Kirjoittaja Aihe: Väärän värinen!  (Luettu 2865 kertaa)

Helmikuu 14, 2023, 12:26:47 ip
Vastaus #15

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se ruksattu ajoneuvo tulisi huomattavasti kalliimmaksi kuin sellainen massamalli, jossa mustan lisäksi on muutama erivärinen tehostepalikka tai katteenpala.
Hinta kumminkin ratkaisee ja se hinnatalkaen-malli ostetaan varmasti, mutta sama varustettuna tonnin tingeltangeleilla saattaa jäädä odottamaan juhannuksen jälkeistä aikaa ja myyja pienempää katetta.

Helmikuu 14, 2023, 13:53:21 ip
Vastaus #16

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikojen alussa, kun kaikki tehtiin käsityönä, oli mahollista tehä yksilöitä.  Ja tuli yksilöitä, vaikka ei ois haluttukkaan!  Kun Henry Ford keksi liukuhihnan, ei ollu mahollista tehä ko yhenlaisia, tai erilaisemmat ois maksanu paljon enemmän.  Nyt, kun kaikki on tietävän konneen varassa, ois taas mahollista tehä yksilöllistä tuotantoa hyvinkin maltillisilla lisäkustannuksilla.  Joka tapauksessa automaatio tuo kaikki osat kokoonpanolinjalle, ja se automaatio kohtuu helposti tois siihen jokaiseen yksilöön omanlaisensa osat.  Näitä ruksauslistoja on tainnu eniten autotuotannossa tarjota bemari, mutta se ei oo ollu kaupallisesti kovinkaan onnistunu ratkasu, ja niitä syitä tuolla pohin edellä.  Omassa päässäni, ei niistä asioista miulla tutkittuu ja tilastoituu tietoo ole.  Mutta siitä on, että hintoja tuo hyvinkin laaja valinnanvapaus ja yksilöinti ei ison automaation tuotantolaitoksissa, kuten nää valtamerkkien autojen kasauslinjat on, ole kovinkaan iso kustannustekijä.  Markkinointi ja asiakkaat ei vaan oo kypsiä siihen.

Jaakko

Helmikuu 14, 2023, 14:52:51 ip
Vastaus #17

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mä tein Volvot -79-84 ja niitä variaatioita oli tuhoton määrä,se mitä joku immeinen oli ruksannut kauppaa tehdessään ja sitten vielä maakohtaiset erot,aikaa on kulunut ja lisävarusteita tullut vaikka minkälaisia paaljon enämpi kuin silloin joskus.
Mä luulen että aika vähän autoja ostetaan sitä perusmallia ja se voi olla jopa enemmän tilaustavaraa kuin autot joita pidetään varastossa ja joiden varusteet automyyjät tietää että tällaista mallia menee ja näitä värejä,voi olla että suoraan kaupan hyllyltä ei juurikaan autoa saa vaan on tilaustavaraa.Joissain autoissa on yli vuoden toimitusaikoja ja ihan tavallinen Toyota Yaris menee kuulemma keskikesälle kun kaverin prouva oli sellasen tilannut.
En ole koskaan uutta pyörää ostanut enkä ole oikein tullut ajatelleeksikaan että mitä lisävarusteita pyörään voisi ajatella,varmasti ihan peruspyörät ovat myydyimpiä mutta onkokaan edes joka merkillä varaa valita lisävarusteita saatikka värejä enkä tiedä että onko joskus ollutkaan.

Näitä vanhoja mitä olen laitellut niin eipä niitä ennenvanhaaan ollut oikeastaan kuin mustia ja erivärisiä raitoja eri merkeissä ja jossain vaiheessa tuli sitten ne muutamat värivaihtoehdot ja joitain esim. penkki vaihtoehtoja ja tavaratelinettä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 14, 2023, 16:44:21 ip
Vastaus #18

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miulla on ollu siks väärä käsitys, että aina ko oon omilla rahoilla ostanu jotakin uusia ajoneuvoja, on ollu tarjolla joku ylivuotinen, väärän värinen, muille kelpaamaton malli, minkä on saanu pikkasen halvemmalla... on se tuo nuukuus melkonen rasite!  No sillo on sentäs lisävarustelistaa voinu selata, ko on ollu valitsemassa työsuhdeautoo itelleen, kun ei oo ollu ainakaan ihan välittömästi omista rahoista kyse!  Maastomotskareitten kanssa ei oo just varustelistoja ollu olemassakaan, oiskohan 70-luvulla KTM ollu saatavana joko punasella tai sinisellä pensatankilla, mistä joutu valitsemaan.

- muistel jaakkovaakko -