Kiitoksia kovasti neuvoista, saatan tarvita lisääkin...
Tilauksen tein AliExpressiin, tavaran lähettäjä on Hong Kongissa toimiva kauppa. Kaikki tiedonvaihto kulkee AliExpressin viestinvälityksen kautta. Ainoa numero, minkä olen sieltä saanut, on tilaustunniste, 16 numeroinen luku?
Sähköpostiin on kilahtanut tieto tilauksen vastaanotosta, paketin matkaan lähdöstä, ja nyt viimeeksi, että on saapunut jo Suomeen! Tai siis your country or region. Kaikkien ohjeiden mukaan minulle kait pitäisi tulla nyt postilta saapumisilmoitus, minkä kanssa alkaisin makselle noita tulleja ja alveja. Senkin jo selvitin, että 6.7% mennee tullia, ja tietysti 25,5% alvia. Kyse siis objektiivista, ja sen hinta on 165,01 euroa, minkä luottokortilla tilatessa maksoin. Ja se on free shipping -hinta. Eli reilu 10 tullia, reilu 40 alvia, ja postin käsittelykulut, niihin olin varautunut.
Jos sitä saapumisilmoitusta ei ala kuulua, niin pitänee huolestua; aika pikaisesti uhkaavat lähettää takaisin noita?
Sen 16 digisen tunnuksen syötin postin seurantaruutuun, ei tunnistanut. Tosin tuon tiedon saapumisesta alueelleni sain vasta eilen.
Nyt vähän jänskättää, että oiskos kuitenkin pitäny tuosta torin laidalla olevasta liikkeestä hakea... ois se kalliimpi ollu. Jos kuitenkin tullee, sitte jänskättää, toimiiko?
Neuvot kelpaa, ja kokemukset, tää ei oo miulle jokapäivästä leipää.
Jaakko