Vähän samantapaisia juttuja on käynyt mullekin. Kaikissa maissa ei vissiin postipaketin lappuseen voi laittaa sähköpostia eikä vastaanottajan puhelinnumeroa. Itse pitää seurailla pakettia, hankalaa vallankin jos ei lähettäjä laita seurantakoodia sähköpostiin.
Mulle on tulossa paketti Iso-Brexitanniasta, lähetetty 12.8, ja tänään oli postilaatikossa lappu jossa kehotettiin tekemään tulliselvitys. Laitoin kyllä lähettäjälle sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron, mutta ilmeisesti Kuninkaallinen Posti ei niitä ota vastaan tai välitä eteenpäin. Eikä myyjä laittanut mulle seurantakoodia. No, nyt on selvitykset tehty ja verot maksettu. Brexit on tullut maksamaan mulle tähän mennessä semmoisen 24€ ainakin

Toisella kertaa oli kotimaan paketti, johon liittyvän sähköpostiosoitteeni oli postiljooni kopioinut väärin, ja jättänyt puhelinnumeroni kokonaan pois, mutta myyjä onneksi laittoi mulle seurantakoodin. Koodista kattelin että paketti olisi lähikaupan automaatissa mutta ei mitään ilmoitusta. Soitin asiakaspalveluun, sieltä laittoivat pyynnön että kun automaatintäyttäjä seuraavan kerran käy siellä joulukalenterillaan, niin ottaa sen mun paketin sieltä ja vie postipisteen tiskille, sieltä sen saa sitten nimelläni.
Mutta tuo että posti laittaa viestin ebayhyn joka sitten viestittää ostajalle myyjän nimissä... on kyllä outo systeemi