kun se holkki on oikeassa asennossa, elikkäs ei 180 astetta pielessä, kuin mulla, niin ne keskipakosäätimen sakarat pitää olla sen holkin sakaroissa vastaavissa väleissä. jossain tässä keskustelussa selitettiinkin, mistä näkee holkin oikean asennon, joku merkki piti olla samassa suunnassa kuin kärkilevyssä jokin merkki tai teksti.
Eli sytkän säätö
pyöritä moottori asentoon, että vasen kärkiväli on kaikkein suurimmillaan, säädä välykseksi.. hmm.. oliko se 0,3mm tee sama oikealle kärjelle
pyöritä moottori laturin roottorin LF merkkiin, se merkki on siis vähän ennen vasemman männän yläkuolokohtaa, en tiedä, miten lamppusi toimii, mutta ilmeissti valo sammuu, kun kärki aukeaa, pyöritä siis kärkien aluslevyä siten, että lamppu juuri sammuu, eli ne 2 pulttia vähän löysälle, joilla se aluslevy on lukittu, sitten jollain tapilla tai ruuvimeisselillä, sekä pienen vasaran avulla naputtelet sitä kärkien aluslevyä oikeaan suuntaan sieltä ylhäällä olevista lovista.
nyt kun vasen sylinteri on kohdallaan, säädetään oikea
Eli käännä laturinroottorin merkki F kohdalleen, avaa hyvin vähän sitä oikean kärjen ylempää ruuvia, jos alempi ruuvi ei ole älyttömän tiukassa, niin saat sen verran koputettua kärkeä auki tai kiinni, että valo juuri ja juuri sammuu, elikkäs nyt oikean puolen kärki alkaa avautumaan juuri F merkin kohdalla.
Itselläni oli todella vaikea saada sytkä kohdalleen vanhoilla kärjillä, mutta uusien kärkien myötä tuokin helpottui.
Itse käytän säätämiseen yleismittarin piippaus asentoa, toinen johto moottorin runkoon ja toinen kärjen johtoon, kun piippaus lakkaa, alkoi kärkikin juuri aueta.
ainiin.. irroita kärkien johdot säädön ajaksi.. ainakin yleismittarilla se hieman sekoitti säätöä, kun yhteys ei katkennut kokonaan missään vaiheessa..
hmm. muistinkohan kaiken kirjoittaa, kunoli noin myöhäkin ja nukkumaan olin menossa, kun kirjoittelin tämän ohjeen..
no, jos jollekkin tulee mieleen täydennystä, niin täydentäköön