Pihamaalle pudotettiin moinen mopeeti,ei minun eikä oikein himomallikaan,mutta lupasin sukulaisen pyynnöstä vilaista onko tämä hänen aihionsa järkevää entisöidä vai hommata
suosista parempi lähtökohta ja syy miksi juurikin 1975 kiinnostaa on hänen syntymävuodessa,selvä pyy,yhtä hyvä syy kuin mikä muu tahansa.
Teknisesti se ainakin lähti käyntiin ja kuulemma liikkuukin ja pysähtyy,sähköistä en tiedä mutta läpikäytävähän nekin tietty olisi,johdot repsottaa vähän sinne tänne...
Näistä(kään) kun en tarpeeksi tajua enkä erota 70:ta 75:sta ,mutta moottorinumero on 8638 alkuinen ja rungon TP 2640 alkuinen.
Onko kone siihen kuuluva,en tiedä mutta 2v käsivaihtein ja perinteiset polkimet.
Mistä lie kaupitellut joskus mutta ei ns tunne tai perhehistoriaa tällä yksilöllä jolloin kustannukset saakin heittää häränpyllyä järki unohtaen.
Mitä minä amatöörinä sanoisin niin lähtökohta liian huono museovehkeeksi tehdä jos minä päättäisin omistajana,kuvat kertonee missä mennään...
Onko 1975 tosiaan tunturia saanut vielä käsivaihtein ja perinteisin polkimin,lainsäädäntöhän oli muuttunut aikapäiviä useita vuosia aiemmin vihdoin vai onko tuo edes 1975 mallinen?
lupasin tuumia,pikkasen ynnätä osakasan hintoja mitä kaikkea tähän tarvittaisiin ja kait "pura atomeiksi kokoa uusin osin ja putsaa+puunaa" työntekijänkin muutama ropo tästä olisi otettava....ihan huvikseen ja ajankuluksi,ei kiitos.