Kirjoittaja Aihe: Bensatankin maalauksesta  (Luettu 4937 kertaa)

Maaliskuu 28, 2023, 15:43:54 ip
Luettu 4937 kertaa

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mites tällaisia tankkeja maalattaisiin?

Kolme eri vihreää aluetta. Rajataanko eri alueet ja sitten vain niihin ruiskutus omalla värillä? Vai ensin koko tankki omanaan ja sen jälkeen pienemmät alueet rajaamalla.

Ja raidat joko teipeillä rajaamalla vai käsivaralta?

Kohteena kuvan mukainen -29/30 RE225 tankki.

Maaliskuu 28, 2023, 18:05:32 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tossa on tietysti montakin eri tapaa maalata,yksi voisi olla että maalataan ensiksi pohjaväri koko tankkiin ja sitten toi "soikion" keskiosan vihreä ei koko tankkiin vaan riittävän isolle alueelle,sitten se alue teipataan mikä halutaan jävän vihreäksi ja sitten maalataan se keltaisen raidan väri joka taas teipataan ja jätetään se raidan leveys jonka jälkeen maalataan se musta joka taas teipataan ja jätetään oikea mustan leveys jonka jälkeen maalataan vielä se kapeampi vihreä raita ja sitten nämä kaikki teipataan mutta jätetään se kapea raita ja sitten se lopullinen vihreä tankin väri,aina välillä pitäisi vaikka karhunkielellä hioa se ylimaalattava väri mataksi ja lopuksi kevyt hionta ja kirkaslakka päälle.
Joku tällainen proseduuri on tehtävä tai sitten maalata sen mustan ympärillä olevat raidat viimeisenä käsivaralta,ei tässä varmaan yhtä oikeaa tapaa ole mutta luulen että alkuperäinen maalaus on ehkä tämä viimoinen ja ilman kirkaslakkaa jota tuskin  2-30 luvula käytetty.
Täällä on varmaan lukijoissa hyviä raitamaalareita jotka osaavat neuvoa minua paremmin tai sitten teetät homman jollakulla heistä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 28, 2023, 18:12:30 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Sellanen juttu vielä että ellet tiedä näiden värien numeroita tms. niin kiilloita värejä ja käy automaalarilla niin hän saa "ammuttua" laitteellaan sen värin sekoituskaavan tai sitten vertaamalla värejä liuskoihin niin saat saman väriset mitä alumperin tankissa ovat värit olleet.Ainakin tämän keskimmäisen vihreän että päävärin pinta-alat pitäisi riittää mittarilla luettavaksi.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 28, 2023, 19:29:12 ip
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ymmärsin,että tuo ei ole se maalattava
tankki? Vaan on samanlainen?

Tuota kuvan tankkia pitäisin uudelleen maalaten syntinä...

Nuo tekstit varmaan ovat olleet jonkin sortin siirtokuvia. Ehkä se alue,
jossa ne tekstit ovat voi olla samaa siirtokuvaa. Juovat ehkä viivapensselillä
vedetyt. Kuten oli mulla Radcon 1927 mallin tankissa.

t. Markku

Maaliskuu 28, 2023, 19:47:11 ip
Vastaus #4

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ymmärsin,että tuo ei ole se maalattava
tankki? Vaan on samanlainen?

Tuota kuvan tankkia pitäisin uudelleen maalaten syntinä...

Nuo tekstit varmaan ovat olleet jonkin sortin siirtokuvia. Ehkä se alue,
jossa ne tekstit ovat voi olla samaa siirtokuvaa. Juovat ehkä viivapensselillä
vedetyt. Kuten oli mulla Radcon 1927 mallin tankissa.

t. Markku
Juu ei ole maalattavan tankin kuva. Oma tankki tällä hetkellä hiontavärissä.
Siirtokuvat teksteihin on olemassa.
Valokuva vähän valehtelee, ei ole musta vaan luultavasti "Racing Green",  eli tummahko vihreä.

Maaliskuu 28, 2023, 22:04:08 ip
Vastaus #5

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Näin maalataan Rojaalin tankkiin kultaraidat ;)

https://youtu.be/UsTIMxeO_ng

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 29, 2023, 09:24:17 ap
Vastaus #6

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
       Oks kellää ton kaverin puhelinumeroa. ??

Maaliskuu 29, 2023, 13:50:32 ip
Vastaus #7

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Kai ku olis tommonen suti :embarassed:

Maaliskuu 29, 2023, 14:04:49 ip
Vastaus #8

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
       Oks kellää ton kaverin puhelinumeroa. ??

Onhan noita viivanpiirtäjiä suomessakin, ei intiaan tartte soittaa: Pekka Wizz Mannermaa, Kasi-Pasi, Platu....
https://www.wiz-art.org/
Onnistuu varmasti ja hyvin tankin viivojen maalaus.
Ja Platu taitaa myydä tarvikkeita, eli siveltimiäkin saa...

Kesäkuu 07, 2023, 21:24:41 ip
Vastaus #9

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tossa on tietysti montakin eri tapaa maalata,yksi voisi olla että maalataan ensiksi pohjaväri koko tankkiin ja sitten toi "soikion" keskiosan vihreä ei koko tankkiin vaan riittävän isolle alueelle,sitten se alue teipataan mikä halutaan jävän vihreäksi ja sitten maalataan se keltaisen raidan väri joka taas teipataan ja jätetään se raidan leveys jonka jälkeen maalataan se musta joka taas teipataan ja jätetään oikea mustan leveys jonka jälkeen maalataan vielä se kapeampi vihreä raita ja sitten nämä kaikki teipataan mutta jätetään se kapea raita ja sitten se lopullinen vihreä tankin väri,aina välillä pitäisi vaikka karhunkielellä hioa se ylimaalattava väri mataksi ja lopuksi kevyt hionta ja kirkaslakka päälle.
Ohjetta yritetty noudattaa. Aijaahan laittelin kuvia matkan varrelta. Sorttaus ei oikein toimi, eli järjestys vähän pielessä.
https://aijaa.com/a/O33Gmf

Nyt pitäis siirtokuvia laittaa. Ns sprii-liukoisia. Miten nämä pitäis asentaa? Mikä alkoholi? Jne

Joskus J2 Royaliin laittelin, mutta ei tarkkaa muistikuvaa.

Kesäkuu 30, 2023, 11:38:11 ap
Vastaus #10

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siirtokuvat jotka olin valmiiksi hankkinut jo 1993 eivät oikein tarttuneet. Varmaan jotenkin kuivuneet. Olivat siis sprii-liukoisia.

Uudet taitaa kaikki olla vesiliukoisia?

Löytyykö mistään kuvan mukaista siirtokuvaa? Lisäksi puuttuu "OIL" ja "PETROL" -tekstit.
Onko kokemusta tee-se-itse hommana?

Kesäkuu 30, 2023, 11:43:14 ap
Vastaus #11

Matti Eskola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 30, 2023, 11:50:19 ap
Vastaus #12

Matti Eskola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 30, 2023, 11:57:53 ap
Vastaus #13

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mä olen tehnyt siirtokuvia,harrasteliikkeestä Tampereelta sai niitä tulostusarkkeja mutta tämä liike Harraste Oy on valitettavasti jo lopettanut.Ne minun siirtokuvat oli vesiliukoisia ja tulostin ne tavallisella mustesuihkutulostimella ja siirrettyäni kuvat lakkasin ne päältä jolloin niistä tuli kestäviä.

Kesäkuu 30, 2023, 15:27:41 ip
Vastaus #14

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
www.classictransfers.co.uk
Tilasin tuolta sivuposkiin RE-tekstit, mutta joko ko. siirtokuvaa ei silloin ollut, tai olin vaan sokea!
Nyt tilattu. Oil-tekstiä ei ole saatavilla.

Kiitos