Skodaan en osaa mitään sanoa, mutta auton tyyppiin. En oo varsinaisesti kokenu mitään maasturia, ees city-sellasta, tarvivani. Mutta näissä enemmän pienen pään henkilöautoissa, b-segmenttiä myöten, on suunnilleen kaikissa se a-tolppa niin saaterin vinossa, että kun penkin laittaa mieleiseen asentoon, niin se on yhtä niskan vääntämistä päästä kyytiin ja pois. Noissa maasturin suuntaan muotoilluissa on penkki jonkin verran korkeemmalla, ja huomattavasti helpompi vääntäytyä pallille ja pois. Mie oon jo päättäny, että seuraava auto ei ainakaan Ferrari ole, siitä tuskin ennää omin avuin pois pääsisinkää...
Sitte toisinpäin taas minnuu on enemmän ja enemmän alkanu sylettää takakontiton auto, minkä takalasi ja koko perspää on jatkuvasti umpikurassa tai lumessa tai jossain soossissa, katon reunaan asti. Onks semmosta, mikä ois henkilöauton näkönen perinteinen takakonttimalli, mutta pikkusen korkeempi, eikä etutolppa ois vinossa puoleen välliin autoa asti? Mihin pääsis sujuvasti kyytiin sekä pois... ja vielä jos vois toivoa jotain, niin ei minua haittais jos kuskin istumapaikalta muuten mieleisillä säädöillä näkis auton keulan, eikä pelkästään tuulilasin karmeja. Mie ko ajan tuon huihain kadun laitaan parkkiin kesällä, ja siinä on maalattu ruutu, ni auton keula on aina 20 senttii sen ruudun ulkopuolella, pittää ulkona käytyään käyvä peruuttamassa jalkaterän mitta. Ja sentäs oon joskus rekan ratissakin leipäni tienannu. On tää yhtä hittoa, vanheneminen meinaan...
jv
PS. Enneko kukkaa ehottaa, ni mie tiijän, että takavetonen Lada täyttäs kaikki toiveet, mutta se pitäs saaha uutena ja mielellään seittemän vuoden takuulla, että se pääsis osallistumaan vertailuun...