Minullekkin tuntematon merkki ja malli mutta yleistasolla samantapainen ongelma ,kuten kait vissiin valtaosassa kuivasumpuissa,oli öljyn valuminen alas kampikammioon jos vehje seisoi päiviä ja se taasen aiheutti raskasta poljentaa kuin kunnon öljysavut jahka käynnistyi mutta ei se miksikään muuttunut vaikka vaihdoin pariinkin otteeseen kuulan ja jousen joihin Perttikin viittasi jonka olisi pitänyt ehkäistä moisen vaan ei ehkäissyt ja ehkä ainut saavuttamani parannus oli siirtyä vielä paksumpaan öljyyn joka taasen meidän kesässä oli aika kankeaa käynnistysmielessä kun poljin oli käynnistysmuotona ja laite SR500.
Noh,mulla oli kyllä ostettuna alipaineella toimiva venttiili joka ideoitu just tähän vaivaan,ilmeisesti brittipyöriin kehitelty joissa tätä kuivasumppua paljon käytettiin ja olisi tullut justiinsa siihen letkuun säiliöltä alas,läpinäkyvä ja oli siinä joku osoitinviivakin josta sai varmistettua että virtaus ok eikä katastrofi edessä...
Se jäi asentamatta kun iski kyllästys toimintavarmaan peruspyörään ja laite meni eteenpäin ...tuhoutui ikävästi silmissä näyttelypyörästä käyttelypyöräksi..ja projektiksi sitä mukaa kun näin liikenteessä harvakseen ..harmittaa vieläkin..mutta ehkä semmoinen ratkaisu tuohonkin ehkä ja tavallaan samanmoinen myös tuossa 2t triple Suzukissa jossa öljyt valuu säiliöstä pidemmässä seisonnassa mutta tämähän taasen 2t öljyä moottoriöljyn sijaan ja valuu onneksi lattialle eikä koneen sisään vaan siihenkin on kumirengas tiivisteet mun aikana kertaalleen öljypumpun alle vaihdettu,yhä valuu ja uudetkin olemassa jos vielä kerran yrittäisi... öp pumpun varsi vielä tsekkaamatta yhtenä mahd mutta pikkujuttu kun tottuu ja tarkistaa öljysäiliön pinnan silloin tällöin ja savukin kertoo jotain vaan vanhojen 2t kanssahan se on tämmöistä sotkemista muutenkin joko palamattoman kuin palaneen öljyn kanssa jotka tekee kivan mustanharmaan coctailin lattialle ..
Siihenkin voisi ideoida moisen venttiilin,jopa ihan perusmallin vivulla,mutta harvan pääni tietäen se unohtuisi avata joku kerta ...mutta luulen myös osasyynä olevan kovin lievän nyky 2t synteettisen vs ennenvanhaahan tuonne useinkin täällä lorotettiin 10w30 mineraalia , 2t öljyt harvinaista hienostelua kekkoslandiassa joten mites ois paksumpi moottoriöljy vaihtoehtona NSU?