Jos temusta tilasit, niin varmasti on hyvät! En ole ainakaan itse sieltä koskaan saanut mitään huonoa...
Yks trialiajotuttu oli ostanu tuon tapaisen parin noin 20 vuotta sitten. Hän työnsi sitä pitkin moottoripyörän kärriin ja pois, eikä tarvinut toista; pääsimme kumpaakin osapuolta tyydyttäneeseen sopimukseen sen toisen siirtymisestä minun omaisuudekseni silloin. Tuolla se majailee vajassa edelleen; sitä pitkin kulkee kottaille lastattu puutarhajäte kompostin reunalle, kippauskorkeuteen, melko vaivattomasti nykyisin.
Satunnaisesti muutaman kerran lastasin Yamahan kärriin, siis TDM 900, paino parinsadan kilon paikkeilla. Joskus ihan iteksein. Se tapahtui niin, että laitoin kummallekin puolelle ramppia muovijakkarat maahan, ja ajoin Yamahan ramppia pitkin kärriin ihan liki nollavauhdilla, ilman mitään taikatemppuja. Siis jalat ylettivät hyvin noille jakkaroille, ja vain sen verran kerrallaan liikuttaen pyörää moottorillaan, että sai ihan rauhassa laittaa jalan varmasti jakkaralle eikä sen viereen. Miun ramppi kesti Yamahan ja miun sillosen yhteispainon. Jos se asia epäilyttää, vois tehä kakkosnelosesta tuen keskikohtaan rampin ja maan väliin?
Kärriin olin tehnyt sellaisen pyörätelineen tapaisen, mihin voi ajaa etupyörän, ja missä moottoripyörä kesti pystyssä sen aikaa, että voi nousta päältä pois ja laittaa hihnoja kiinni. Se teline esti pyörän liikkumiset etu-takasuunnassa, ja kun hihnat olivat sellaiset itseensä tarttuvat lenkit, eivätkä koukkupäät, niitä ei tarvi kovin merkittävästi kiristää. Jos koukkupäiset jättäisi yhtä löysälle, pyörän joustojen niiatessa tien kuopassa, koukkupää irtoaisi kärristä. Taakse varmistukset, ettei perä hiihdä sivuttain, ja pyörä kulkee varmasti perille kärrissä ilman tuhansien hihnojen sitomista ja pysähtymistä varmistamaan vähän väliä...
Alensikohan, vai nostikohan tää nyt sitä kuumetta?
jaakkovaakko