Pekka ossaa, minä en. Ja ohan täällä muitakin, niinkö esimerkiksi Jouko jotka ossaa.
Nuista eletroniikoista en oikiastaan paljua ymmärrä ja varsinkaan ratioista tai jostain ratiotaajjuushommista. Mutta joitain on tullu rassattua kuntoon siinä kun on aikansa vaihellu rikkinäisennäkösiä osia ehhyisiin. Nämä on kaikista työläimpiä nämä, joihin ei oo löytyny ees sähkökuvia. Se aihheuttaa sen, että ratiotekniikkaa tuntematon joutuupi vähän hakuammunnalla ettiin riittiset komposantit ja pähkäileen, että vaihtasko vai antasko olla. No, ylykkymittari avittaa monen kans, mutta jos ei oo kuvvaa mistä kahtua komponentin teknisiä arvoja ja komponentissa ei itessään niitä nävy niin teknisesti ilimastuna, kusessa ollaan.
Vois kuvitella, että Lassen ratiossa on kans ainakin konkkia paskana. Meleko ussein on tullu vaihettua kaikkiki pikikonkat ja paperikonkat. Ne on niitä Evoxeja ja muita pötkylöitä joissa ruukaa olla paperi päällä, tai sitten ne on tuollai lakattu tai maalattu niinkun tuossa minun ratiossa suurin osa nuita ruskioita rapiannäkösiä pötkyjä. Sen vois veikata, että ei kovin iso vika oo, kun kerta ääni kuuluupi ja asemat löytyypi. Niinno se iso kannukonkkahan voipi aihheuttaa kans ääneen ongelmaa ja samoten se ulaputki ja pari muuta putkia. Ylleisimpiä vaihtamia taitaa olla se Ulan ECC85 ja sen vieressä olevat ECH81 ja EABC. niin ja ne näköviritysputkethan saa ylleensä aina vaihtaa kans, kun ihimiset tykkää siitä viheriästä viuhkasta, vaikka ääneen sei vaikuta vaikkei ois kunnossakkaa. Niinno vahavistinputkien vaihto saattaa vaikuttaa runsaastikki ääneen tai äänen laatuun, mutta nekkai on jotakuinki kunnossa, kerta vahavistinosa toimiipi ulukosella lähteellä.
Melekeen sanosin, että koita hommata sen ration sähkökaavio ensin ja sitten vaikka jonkun avustuksella koita selevittää siitä sen ULA siknaalin reitti. Melekeempä usseimppin ratoihin se kaavio jostain on löytyny ja se kyllä helepottaa, vaikkei siitä paljua älyäiskää. Sitten vaan mittailet kuvviin merkityt jännitteet ja alat tinnaileen konkkia toisesta päästään irti siknaalitien varrelta että pääset mittaan kapasitanssit. Kyllä se vika sieltä löytyy kun ei hermostu. Ja jos hermostuu niin ei ainakkaan söhi millään sinne ration konneistoon, niinkun tuolle minun harmoonille oli vissiin tehty. Oli s**t*n* näköjään säretty sekin ferriittiantenni nykkimällä siitäki ne kelojen karvat irti ja osa kelosta sörkitty irti ja rikkiki.
Minun pitäs kans saaha vielä opeteltua ULAn virittäminen. Monesti jää asemien voimakkuuet vähän heikoksi tai sitten asemalla on vaikka kaks huippua. Vehkeetki ois, mittalähetin ja oskilloskooppi. Tietäs vaan että mihin ne nappais kiinni ja miten vääntelis niien nappuloista.
Töröki on.