mitä tarkoitat isommalla rattaalla?
Muotoilin tuon asian epäselvästi. Tarkoitin tietenkin että vaihtaa se isompi ratas uuteen niistä kahdesta jotka liittyvät starttiin, eli se mikä löytyy laturin takaa. Hammasmäärä olisi sama kun vanhassa. Ovatko rullat muuten jotenkin myös rattaaseen kosketuksessa? Se selittäisi vaihtoteorian. Ei ole itselläni ikinä ollut auki...en tiedä miltä näyttää muuta kuin kuvista...
Mitä tulee latureihin niin eikös Mikaelilla ollut käytössä jonkinmoinen tarvikelaturi?? Kuka tekee käämitystöitä jos laturi osoittautuisi vikakohdaksi? Luin myös aikaisemmat kirjoitukset tarviketasasuuntaajista mutta sähköhommat ovat minulle täyttä hepreaa joten ei oikein auennut että minkälainen tämä tulee olla ja miten se liitetään? Jos ymmärsin oikein niin tarvike mallissa ei ole yhtä monta piuhaliitäntää? Oulusta kai olitte omanne hankkineet?
Itse kuskasin varmuuden vuoksi pyörän vanhemman roplaajan pajaan joka lupasi nämä sähkövempeleet minulle mitata.
Jonkinlainen tarvikemalli tuo laturi on, ei ainakaan ole sama kuin alkuperäinen.
Meinasin tuon vanhan laturin käämityttää, kauhajoella olisi ollut Ketolan Sähkökonekorjaamo jossa sen olisi saanut teetettyä, eräältä pakalliselta firmalta ensin kyselin, mutta he eivät suostuneen motskarin laturia käämimään, kuulemma siksi, että ovat takuu ongelmista joutuneet kärsimään sen takia, kun eivät tunne hartseja jotka kestäisivät tuossa käytössä ja niiden kanssa ollut sitten ongelmaa, ymmärrän kyllä.. olisin kyllä voinut käämityksen ottaa ilman takuutakin, mutta se ei liene oikein mahdollista sellaista sopia yrityksen kanssa joka ei harrasta pimeää toimintaa tms. .
Kumma, kun ei ole tullut ollenkaan sähköpostiin muistutuksia, että tähän aiheeseen olisi vastattu.. ehkäpä nyt tässä on joku ajastin, jos ei ole kirjautunut pitkään aikaan, niin ei muistutustakaan tule.
Itse kävin tasasuuntaajan hakemassa paikallisesta sähköliikkeestä (Pohjois-suomen sähkö oy) olikohan 35A malli, eli virtaa kestää 35A