Kirjoittaja Aihe: Ei Posti vaan Matkahuolto tällä kertaa sekä Tori.fi  (Luettu 453 kertaa)

Elokuu 31, 2026, 17:07:34 ip
Luettu 453 kertaa

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tärisevä ja tärinätön moto tallissa.
Rivikansalaisen kuljetuspalvelut Posti ja Matkahuolto ovat yhteneviä siinä, että "asiakastuki" eli kanava reklamointiin onnistuu vain vähintään puolen tunnin jonotuksella "palvelunumeroon". Eli kun he hävittävät tai muuten tuhoavat lähetyksen, niin joudut kuuntelemaan kammomusaa sietämättömän pitkään ja lopulta sinänsä ihan asiallinen asiakaspalvelija kirjaa tapauksen ja lupaa palata asiaan. Ei muuten palaa. Valitettavasti. Jos soittaa uudestaan, niin vastaus täydentyy, että joo kyllä täällä on merkintä, että jotain häikkää meillä asiassa on ja luvataan palata asiaan. Eivätkä ikinä palaa yhtikäs mihinkään.

Sitten vielä Tori.fi Sieltä juuri saamani ilmoituksen mukaan 11.6.2026 matkahuollon noutama paketti onkin tullut perille ja rahat on toimitettu myyjälle. Minä en ole nähnyt tai kuullu paketista mitään eikä Matkahuoltokaan oman seurantansa mukaan. (Muuta kuin, että ovat ottaneet haltuunsa paketin 11.6.2026.) Tori.fi ilmoittaa, että vain myyjä voi tehdä reklamaation siitä, että paketti on hävinnyt. Miksi myyjä vaivautuisi, kun saa rahat Tori.fi (toridiilistä) ilmankin.

Ugh, olen puhunut.

Elokuu 31, 2026, 17:23:10 ip
Vastaus #1

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä ei nyt ole kyse isoista rahoista (mulle) vaan periaatteesta. Bisneksen puolella on sääntö, että hyvin hoidettu reklamointi on parasta markkinointia. Ja vielä parempaa, jos asiaa aletaan hoitaa ennenkuin asiakas edes huomaa mitään häikkää olevankaan. Mutta Posti ja Matkahuolto tehostavat kohta itsensä joka tapauksessa kuoliaiksi, joten mitäpä sitä maineesta ja markkinoinnista huolehtimaan.PS. Hävinnyt paketti sisälsi 3 kg vanhoja legopalikoita, joten ei se edes ollut kovinkaan pieni ja huomaamaton.

Elokuu 31, 2026, 17:40:39 ip
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saitko myyjältä silloin paketin lähetys/seurantatunnuksen ?

t. Markku

Elokuu 31, 2026, 17:44:10 ip
Vastaus #3

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olet maksanut paketin.  Et ole saanut sitä.  Rahdinluljettaja väittää sinun saaneen paketin, ja on välittänyt rahasi myyjälle.
Mihinhän tuossa ajautuisi, jos tekisi rikosilmoituksen?  Heräisköhän kuljetusyritys?
Pikkuasia, hirveästi vaivaa, antaa olla... jonkun pitäisi kuitenkin tehdä, vai mitä?

jaakkovaakko

Elokuu 31, 2026, 21:26:46 ip
Vastaus #4

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Matkahuolto on omassa järjestelmässään kuitannut, että he ovat ottaneet paketin haltuunsa. (Näkyy seurantatunnuksella.) Kaksi kertaa olen soittanut eli jonottanut puoli tuntia ja lopulta puhunut ihmisen kanssa. Ovat tunnustaneet, että heidän moka ja että koittavat löytää paketin. Lupasivat molemmilla kerroilla palata asiaan josko paketti löytyy tai myönnetään hävinneeksi/varastetuksi/tms. Mitään ei ole kahden puolen kuukauden aikana kuulunut. Toki voivat olla hitaaaaita.
Tein jopa noutopaikan vaihdon heidän systeemiinsä viime viikolla (18.8.2026). Onnistui hienosti ja seuranta kertoi, että arvioitu saapumisajankohta on 15.6.2026 !!!!

Matkahuollolla ei ole muuta reklamointikanavaa kuin tuo puhelinpalvelu. Ja sieltäkin kuului vienosti, että oikeastaan lähettäjän kuuluisi tehdä reklamaatio. Miksei vastaanottaja voisi tehdä??? (Toki juridisesti lähettäjä tekee sopimuksen kuljetuksesta vastaanottajalle, ei vastaanottaja.)

Elokuu 31, 2026, 21:30:38 ip
Vastaus #5

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olet maksanut paketin.  Et ole saanut sitä.  Rahdinluljettaja väittää sinun saaneen paketin, ja on välittänyt rahasi myyjälle.
jaakkovaakko
Rahdinkuljettaja (Matkahuolto) ei missään vaiheessa ole väittänyt minun saaneen pakettia. Heidän järjestelmässään se on edelleen matkalla. Tori.fi sen sijaan keksi ihan itse omavaltaisesti, että paketti on saapunut hyväksytysti perille ja välitti rahat myyjälle. (Myyjä olisi palauttanut rahat, mutta sanoin, että hän on kaiken työn tehnyt (myynti-ilmoituksen, pakkauksen ja lähetyksen) ja hän saa pitää rahat. Tässä ei ole isosta summasta kysymys.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2026, 21:34:23 ip kirjoittanut Jukka Toukonen »

Syyskuu 01, 2026, 06:56:14 ap
Vastaus #6

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nykyään Matkahuolto ja rahdin kuljettaja on eri, joten siinäkin tulee heti yksi ansa lisää.
En tiedä mitä muualla, mutta ainakin meilläpäin lukee autojen kyljissä HLO,