Kiitoksia vinkeistä! Haapasella Pirkkalassa olen työhommiin liittyviä juttuja joskus maalauttanut ja vissiin tekevät yleisemminkin alihankintaa ”meille”.
Kun en noista puhallushommista saati jauhemaalauksista paljon tiedä, niin sen takia olisi hyvä jos puhaltaja-maalarilla olisi käsitys siitä mitä pitää ottaa huomioon

Käytännön asioina just vaikka se rasvanpoisto, käytänkö itse kotipihalla tunteja, kärcheriä ja myrkkyjä hommaan, joka tehdään maalaamossa joka tapauksessa? Jospa heillä on joku myrkkysammio johon aina upotetaan tavarat? Vai onko niin tymäkät myrkyt ettei paranis upottaa just näitä mun osia? Runkonumeron suojaus, jos laitan teippiä, niin lentääkö se huit helkkariin puhaltaessa vai paistuuko viimeistään uunissa mössöksi ja valuu pitkin poikin? Puhalletaanko rakeella, lasilla, hiekalla, jollain muulla, kuinka lujaa? Mieluusti saisi tekijä nämä tietää ettei mun tarvi.
Onhan tuo paksua ja painavaa rautaa, mutta ei kuitenkaan mikään siltarakenne tai puolen tuuman pellistä pokkailtu työkoneen runko joita maalaamojen nettisivujen kuvissa näkee
Niin, työn kohde on ”koskematon”, matching numbers, ja muutenkin hieman harvinaisempi, niin ei millään haluaisi sössiä tätä ekaa(kaan) vaihetta.