Kirjoittaja Aihe: kymcosta katosi kipinä 5:den vuoden seisonnan jälkeen ?  (Luettu 7932 kertaa)

Syyskuu 29, 2022, 09:15:14 ap
Vastaus #15

kai kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aloittaja kertoo nyt tarkan mallin: kymco agility city 50 vm 2015.anteeksi etten huomannut!.seisonta jalassa ei ole kytkintä eli ei tule minkäänlaista sähköjohtoa. enkä satulan altakaan mitään kytkintä löytänyt.cdi:n kuudesta navasta 2:desta löytyy virtaa?johdot kyllä niin suojattu etten pikaisella tutkimuksella selvittänyt mistä mikin tulee ja menee.kaikki 6 johtoa yhdessä liittimessä.olen kovasti sairastellut ja leikkausta odottelen.joten rajoittaa kovasti tätä projektia.mutta olisi kiva saada tämä hoidettua ennen talvea.koska lämmin puuhastelu paja puuttuu.kiitos teille.ja lähipiirissä ei ketään skotterimiestä ja lähin korjaamokin lähes sadan kilometrin päässä.ja olihan se mukava vielä itsekin pystyä johonkin.vaikka vanha huru olenkin jo?

Syyskuu 29, 2022, 13:11:16 ip
Vastaus #16

kai kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos taitolle.hyvä video yhdestä  mahdollisesta viasta . mutta nyt ensin yleismittarin ostoon ja ehkä sen käytttö Siperian kautta opitaan.mutta se englanti. sen oppiminen ja ymmärtäminen ei kyllä varmaan enää tähän hätään käy.koska sitä ei minulle koulussa opetettu ja työssäni ei koko 42 vuoden aikana tarvinnut muuta kieltä kun suomea joten se siitä.mutta jonkin moinen näkömuisti pelaa . joten yritän viikonlopun aikana tutkia kaikki. mitä teikäläisiltä vinkkejä saanut.ja kiitän kaikkia minulle kirjoittaneita! viksuja  kavereita! tähän astisesta.  ja palaa pyhänä asiaan ehkä viisanpana tai en.mutta palaan kuitenkin!hyvät viikonloput teille minua auttaneet kaverit.t kai.ps.tarina jatkuu ja kaikki vinkit tervetulleita.kiitos.

Syyskuu 29, 2022, 13:29:42 ip
Vastaus #17

kai kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pistetäänpä nyt vielä pahoittelut .jos nämä minun tiedusteluni tuntuvat  joistain teistä viisaista ja täydellisistä jopa15vuotiaitten jutuilta? pistin tämän aiheen mopopalstalle. koska kyseinen kymco luokitellaan mopoksi. ja minustahan on tullut taas nuori mopopoika 50 vuoden jälkeen!eikö se ole hienoa.onhan minulla noita oikeitakin mopoja.mutta kun ne toimivat niin ei ole tullut tyhmiä kysymyksiä niistä mieleen.ps.sen joka ei minua halua auttaa ja jos katsoo että olen väärällä foorumilla älköön kirjoittako tähän aiheeseen.kiitos kaikille apua tarjonneille ja niille jotka edelleen haluavat ratkoa kanssani tämän ongelman.t.kai.

Syyskuu 29, 2022, 16:58:06 ip
Vastaus #18

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos kyseessä on todella ehjänä seisomaan jäänyt mopo, niin kyseessä on hyvin suurella todennäköisyydellä jokin todella pieni asia, joka estää sytytyksen. Kyseinen skootteri ei ole itselleni tuttu, mutta kokeillaan paria perusjuttua.
Joissakin mopoissa on virtalukon lisäksi yleensä kaasukahvarungon puolella tappokatkaisija. Löytyykö tälläinen nappi, ja onko se oikeassa asennossa?
Joissakin mopoissa virtalukko on kolme asentoinen, joista ensimmäinen asento OFF, toinen asento "käynnistys" ja kolmas asento pelkkiä muita sähköjä varten ilman, että antaa kipinää. Mikäli virtalukko on tälläinen, pitää käyttää sitä keskimmäistä, ei viimeistä asentoa, jotta mopon saa käyntiin.
Olihan tulppa vaihdettu jo uuteen?

Syyskuu 29, 2022, 18:04:45 ip
Vastaus #19

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutama asia: Keskijalassa ei ole "tappokytkintä" , eikä tässä kymcossa myöskään sivujalassa, kuten kerroit.
Sähköllä startatessa , jompaa kumpaa jarrukahvaa pitää painaa ( kuten joku kertoikin )
Polkaisukäynnistyksellä , jarrua ei tarvitse painaa.
Virtalukon asennot on: Keskellä 0 ei siis virtaa. Oikealle käännettynä , virta päällä. Vasemmalle ääriasentoon ohjauksen lukitus , jolloin ohj.tanko pitää olla käännettynä vasemmalle ääriasentoon.
Mutta , sitten kipinän puutttumiseen : CDI-box voi olla tietysti rikki , mutta aloittaisin kuitenkin puolasta.Jos olet sen yleismittarin hankkinut, niin mittaa puola. Ota liittimet irti , ja mittaa navoista vastus mittarin pienimmällä Ohmi-asetuksella ( ilmeisesti 200 ohmia) , pitäisi näyttää hyvin pientä lukemaa 0,2-0,5 ohmia. Ja sitten mittaa vastus välillä tulpanhattu -puolan toisesta liittimestä ( ei ole väliä kummasta ) mittarin alueella 10 tai 20 kiloohmia ( mikä mittaristasi löytyy) , pitäisi näyttää 7,7-8 k-ohmia.
Jos lukemat on edellä mainitsemani , niin todennäköisesti puola on kunnossa.
CDI- , se kuusijohtoisen lisäksi , vikakohteita on . Magneetto, liipaisukäämi pick-up, magneeton yhteydessä , johtokatkos .Palataan asiaan .

Syyskuu 29, 2022, 18:50:32 ip
Vastaus #20

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyy myös : Skootterini.com.  Sieltä löytyy hyvin apuja , nimenomaan skoottereista.
Seuraan myös sitä säännöllisesti , koska omistan myös skoottereita.

Syyskuu 29, 2022, 19:29:17 ip
Vastaus #21

kai kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos Tapio. tämä oli melko selkeä kuvaus minulle. ainakin siitä mistä pitää hommaa alkaa selvittämään.ja samalla pikakurssi yleismittarin käytöstä.jota minulla ei ole 68vuotiaaksi vielä koskaan ollut! taidan sittenkin olla melko" taikuri"niinkuin joku jo mainitsi . koska olen pikkupojasta omistanut mopoja.moottoripyöriä ja autoja ja alkuaikoina kulkupelit oli vanhoja romuja .mutta aina ne jotenkin tien päälle saatiin?!ja nyt taas eläkeukkona on tullut pari mopoa ja nyt tämä skootteri mopo hankittua.ja nyt asiaan tai aiheeseen joka jonkun mielestä ei kuulu näille palstoille ?!?.menen aamulla isolle kirkolle ja haen mittarin ja tutkin kaikki mainitsemasi jutut.toki en tunne kyllä sähköjuttuja varsinkin tämän päivän mopon sähköistys vähän eri kuin 60-luvulla mutta +ja- on kuitenkin kun ennen vanhaan . joten eiköhän se onnistu ohjeillasi.joten viikonloppu uhrataan vikojen hakuun . Niin pitkälle kuin terveyteni antaa mahdollisuutta.palaan sunnuntaina asiaan ja kiitos sinulle ja myös kaikille aikaisemmin minua opastaneille.t kai.

Syyskuu 30, 2022, 08:27:39 ap
Vastaus #22

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli juuri tuollainen minullakin silloin kun noita alkoi kaupasta saada. Vuoden...pari ajelinkin.Se oli uusi-eikä ongelmia ollut.

Mutta onko noita skootteri/mopopurkaamoja vielä missään? Varmasti ovat tuollaisiakin jo romuttaneet-ja ehkä
jonkin muunkin Kymcon sytytysosat ovat samat?

Jos saisi puolan ja boxin semmoisella optiolla,että jos vika on semmoinen,että käytetylläkin
osalla korjaantuu-sitten sen osan lunastaa?  No voi olla,ettei kauppias
ihan siihen suostu.Mutta ei se purkuosa saata älytön hinnaltaan olla. Kun ei tuo
koko laitekaan silloin maksanut muistaakseni kuin 1590 euroo uutena.

Kannattaa koittaa purkuosaa,jos muuten ei vika tokene-niitä varmaan on noille korjaajillekin nurkkiin jäänyt.

t. Markku

PS. Ei täällä kukaan varmaan väheksy ponnistelujasi-meillä joillain on vaan vähän
semmoinen kulmikas tapa ilmaista ajatuksiamme... ;D

Syyskuu 30, 2022, 08:46:32 ap
Vastaus #23

kai kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos Markku.hyvä että huomasit pienen loukkaantumiseni eräästä vastauksesta ja näinhän se varmaan on.koska avun saamiseksihan minä tällä palstalla kyselen.ja tuo4t " mopo".täysin tuntematon kapistus.koitan saada viikonloppuna selvitettyä saamiani vinkkejä.ja tuo sinun ideasi ei lainkaan huono.lähin purkaamo tosin kaukana täältä keskeltä ei mitään!.t.kai.

Syyskuu 30, 2022, 09:36:01 ap
Vastaus #24

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joitain firmoja , joista löytyy purkuosia:
Purkuosat24.fi  , MC-Scatter    , Purkuosat.net/mopolista.htm.
Yleensä kuitenkin , SÄHKÖOSIA  on huonosti. Esim. CDI-Boxia ei löydy , jos niin kävisi nettä vikapaikka löytyy sieltä.
Tämä Kymco Agility City ( 16 " pyörillä ) ei ole niitä yleisimpiä Kymcoja.
Jo ennakkoon kysymys . Tähän kymcoon pitäisi kuulua 8-piikkinen CDI-box ( myyjien listoilta ,kun katsoin) .Kerroit että on 1-Liitin 6:lla piikillä ?.

Syyskuu 30, 2022, 12:43:54 ip
Vastaus #25

kai kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos tapio. Olet oikeassa.kyllä seon 8-piikkinen yhtenäinen pistoke.mutta äkkiä katsottuna vain kuusijohtoa sieltä lähtee?joten ei sinne ei taida ihan mikä tahansa boksi käydä!yritän kattoa mitä mainitsemista purkupaikoista löytyy.varsinkin jos viallinen kohde nyt sattuu näillä taidoilla löytyä.ps.hain yleismittarin paikallisesta halpahallista.ja nyt opetellaan sen käyttöä 8) .kai.

Syyskuu 30, 2022, 12:57:48 ip
Vastaus #26

Markku Silenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä on saksalainen kauppias, joka kyllä oli valmis toimittamaan Kymcon osia Suomeenkin, kun niitä kerran kaverille kyselin.
Markku S

https://www.kymcoersatzteilshop.de/index.php?cPath=61_76_233_265

MZ: Im Rennen erprobt - im Alltag gelobt

Syyskuu 30, 2022, 13:43:12 ip
Vastaus #27

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän tässä tarvitse tietysti , mennä asioiden edelle. Jos CDI ostoksille pitää mennä , niin osaa löytyy suomestakin . Ostopaikoista voin antaa kyllä vinkkejä . Tuon hinta on 50-60 €.
Outoa oli , että Sileuksen antamasta "linkistä"K.O. osaa ei löytynyt ollenkaan.

Syyskuu 30, 2022, 13:55:25 ip
Vastaus #28

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin missäpäin tuo Kymco olikaan?  Katsoin Nettimotossa ja siellä
noita varaosapyöri oli. Lahdessakin alle pariin sataan ajokuntoinen.

Ehkä jostain lähempääkin voisi löytyä elimenluovuttaja sulle?

t. Markku