Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 1025433 kertaa)

Tammikuu 28, 2009, 20:27:07 ip
Vastaus #570

Marko Tolvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
sen nokan läpimitan pitäisi tehtaan arvojen mukaan olla 39.858-39.898, hylkyraja on 39.68mm. pirun tiukat arvot on ja ei niillä nyt niin suurta merkitystä ole.nokka -akselin laakerointipään arvolla on enemmä merkitystä. sen hylkyraja on 21.920, sitä ei saa alittaa ja itse nokkapukki mitataan siten, että mitataan kahteen, toisiaan vastaan kohtisuorassa olevaan suuntaan. kummankaan arvo ei saa ylittää 22.050mm.

nuo nokan ja keinujen säröilyt voi kyllä täyttää ja hioa muotoonsa. esim. R-koneistus keravalla tekee hyvää jälkeä. itse käytin siellä. ei mikään ilmainen paikka, mutta hyvää jälkeä...

Tammikuu 28, 2009, 21:52:04 ip
Vastaus #571

Petri Hannula

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tietoa storm myymistä päälisistä? ovatko tasoa jota voisi museopyörään ajatella.

Ainakin jokin aika sitten stormin päällisissä oli väärän värinen honda teksti..en tiedä onko enää.Ite tilasin david silveriltä,se on ainaskin alkuperäisen näköinen.Aika vääntäminen siinä päälisen laittamisessa oli mut kyllä kannatti.  :)  k4 mallistahan on kyse.

Onkohan korjaaminen mahdollista? Täyttöhitsaus ja hionta muotoon?

Jos uudet kiinnostaa niin mulla olis ylimääräsenä nokka ja keinut.Siis ihan käyttämättömät.Nimellistä korvausta vastaan  ;D

0400-838863 / Petri

Helmikuu 01, 2009, 08:44:37 ap
Vastaus #572

Jukka Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko 350:ssä ollut montaa mallia nokka-akseleita?

Tuossa projektikasassa, (josta siis pitäisi loihtia yksi toimiva pyörä) on nimittäin 2 vähän erilaista nokkaa. Mitoiltaan samanlaiset ellei oteta huomioon kuluneisuuksia. Nuo numerot vain heittää eli toisessa F ja 5 varressa, tässä katkojalevyn lukkotappi ohuesta päästä ulospäin säteen suuntaan. Omassa kulkevassa pelissä on tämän malllinen nokka.
Toisessa numerot 4 (vai h) ja 10 ja siinä katkojan lukkotappi tulee akselin suuntaisesti tuolta kavenuksesta.
Tosin kumpainenkin nokka siinä kunnossa että tarvii jotain hoitoo ennenkun uskaltaa laittaa sen töihin.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 01, 2009, 10:32:44 ap
Vastaus #573

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
350 on ollut 2 eri vaihtoehtoa... molemmat käy ristiin, jos vaihdetaan myös nuo nostajat...
olikohan niin, että vanhemmalla nokkamallilla luki nostajissa 296 ja sitten uudemmassa 312, myös nokkaan tulevassa
jakoketjunrattaalla oli samat merkinnöt..Ja muistaakseni se se katkojan lukkotappi on erilainen..Uudemmassa
on akselin suuntaisesti, vanhaa en nyt muista...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2009, 10:35:58 ap kirjoittanut Juha Vainio »
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Helmikuu 01, 2009, 12:32:28 ip
Vastaus #574

Mikael Jäske

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mitä tarkoitat isommalla rattaalla?

Muotoilin tuon asian epäselvästi. Tarkoitin tietenkin että vaihtaa se isompi ratas uuteen niistä kahdesta jotka liittyvät starttiin, eli se mikä löytyy laturin takaa. Hammasmäärä olisi sama kun vanhassa. Ovatko rullat muuten jotenkin myös rattaaseen kosketuksessa? Se selittäisi vaihtoteorian. Ei ole itselläni ikinä ollut auki...en tiedä miltä näyttää muuta kuin kuvista...

Mitä tulee latureihin niin eikös Mikaelilla ollut käytössä jonkinmoinen tarvikelaturi?? Kuka tekee käämitystöitä jos laturi osoittautuisi vikakohdaksi?  Luin myös aikaisemmat kirjoitukset tarviketasasuuntaajista mutta sähköhommat ovat minulle täyttä hepreaa joten ei oikein auennut että minkälainen tämä tulee olla ja miten se liitetään? Jos ymmärsin oikein niin tarvike mallissa ei ole yhtä monta piuhaliitäntää? Oulusta kai olitte omanne hankkineet?

Itse kuskasin varmuuden vuoksi pyörän vanhemman roplaajan pajaan joka lupasi nämä sähkövempeleet minulle mitata.

Jonkinlainen tarvikemalli tuo laturi on, ei ainakaan ole sama kuin alkuperäinen.
Meinasin tuon vanhan laturin käämityttää, kauhajoella olisi ollut Ketolan Sähkökonekorjaamo jossa sen olisi saanut teetettyä, eräältä pakalliselta firmalta ensin kyselin, mutta he eivät suostuneen motskarin laturia käämimään, kuulemma siksi, että ovat takuu ongelmista joutuneet kärsimään sen takia, kun eivät tunne hartseja jotka kestäisivät tuossa käytössä ja niiden kanssa ollut sitten ongelmaa, ymmärrän kyllä..  olisin kyllä voinut käämityksen ottaa ilman takuutakin, mutta se ei liene oikein mahdollista sellaista sopia yrityksen kanssa joka ei harrasta pimeää toimintaa tms. .

Kumma, kun ei ole tullut ollenkaan sähköpostiin muistutuksia, että tähän aiheeseen olisi vastattu..  ehkäpä nyt tässä on joku ajastin, jos ei ole kirjautunut pitkään aikaan, niin ei muistutustakaan tule.

Itse kävin tasasuuntaajan hakemassa paikallisesta sähköliikkeestä (Pohjois-suomen sähkö oy) olikohan 35A malli, eli virtaa kestää 35A

Helmikuu 01, 2009, 22:36:45 ip
Vastaus #575

Frank Salin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyisikö täältä etelästä firmaa joka käämittää vai pitääkö kiikuttaa lakeuksille? Paljonko maksaa?
Kävi myös mielessä että olen työmatkoillani törmännyt Vinku-Intialaisiin lissenssi Hondiin jotka näyttävät erehdyttävästi meidän vanholita japsipyöriltä. Ne on kai nimeltään Hero Honda. Löytysikö näiltä varaosana parempi ja tehokkaampi laturi? Minun nykyinen kun ei jaksa tyhjäkäynnillä ladata. Myös valot päällä ajaessa niin latausteho on kyseenalainen.

Helmikuu 01, 2009, 22:42:42 ip
Vastaus #576

Mikael Jäske

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyisikö täältä etelästä firmaa joka käämittää vai pitääkö kiikuttaa lakeuksille? Paljonko maksaa?
Kävi myös mielessä että olen työmatkoillani törmännyt Vinku-Intialaisiin lissenssi Hondiin jotka näyttävät erehdyttävästi meidän vanholita japsipyöriltä. Ne on kai nimeltään Hero Honda. Löytysikö näiltä varaosana parempi ja tehokkaampi laturi? Minun nykyinen kun ei jaksa tyhjäkäynnillä ladata. Myös valot päällä ajaessa niin latausteho on kyseenalainen.

Itse tuon tarvikalaturin kanssa pelkäsin, että eikö sekään nyt lataa, mutta uusi akku ja tasasuuntaaja korjasi tilanteen (itseasiassa pelkkä uusi akku sen korjasi)
Luulisi siellä etelän lämmössä firmoja olevan..  joku sähkökonekorjaamo.. kannattaa katsella keltaisetsivut ja internet ja soitella niihin..
Mulle arveltiin hinnaksi n.80euroa *muistaakseni*

Tänään sain innostuksen ja kävin hondan luona, parilla polkaisulla käyntiin, vaikka oli seissyt 5kk  niin ja lähti molemmilla pytyillä :D
Startin korjasin, piti ihme vinkunaa,  oli yksi magneetin kiinnitysruuvi löystynyt ja magneetti hinkkasi ankkuriin(??) ja teki kaiketi vielä oikosulkuakin, nyt lähtee taas nappia hipaisemalla käyntiin.

Helmikuu 02, 2009, 08:03:05 ap
Vastaus #577

Lasse Mustonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älkää ottako roottoria irti millään leukaulosvetäjällä. Roottori lähtee tavallisella M16 pultilla jonka kierteennousua en nyt ulkoa muista, mutta ihan normi ruuvikauppatavaraa. Taka-akselin kierre on muistaakseni juuri sama.

Taka-akseli tosiaan passaa roottorin kierteeseen, mutta lähteekö roottori sitten ihan vaan vetämällä pois (itsellä ei hievahtanutkaan)
vai miten?

-L

Helmikuu 02, 2009, 09:08:11 ap
Vastaus #578

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Älkää ottako roottoria irti millään leukaulosvetäjällä. Roottori lähtee tavallisella M16 pultilla jonka kierteennousua en nyt ulkoa muista, mutta ihan normi ruuvikauppatavaraa. Taka-akselin kierre on muistaakseni juuri sama.

Taka-akseli tosiaan passaa roottorin kierteeseen, mutta lähteekö roottori sitten ihan vaan vetämällä pois (itsellä ei hievahtanutkaan)
vai miten?

Pultti kiertyy kosketuksiin kampuran pään kanssa, jolloin pultti alkaa vetää roottoria irti kartiolta. Käytänossä tarvitsee pienen vasaran napauksen kiintoavaimen/vast. päähän, jolla kierrät ko. ulosvetopulttia.

Helmikuu 06, 2009, 23:50:38 ip
Vastaus #579

Lasse Mustonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Entäs jarrukengät?

Mikä on alaraja kengän paksuudelle?

-L

Helmikuu 06, 2009, 23:52:04 ip
Vastaus #580

Mikael Jäske

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Entäs jarrukengät?

Mikä on alaraja kengän paksuudelle?

-L

En tiedä alarajaa, mutta ei ainakaan niin ohkaiseksi saa päästää, että kenkiä levittävä tappi pääsisi kääntymään pystyyn kenkien välissä :)

Helmikuu 10, 2009, 07:58:35 ap
Vastaus #581

Lasse Mustonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin taas vanhemman mekaanikon juttusilla ja hän väitti että startin ongelma voisi hellitä vain vaihtamalla rullat 3kpl sekä isomman rattaan, starter sprocket (molemmat saatavana hollannista)? Sitä "outer clutch" osaahan ei sieltä saa.

Kulukos niiden rullia puristavien jousien olla kuinka jäykät/löysät? Aika hennoilta tuntuvat.

Kuinka määritellään rullien vaihtotarve? läpimitalla?

-L

Helmikuu 10, 2009, 20:01:20 ip
Vastaus #582

Marko Tolvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ei niiden kovin tiukat kuulu olla. sen verran että rulla työntyy kupista ulos. yhtälailla se pinta mihin rulla ottaa kiinni kuluu...senpä takia ajattelin josko ylikokorulla poistaisi ongelman. kompensoisi siten vastapinnan kulumista. uudet rullat toki voi auttaa, mutta kuitenkin uskon, että vastapinnan kulumisella on vähintään yhtä suuri merkitys.

Helmikuu 10, 2009, 21:26:56 ip
Vastaus #583

Frank Salin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Tietolähteeni" väitti että harvemmin jousissa on vikaa. Eli kunhan ovat ehjät niin se riittää. Hänen mukaan vain rikkinäisiä kannattaa vaihtaa. Rullat ovat ne kriittiset/kuluvat osat.

Helmikuu 11, 2009, 20:07:43 ip
Vastaus #584

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
CMS:lla maksaa startikytkimen jousi 1€, holkki 2.50€ ja rulla 2.50€ + ALV.