Kirjoittaja Aihe: Poistoletkut  (Luettu 4606 kertaa)

Joulukuu 02, 2021, 13:09:40 ip
Vastaus #15

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos kysymästä, kyllä kait!

Robert Boschille siis soitin, mutta ei ollut juuri tavattavissa.  Edustajansa Suomessa sanoi, että siihen takuu- tai takaisinkutsukorjaukseen edelleen vastataan, 19 vuotta vanhaan tiskariin.  Ruotsista löytyi korjausosa, ylimääräinen rele varmistamaan, ettei lämpene liikaa, luulen.  Mikkelissä toimiva valtuutettu merkin huoltoliike tilasi osan, ja samalla uuden poistoletkun tiskariin.  Kun osat tulivat, soittivat ja sovittiin aika tunnin päähän, ja asentaja ajeli Anttolaan, laittoi sen releen paikalleen, vaihtoi uuden poistoletkun paikalleen, ja samalla ohimennen laittoi minun paikallisesta liikkeestä hakemani vuotosuojalevyn koneen alle (mitä siinä ei siis tähän asti ollut...) paikalleen ja toivotti hyvää päivän ja muuta jatkoa.  Asentajan ajelu Mikkelistä Anttolaan ja sen releen vaihto meni Robertin piikkiin, minä maksoin sen uuden poistoletkun ja sen asennukseen käytetyn ajan, vajaa satanen yhteensä.  Tästä episodista varmaan jo yli kuukausi aikaa.  Ja vanha Boschin tiskari jatkaa hommiaan, just kävin tyhjentämässä joutessani hänet, kun olin aamukohvien jälkeen laittanut töihinsä - kaksi-kolme kertaa viikossa joutuu ehkä keskimäärin meillä touhuamaan tuo tiskari ja käyttäjänsä.

Tapaus pyykinpesukone on vielä vaiheessaan.  Se siis 17 vuoden ikäinen Electrolux.  Siihen oli suunnitelma kutsua poitsu kylään, ja laittaa hänet notkeampiselkäisenä töihin, ja vaihtaa varmuuden välttämiseksi ehkä letkut, tai ainakin laittaa niihin suojaletkut päälle.  Kone on kaapistoon sijoitettuna kodinhoitohuoneessa, missä on linkkerilattia, mutta ei vesieristettyjä korotuksia lattiasta seinän puolelle, ja letkut menevät lavuaarin alle siellä kaapiston sisässä reilusti toista metriä, yksi liitos välissä.  Homma on odottanut tekijäänsä, mutta nyt juuri eilen alkoi pyykinpesukone pitämään lingon huippukierroksilla ulisevaa ääntä.  Piti tänään testata pelkällä linkouksella tyhjällä koneella, vieläkö ääntelee, mutta rouvalla on kampaamoaika just nyt menollaan, ja minun lupakirjani on vanhentunut kyseisen koneen käyttäjänä - se on kyllä ihan itse Jyväskylässä poikamieshuusholliin ostamani kone.  Saa nähdä meneekö vaihtoon, vai mikä on tuomio sen kohdalla.

Siinäpä lyhykäisyydessään raportti pesukonetilanteesta.

Terveisin Jaakko
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2021, 13:12:29 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 02, 2021, 18:35:57 ip
Vastaus #16

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ymmärsit Eero tuon vaihtoonmenoepäilyn totaalisesti väärin; omasta kohtalostani mie huolissain olin/olen...

Joulukuu 03, 2021, 22:29:28 ip
Vastaus #17

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä oon miettinyt tuota tiskaria. Ottaako koneen vai immeisen? Kone tulis tietenkin halvemmaksi, ja se pitää just sen verran ääntä kun se tiskaa. Mutta voisihan se olla myös semmonen monitoimikone jossa on myös poistoputki, imuroi, kokkaa, ja kaikki muutkin herkut?
En tiiä? Hankala päätös. Ota tästä nyt selvää. Giganttiin vai treffeille?

Joulukuu 03, 2021, 23:37:40 ip
Vastaus #18

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä oon miettinyt tuota tiskaria. Ottaako koneen vai immeisen? Kone tulis tietenkin halvemmaksi, ja se pitää just sen verran ääntä kun se tiskaa. Mutta voisihan se olla myös semmonen monitoimikone jossa on myös poistoputki, imuroi, kokkaa, ja kaikki muutkin herkut?
En tiiä? Hankala päätös. Ota tästä nyt selvää. Giganttiin vai treffeille?
Rouvalta vois myös kysyä....saattaisi tulla kerralla oikea vastaus.

Joulukuu 07, 2021, 16:12:59 ip
Vastaus #19

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomasin että miulla on keseneräsiä asioita tässä ketjussa.

Pyykinpesukone testattu tyhjiltään ja sen jälkeen jo usseemman kerran kuormankin kanssa; ei piä mittää ylimäärästä ääntä lingotessaan!  Mikä lie ollu ulinan lähe sillo yhen kerran?  Naapurin Keijo-nimistä kissaakaan ei sieltä lingosta tyhjennettäessä löytyny. Oisko pesupallo tai joku muu ihme ollu hankaamassa johonkin, kun linko hurruutti hurjaa 1400 minuuttikierroksen tahtia?  Joka tapauksessa, ainakaan toistaiseksi ei meillä menny mittään vaihtoon.  Ei kone, ei koneen taloon tuonut mies, eikä koneen käyttäjä; entisillä mennään!

Jokkaiselle vaihtoa harkitsevalle kehotan vielä käymään plussat ja miinukset kerran läpi.

jaakkovaakko, kokemusta on...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2021, 16:16:15 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 07, 2021, 17:26:38 ip
Vastaus #20

Taito Nuutinen

• Vieras
Minä oon miettinyt tuota tiskaria. Ottaako koneen vai immeisen? Giganttiin vai treffeille?

Sovit Tuomo ne treffit Giganttiin niin saat kaikki "vermeet" samalle "viivalle"..Sitte pyydät gigantin poikia esittelemään parhaat ominaisuudet koneistansa ja sen jälkeen sitten sen treffikaverin ominaisuudet esiin..sehän on siinä sitten..ja poikamies-elämä jatkuu..tod.näköisesti uuden tiskikoneen kanssa..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2021, 17:30:01 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Joulukuu 07, 2021, 18:26:10 ip
Vastaus #21

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä oon miettinyt tuota tiskaria. Ottaako koneen vai immeisen? Giganttiin vai treffeille?

Sovit Tuomo ne treffit Giganttiin niin saat kaikki "vermeet" samalle "viivalle"..Sitte pyydät gigantin poikia esittelemään parhaat ominaisuudet koneistansa ja sen jälkeen sitten sen treffikaverin ominaisuudet esiin..sehän on siinä sitten..ja poikamies-elämä jatkuu..tod.näköisesti uuden tiskikoneen kanssa..
Mutta eikös molemmista pesukoneista pidä katsoa ja tarkistaa että kaikki röörit on auki? Ainakin se toinen poistoputki, ja sitä vois rassata ja hoonata auki, ihan vaan kaiken varulta. Ja tietennii muutenkin jonniinlainen koekäyttö että näkee mitenkä ne on ohjelmoitu toimimaan. Kun ne on joskus aika hankalia käyttää, ainakin sillein just toivotulla tavalla. Eli siis giganttiin?

Joulukuu 07, 2021, 19:20:03 ip
Vastaus #22

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei sitä vähällä kokemuksella varustettu maallikko kaikista palloista ja peleistä tiijä, ne on ammattimiehet erikseen, kelle on kaikki putket ja rassaamiset tuttuja.

Joulukuu 07, 2021, 19:24:34 ip
Vastaus #23

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Muista Tuomo, että Gigantista ei saa ainakaan tiskiltä respektii, eikä lovee.

Sitäpaitsi, jos haluaa kiukutella, äyskiä, murjottaa, tai muuten osoittaa mieltä, niin onhan se peltilaatikko vähän kolkko kaveri.

Tee kuten Jaakko ja hanki vanhaan laitteeseen uusi pesupallo !

???   hmm.   mihin ihmeeseen tarvitaan pesupalloa ?    :o
Joo mutta Gigantin koneelle saa kiukutella ja sadatella ihan rauhassa, eikä se kiukuttele takaisinpäin. Siinä se vaan olisi luukku auki vaikka sanois mitä. Toisen mallinen tiskari laittaa luultavasti luukun kiinni jos alkaa kiukuttelemaan tai kovin sadattelemaan?
 Asian vierestä.
 Enpä oo tehnyt yhtä nopeaa autokauppaa , äskeistä ennen. Isäukko soitti äsken ja haukkui oman autonsa alimpaan helvettiin. Milloin on ovet jumissa ja milloin mitäkin pakkasen aiheuttamia ropleemia. No minä myin sille minun voortin, kun täysin joutavana se on seisonut tuossa pihassa. Eikä edes tinkinyt.  Sanoi että tuo se voorti tänne Jyväskylään kun pakkaset hellittää. Suurinpiirtein pari kertaa kuussa ehkä kauppareissu, ja siinä se on ollut minun käyttöaste sille voortille.