeä.Kyllä sitä tänäänkin ohikulkiessani kattelin kun se roikkuu liiterin seinällä että saiskohan siitä mitenkään sahaamalla soivaa peliä.Levveyttä ainakin piisais.Mutta ei tohi sahata voi tarvita vielä ties mihin vaikka moottorikelkkaan ;D

Niin kokeilikko ilman filttereitä miten pelaa,vai oliko se joku toinen kerholainen jolle sitä suosittelin testata?

Minulla on -71 mutta ihan niinkuin -73:ssa olis samanlaiset keulaputket :o

Heinäkuu 17, 2014, 22:07:13 ip
Vastaus #1454

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osaako kukaan sanoa suoralta kädeltä saako uudemman mallin? keulaputket ujutettua vanhemman mallin ulkoputkien(runkojen) sisään?

Mulla on tuo vanhempi tyyppi ja siihen on ollut vaikeampi saada stefoja.Näin kertoi Motors Kalle joka myi aikoinaan viimeisensä minulle.
Toinen putki on vuotanut aina öljynvaihdon jälkeen jonkun aikaa koska sisäputken pinta sen verran syöpynyt ettei uusikaan stefa auta.
Olis varastossa ulkoisesti hieman paksummat oloiset tunkit mutta sisäputki saattaa olla samankokoinen.Sain mitaksi 32,83mm.Ja näemmä olen ostanut 33 mm reiällä olevat stefat tuohon omaan pyörään.Stefan ulkohalk. on 44.
Onko sitten uudemmissa isompi ulkohalkaisija vai mikähän ero niissä on?

Kuvassa ensin se varastossa oleva,hieman ovaalin muotoinen.Vuotanut sekin mutta saattaisi selvitä stefojen uusimisella mikäli ei syöpymiä ja päällisin puolin ne vaikuttaa siisteiltä.Pyörässä olevat on ulkomitaltaan hieman ohuemmat ja pyöreät.Varmaankin koko systeemejä ei viitsisi vaihtaa koska sitten tarvittais uudet suojakumitkin ynnämuuta.Lokarin kjiinnitykset ei täsmää.Eikä ne sopisi enää vanhanmallin mustien suojahylsyjen sisään..

Itse kromautin viime kesänä CB450:n etuputket, kun niihin oli tullut syöpymiä juuri tiivisteen kohdalle. Syöpymäkohdat täytettiin ja sen jälkeen putket hiottiin ja kromattiin. Niistä tuli paremmat kuin uudet, koska kromia on nyt (tekijän mukaan) kolme kertaa paksumpi kerros. Eikö noita tiivisteitä löytyisi CMSNL:ltä tai David Silveriltä? P.S. Hyvä juttu, että täällä on uusia innokkaita kolmepätkäharrastajia! :)