Kirjoittaja Aihe: Maksamattomat vakuutusmaksut  (Luettu 7781 kertaa)

Huhtikuu 13, 2026, 14:52:03 ip
Vastaus #15

Markku Rajala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 58
Huoli pois
"Tee Traficomille ilmoitus ajoneuvon luovutuksesta tuntemattomalle, jos olet myynyt ajoneuvon, mutta uusi omistaja ei ole rekisteröinyt sitä nimiinsä etkä tiedä hänen tietojaan. Ilmoitus vapauttaa sinut veroista ja vakuutusmaksuista. Tämä maksullinen ilmoitus tehdään Traficomin Oma asiointi -palvelussa"
pienellä hinnalla tuokin asia nykyään hoidettavissa ilman Hannu Karpoa.

Huhtikuu 15, 2026, 00:22:00 ap
Vastaus #16

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 361
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Kiitos Mika.

Alkaa tuo liian höveli digipalvelujen suoltaminen ottaa
koppaan. Mutta ei onneksi vielä ole ihan pakko niitä
huolia, jos ei kiinnosta...

t. Markku

Näköjään tiistai ehtoosta etiäpäin pakottavat hyväksymään digipalvelut ja siirtymään paperittomaan viestintään. Ei pääse ilman.hyväksymistä etenemään. Voi kuulemma perua hyväksymisen jälkeen asetuksissa. Kuulostaa erikoiselta. En suostu. Pitäkööt tunkkinsa.

Huhtikuu 15, 2026, 00:33:39 ap
Vastaus #17

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 789
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa?
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Huhtikuu 15, 2026, 07:21:51 ap
Vastaus #18

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11956
Ei se ole vaikeaa muuten ,muuta tuollainen pakkosuostuttaminen
tympii.

Eikä sieltä kyllä oikein mitään muutenkaan tulisi ,koska e-laskuiksi olen muutellut
nuo virallisemmat laskut...

t. Markku

Huhtikuu 15, 2026, 07:30:21 ap
Vastaus #19

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11956
Noista viranomaisten laskuista riittää, että
nyt tulee viesti,että e-lasku on hyväksyttävissä
pankissa.

Muita asioita ei niiden kanssa onneksi edes ole...Ja jos keksivät-
etsiköön äijän esiin jotenkin...

t. Markku

Huhtikuu 15, 2026, 16:25:27 ip
Vastaus #20

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Mukavaa kun kunnon vanhat jäärät ei oo kuolleet sukupuuttoon  ;D

Huhtikuu 15, 2026, 16:41:23 ip
Vastaus #21

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11956
Joo- itsekin tykkään kun saan edelleenkin itse päättää,
missä muodossa ja minne niitä laskujakin toimitetaan.

t Markku

Huhtikuu 15, 2026, 22:05:12 ip
Vastaus #22

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 361
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Sama vika. Minua kun ei määräillä tekemään asioita. Minä poika määräilen työkseni muita. Tosin sitä kutsutaan virallisesti kasvatustyöksi. Vaatii auktoriteettia ja erittäin vahvaa aikuisuutta.

Huhtikuu 15, 2026, 22:58:32 ip
Vastaus #23

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1498
"Kaks kovvaa vastakkai, meijjussi ja Jumala!  Ko jussi ei kylvänt, ni ei Jumalakkaa kasvattant!"
- vanha viidakon sanonta -

Huhtikuu 16, 2026, 07:02:30 ap
Vastaus #24

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11956
Se on hauskaa puuhaa olla hieman vastarannan kiiski
kun noiden virallistenkin tahojen kanssa joutuu puuhailemaan.

Kuten vaikkapa tämä suomijuttu. Mikä pakko noihin on mukaan mennä?
Jos ne haluaa multa rahaa- laittakoon laskun vaikka tuohenkäppyrälle ja
sitten toimittakoon. Maksellaan sitten aikanaan pois.

Suojellaan samalla suomalaisia työpaikkoja samalla- postin lady ajelee
ja Trafillakin tai verottajalla jonkun työpaikka säilyy. Suomalainen
työ ansaitsemaansa arvoon- vaikka postinkin jakelisi joku kalmukki...

t, Markku

Huhtikuu 16, 2026, 07:16:28 ap
Vastaus #25

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1407
Nykyisellä Postin "luotettavuudella" ei mitään paperisena!
Ja Markun laskuihin pitää sitten laittaa lisäkulu, joka oikeastikin kattaa kulut: vitonen ei riitä, lähempänä kymppiä...
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Huhtikuu 16, 2026, 07:22:41 ap
Vastaus #26

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11956
No- eiköhän ne sen paperilaskukulungin ole aina
pyytämättä laittaneet laskun täytteeksi...  ;)

Ja kävin äsken miltei Trafin asioinnissa ja sepä olikin nyt
muuttunut. Ei ollut enää täppää ,jolla voi ohittaa
suomi.fi osion. Joten vetäisin pakin päälle siinä kirjaantumisessa...

Sinne suomifihin olisi pitänyt ensin mennä eli kirjautua ja siellä kääntää
asiat paperiseksi. On tää kanssa touhua- pitää kirjautua
ensin paikkaan,jossa ei halua asioida ja siellä ilmaista,että ei halua
asioida siellä.

Joo- kyllä häntä jo heiluttaa koiraa näissä digihöpinöissä...

No- onneksi pankin sivuilta saa nuo trafilaskutkin e-laskuiksi.

t. Markku

Huhtikuu 16, 2026, 11:44:17 ap
Vastaus #27

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 364
Joo, mutta pankki ei nna sitä varmennetta jos myy ajoneuvon

Huhtikuu 16, 2026, 12:12:46 ip
Vastaus #28

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 361
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
A-katsastus hoitaa ajoneuvojen rekisteröintiasioita. Tarvittaessa voi täyttää luovutuskirjan jolla todistaa tapahtuman. Tässä vielä kaikille tulostettaksi fyysinen paperi. Sitten kun EMP tuhoaa tietoliikennejärjestelmät niin täytellään näitä kuulakärkikynällä kynttilän valossa korsussa.

https://www.op.fi/documents/10208/12374/Ajoneuvon+luovutuskirja/10366726-bc3d-47e3-872e-da86805bb857

Huhtikuu 16, 2026, 12:57:25 ip
Vastaus #29

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11956
Niin- tuossa tuli se yksi pointti- eli saadaksesi/luodaksesi
myyntivarmenteen- on mentävä mutka suomi.fi kautta päästäksesi
Trafiin-vaikka ei haluta ollenkaan.

Se jos mikä on turhaa touhua ja kuitenkin pikkupakko ,joka ei kuulu myyntivarmenteisiin
ja vastaaviin sitten ollenkaan.

t. Markkku