Kirjoittaja Aihe: Taittopyörä  (Luettu 1897 kertaa)

Heinäkuu 20, 2023, 14:56:39 ip
Luettu 1897 kertaa

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen etsiskellyt taittopyörää. Alkavat olla kortilla näin loppukesästä, vaikka kesää on vielä. Kysymys on siis pieneksi taitettavasta polkupyörästä. Torissa on käytettyjä , menevät heti tai ovat jossain huitsinnevadassa. Tai sitten ei muuten miellytä.
Retkillä ois kätevä ottaa auton hutlaarista ja polkaista menemään. Kaiken lisäksi olis tarve kaksi kappaletta.
Jotain kahdentonnin Bromtoneita voi löytyä, väärä hintaluokka.

Heinäkuu 20, 2023, 19:43:24 ip
Vastaus #1

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on roikkunut autokatoksen katossa Jippo jo jotain 15v. On jo vähän pintaruosteessa, mutta käytännössä käyttämätön. Paikka Uki.

Heinäkuu 20, 2023, 23:19:16 ip
Vastaus #2

Pekka Rämet

• Vieras
   Luin äsken fasepook marketplase ,taittopyöriä myytävänä ympäri suomen noin 20 kpl,että kyllä niitä on!

Heinäkuu 20, 2023, 23:24:22 ip
Vastaus #3

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta halvat ja lähellä olevat on jo loppuunmyyty...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 22, 2023, 05:59:42 ap
Vastaus #4

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Olen etsiskellyt taittopyörää. Alkavat olla kortilla näin loppukesästä, vaikka kesää on vielä. Kysymys on siis pieneksi taitettavasta polkupyörästä. Torissa on käytettyjä , menevät heti tai ovat jossain huitsinnevadassa.
Missä se sinun "lähellä" sijaitsee? Huitsinnevaraan täältä ei ole kuin 58 km joten lienee tämä minun pyörä liian kaukana sitten.

Heinäkuu 22, 2023, 09:44:49 ap
Vastaus #5

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu kyllä niitä on Torissa ja Fasen myynti sivulla on molemmissa samoja. Kaikki ei täytä kriittisiä taittopyörän vaatimuksia.
Huitsin nevada on sanonta ja jokaisella oma mitta.
Kotona kaksi vaatimukset täyttävää taittopyörää. Toisen perässä ajettiin kolme varttia ja toisen puolituntia. Pientä duunamista, toiseen tavarateline ja toiseen pesu vahaus sekä valot ja dynamo pois. Toisessa luxsuksena vielä kantokassi.
Vähän huteria ovat normipyörään verrattuna. Kolmivaihteisia molemmat ja jalkajarru.
Seuraava rankempi koetteleminen pyörille on kuukauden päästä Vuokatissa.

Heinäkuu 22, 2023, 10:10:38 ap
Vastaus #6

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuoskymmeniä sitten oli meijänkin perreessä polkupyörien kulettamistarvetta autoreissuilla.  Silloin ite tykkäsin kuitenkin pittää oikeeta polkupyörää mukana, tosin ei taittopyöristä mittään kokemusta ollu, ennakkoluuloja vain.  Suurin syy tais olla, että autossa oli aina kaikkee muuta takakontin täyveltä, ja niin ne pyörät piti joka tapauksessa laittaa auton katolle.  Sillon vielä voimien tunnossa pysty nostamaankin fillarin auton katolle.  Joskus asuntovaunuaikoina oli viis pyörää aina reissussa mukana; vaunun aisaan kiinnitetty pyörien kulettamiseen tehty teline ja autossa kattoteline, niissä ne meni.  Oli se reissuun lähtö ja paluu kotiin melkosta resuamista sillon, nyt kun ei tarvis kun saaha ittensä liikkeelle ja pien henkilökohtanen kassara pakatuks, ei jaksa lähtee mihinkään.  Tää on tämmöstä.

jaakkovaakko

Heinäkuu 22, 2023, 16:10:56 ip
Vastaus #7

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Juu kyllä niitä on Torissa ja Fasen myynti sivulla on molemmissa samoja. Kaikki ei täytä kriittisiä taittopyörän vaatimuksia.
Huitsin nevada on sanonta ja jokaisella oma mitta.
Ei Huitsin Nevada ole pelkkä sanonta vaan sellainen baari löytyy Siikajoelta. Sitä en tiedä onko enää toiminnassa kun pari vuotta sitten uhkasi lakkautus jos uutta omistajaa ei löydy.