Kirjoittaja Aihe: Pappatunturin väreistä  (Luettu 11680 kertaa)

Tammikuu 10, 2007, 23:09:00 ip
Luettu 11680 kertaa

Henry(Peto50)Luoma-aho

• Vieras
Minä vuosina turkoosi oli käytössä? Minkä värisinä -74 pappaa sai uutena?

Tammikuu 11, 2007, 07:33:31 ap
Vastaus #1

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 11, 2007, 08:46:31 ap
Vastaus #2

Rauno Penttonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Runkonumerolla Tp 122018 mopo joka on lähtenyt tunturin tehtaalta 16.1-68 on väriltään turkoosi. Tarkoitus olisi rueta entisöimään ko. mopoa kevään aikana. Tietääkö kukaan mikä on oikea värisävy.

Tammikuu 11, 2007, 09:17:04 ap
Vastaus #3

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
TUNTURI-72 TURKOOSI BTMM SIKKENS
SÄVY MÄÄRÄ
325    242,8
324      20,0
399      26,1
291      39,4
300    225,7

Valmista maalia tulee n.1/2 litraa (riittää harjoitteluunkin). Ensimmäinen luku (lihavoitu) on sävykoodi ja jälkimmäinen määrä.
Tuon listan avulla lähimmän maalimyyjän (SIKKENS) luokse. Useista automaalikaupoista löytyy kyllä pappatuntureiden sävyreseptit valmiinakin. Lisäksi tarvitaan tietenkin ohentimet ja kovettimet.

Löysin tämän ohjeen haulla..
73:sta oli ainakin turkoosina.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2007, 09:22:47 ap kirjoittanut Tero Kivimäki »

Elokuu 14, 2008, 12:00:25 ip
Vastaus #4

Timo Karhinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla itselläni on alkuvuodesta 70" tehtaalta lähteny pappa joka on ilmeisesti ollut myöskin turkoosi alkuperäiseltä väriltään. Itsekin olen entisöimässä tätä peliä talven aikana. Mietityttää vaan toi turkoosi väri kun mitä tuolla tunturin historiikki tekstejä löytyy googlaamalla niin niissä mainitaan turkoosi väri vasta 73" muistaakseen. Tietääkö kukaan onkohan tämä turkoosi ollut jokin erikoistilauksesta saatavissa ollut väri tai jotain? Kun noiden historiikki tekstien perusteella vuonna 70" saatavissa olleet päävärit ovat olleet sininen ja punainen.

Syyskuu 02, 2012, 12:52:52 ip
Vastaus #5

Jarmo Laitila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla itselläni on alkuvuodesta 70" tehtaalta lähteny pappa joka on ilmeisesti ollut myöskin turkoosi alkuperäiseltä väriltään. Itsekin olen entisöimässä tätä peliä talven aikana. Mietityttää vaan toi turkoosi väri kun mitä tuolla tunturin historiikki tekstejä löytyy googlaamalla niin niissä mainitaan turkoosi väri vasta 73" muistaakseen. Tietääkö kukaan onkohan tämä turkoosi ollut jokin erikoistilauksesta saatavissa ollut väri tai jotain? Kun noiden historiikki tekstien perusteella vuonna 70" saatavissa olleet päävärit ovat olleet sininen ja punainen.

Nostan vanhaa topic:ia. Samanlainen kysymys heräsi itsellenikin. Ostin vm -70 Startin "valmiiksi" käyttöentisöitynä. Myyjä kertoi että väri (mielestäni turkoosi) oli otettu tyyppikilven alta. Eli onko kenelläkään parempaa tietoa onko vuonna 1970 tehtaalta lähtenyt turkooseja pappoja maailmalle? Vuosimallitodistus hommattu Amalta ja siinä sekä runko- että moottorinnumero täsmää.