Minä rakensin raadosta viime talvena pojalle samanlaisen mopon. Siinä on muuten pahuksen hyvät ajo-ominaisuudet ja on helppo hallita.
Koneessa on hevosia 1.8. Vaihteistossa on hyvä käyttää automaattivaihteiston öljyä esim dextronII; tilavuus 3dl. Kärkiväli on noin 0,4 mm ja ennakko sama kuin muissa Puchin koneissa(1,6-2,0mm. Moottorin tyyppi on sama Cityn kone (puch E50). Tulpan malli pitäisi olla eri, kuin pappamopoissa eli KGL F70 ja välys 0,5mm.
Onko sinun laitteessasi vasemmalla puolella jäljellä vielä äänenvaimentimen päällä se muovisuojus. On meinaan usein sulanut ajansaatossa pahaan kuntoon. Itse tein lasikuidusta alkuperäisen mallisen suojuksen.
Se äänenvaimentimen malli on sama kuin todella vanhoissa kait 50-l loppupuolen pappatuntureissa(vaimennin koneen alla). Niissä tuli takaa kaksi pakoputkea. Magnumin alkuperäinen on muuten sama mutta se alempi reikä kuuluisi olla tukittu.
Runko on hyvin suunniteltu ja vankkaa tekoa. Ainoa heikko lenkki on etuhaarukka. Se kuluu helposti väljäksi. Itse asensin tunturi hopperin nestehaarukan eteen ja se teki ajosta myös miellyttävämmän.
PS. minulla on myös magnum X:n varaosakirja ja käyttämätön etuhaarukka.