Kirjoittaja Aihe: Löytyykö Suomesta kromauspalvelua??  (Luettu 7958 kertaa)

Joulukuu 05, 2023, 14:04:20 ip
Luettu 7958 kertaa

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hoi

Onko jollakin tietoa, onko Suomessa vielä kromaamoa jonka kanssa onnistuu seuraava kromausprosessi:

* lähetetään osat krominpoistoon

* tehdä itse pohjatyöt kotona

* lähetetään osat kromattavaksi

Osien kuljetus Postin tai Matkahuollon avulla.

Kiitos

Joulukuu 05, 2023, 14:35:38 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Löytyy,olen pari vuotta käyttänyt tätä yritystä,oikein ymmärtäväinen nais ihminen on siellä joka mulle hoitanut homman aina fiksusti.

Osoite: Pikkukorventie 6, 37150 Nokia

Aukioloajat:
Avataan ke klo 7.00    Suljetaan  klo 15.30

Puh.: 010 3840206
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 05, 2023, 16:15:24 ip
Vastaus #2

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hoi

Kiitos Markku vinkistä, arvelinkin että täältä foorumilta se tietäjä löytyy.

Aikoinaan kromautin Mainor Oy:n kanssa juuri tällä menetelmällä.
Mainor Oy toimi myös Nokialla. Onkohan tämä Mainorin kromaamon tiloissa jatkava yritys??
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2023, 09:46:20 ap kirjoittanut Kari Sairanen »

Maaliskuu 12, 2025, 12:21:08 ip
Vastaus #3

Jari Manninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvää päivää ,

Tuota nyt on viimetiedon mukaan niin että tuo " Pikkukorventie 6 " oleva firma ei enää tee kromauksia . Ite käytin täällä , helpoin laittaa Google hakuun : Kromaamo Padasjoki , niin sivusto aukeaa .
Siellä ystävällinen palvelu , viimeisteli vielä hymyillen minun tekemät pohjatyöt . Ja mikä parasta , HALUATTEKO NÄMÄ SAMAN TIEN KROMATTAVAKSI !!!! , ja mukaan . Olen eka kromautukset teettänyt Suomessa 1978 . Milloinkaan ei ole näin palveltu . Kertoi omistaja vielä että vain 2 :si kromaamoa tekee enää yksityisille töitä . Se toinen on " helppo arvata " .
Kyllä suosittelen tuota firmaa .  :)

Maaliskuu 12, 2025, 14:27:23 ip
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Samaa Padasjoen kromaamoa suosittelivat Nokialla kun kertoivat lopettavansa kromauksen,itse en ole nyttemmin tarvinnut kromauspalveluita mutta kun tulee tarve niin Padasjoelle sitten.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 12, 2025, 22:09:53 ip
Vastaus #5

Timo L Kaarema

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tätä olen käyttänyt

Loimaan Kromaus Oy
[/size]Kollasentie 113
[/size]32270 Metsämaa
[/size]Puh: 02 768 0071
[/size]
[/size]Tekevät pohjatyöt jolloin tulee paras lopputulos. Asiakkainen myös amerikanauto harrastajat . Kun vein osakasan niin kertoivat hinnan. työn jälki oli priimaa ja hinta piti paikkansa.

Maaliskuu 13, 2025, 07:11:03 ap
Vastaus #6

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jotkut kromaamot tekevät myös omiin pohjatöihin joka asia pudottaa työn hintaa paljon,tietysti työnjälki tulee olla moitteeton,itselle kävi taannoin kun vein kromattavaksi että pitisi entiset kromit poistaa ennen uudelleenkromaamista johon sitten että on poistettu ja räpelletty itse pohjatyöt,hyvät tuli,en nyt muista minkä pyörän osia olivat :)

Maaliskuu 13, 2025, 14:40:22 ip
Vastaus #7

Jari Manninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve ,

Onko kenelläkään kokemuksia tästä : Vauhtikone Oy firmasta ?. Mainostaa usein Retro lehdessä , kromauksista myös alumiinille joka on vaikea juttu . Olen ollut heihin yhteyksissä , soitellut , lähettänyt heille sähköpostia . Ei johtanut mihinkään tulokseen ???? :-[

Maaliskuu 16, 2025, 12:05:22 ip
Vastaus #8

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hoi!

Padasjoelta sai laadukkaan kromauksen itse tehtyihin pohjiin!! Suosittelen, kannattaa kysellä.

Maaliskuu 17, 2025, 06:55:49 ap
Vastaus #9

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä firma tekisi krominpoistoa?

Maaliskuu 17, 2025, 09:09:00 ap
Vastaus #10

Markku Salminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 01, 2025, 21:14:48 ip
Vastaus #11

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve ,

Onko kenelläkään kokemuksia tästä : Vauhtikone Oy firmasta ?. Mainostaa usein Retro lehdessä , kromauksista myös alumiinille joka on vaikea juttu . Olen ollut heihin yhteyksissä , soitellut , lähettänyt heille sähköpostia . Ei johtanut mihinkään tulokseen ??? ? :-[
Tuon Vauhtikoneen kromaus on ilmeisesti maalausta? Alumiinin kromaus ei ole mitenkään vaikeaa,sitä vain ei taida tällä hetkellä tehdä kukaan,ilmeisesti Loimaan kromauskin on sen lopettanut,Amoila aikanaan teki,mutta se on lopettanut kokonaan.

Huhtikuu 12, 2025, 00:30:49 ap
Vastaus #12

Jari Manninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve ,
Tuota , tuo alumiinin kromaus vaatii " omat litkut " , harva tekee . Englannista löytyy , Hollannista . Kauan hain firmaa joka tekisi ,  Italiaa myöten . No Puolassa on MOTOCHROM .PL  joka tekee , vaan kestää työ , vaikka utelee toimitus ajan . Ei
kerrota sitä , ei kerrota , että valmis , ei anneta seuranta numeroa . Paketti tulossa , mielenkiinnolla sitä odotan .

Huhtikuu 12, 2025, 13:55:05 ip
Vastaus #13

Kalervo Jussila

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
https://www.happyspiders.fi/, Ossi Lehtonen välittää kromaustöitä Virossa tehtäväksi. Saamani palvelu oli hyvää ja lopputulos todella hyvä.

Huhtikuu 24, 2025, 21:25:08 ip
Vastaus #14

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve ,
Tuota , tuo alumiinin kromaus vaatii " omat litkut " , harva tekee . Englannista löytyy , Hollannista . Kauan hain firmaa joka tekisi ,  Italiaa myöten . No Puolassa on MOTOCHROM .PL  joka tekee , vaan kestää työ , vaikka utelee toimitus ajan . Ei
kerrota sitä , ei kerrota , että valmis , ei anneta seuranta numeroa . Paketti tulossa , mielenkiinnolla sitä odotan .

Ei tuo alumiinin kromaus juurikaan mitään omia litkuja vaadi,melko yksinkertainen homma sinänsä,Amoila teki vuodesta 1980,(yhdessä opeteltiin)
Tällä hetkellä ei taida kukaan tehdä,jos Loimaan kromauskin on tuon lopettanut🤔