Kirjoittaja Aihe: Lokasuojan suoristus  (Luettu 6064 kertaa)

Joulukuu 31, 2022, 12:01:06 ip
Vastaus #30

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tuon ikäiset digikirjat on varmaan kaikki paperilta skannattu, tai ehkä mikrofilmiltä, ja skannauksen laatu vaikuttaa paljon siihen miten hyvin saa zoomailtua. Mulla on oman projektin (vm 1983) tehdaskirja paperikirjasta PDF:ään skannattu, alunperin varmaan joku 500+ sivua kun se sisältää jotain 4-5 vuosimallia ja jokaisesta muutaman variantin, on pinnavanteilla, alumiinivanteilla, muutama eri laturimalli jne, vaikka itse pyörä ei mikään kamalan monimutkainen olekaan. Hankala siitä järkäleestä mitään on löytää, kun sitä ei ole mitenkään indeksoitu. No, lahjahevonen...

Poimin ja tulostelin sieltä juuri tuota omaa pyörää koskevat kappaleet, ja pistin aina sellaisen pikkunipun kulmasta niitillä kiinni. Niitä tuli semmoinen vajaa tuuman nippu, ne laitoin mappiin välilehtien kera. Voi sitten vaikka iltalukemisiksi ottaa etupään remonttia koskevat muutamat sivut ja tarvittaessa alleviivailla tai ymmyrköidä sieltä avainkohtia :) Niin ja kääntää ameriikanyksiköt ymmärrettäviksi välyksistä, momenteista ym. Verstaalle kun lähtee, niin nippu mukaan, ei haittaa jos sotkeentuvat, ja voi samalla kirjoitella kääntöpuolille muistiinpanoja. Tulostaa sitten vaan uudet mappiin (ja siirtää oleelliset muistiinpanot puhtaille sivuille) niin pysyy se iltalukemisto siistinä :)

Ja juu, en ole yleensä näissä ja varsinkaan muissa asioissa ollenkaan näin järjestelmällinen ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 01, 2023, 11:23:37 ap
Vastaus #31

Anita Ollonberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo no tuohan se kuulostaa asialliselta meiningiltä. Ja voisihan noita kirjoja hankkia tai tulostaa vaikkapa kerhollekin.

Jokainen ryppy on elettyä elämää, jokainen harmaa hius sulka mun hattuuni!

Ajopyörä: Yamaha XV 535 Virago 1992
Rojekti: Yamaha XV 750 Virago 1993