Kirjoittaja Aihe: R.I.P. DUSTY  (Luettu 3506 kertaa)

Heinäkuu 28, 2021, 22:27:16 ip
Luettu 3506 kertaa

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2021, 22:29:48 ip kirjoittanut heikki fors »

Heinäkuu 28, 2021, 22:29:20 ip
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ZZ Top julkaisi Facebook-sivuillaan shokkiuutisen: yhtyeen basisti Dusty Hill on kuollut kotonaan Houstonin Teksasissa.
”Me yhdessä fanien kanssa tulemme kaipaamaan jämäkkää läsnäoloasi, hyvää luonnetta ja sitoutumista”, trion jäljelle jääneet jäsenet Billy Gibbons ja Frank Beard kommentoivat.

https://www.soundi.fi/uutiset/zz-top-tiedotti-suru-uutisen-dusty-hill-on-kuollut/

Harvoin silmissä on roska, mutta nyt siellä on.

Eniten tässä v*tuttaa se, että vähiten viinaa ja tajuntaa laajentavia vetävä lähti ensin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2021, 22:30:59 ip kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 28, 2021, 22:59:04 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ei helkkari, tää oli rockin peruskivi jonka olisi kuulunut jatkaa aina vaan. Yli 50 vuotta sentään menty jo, mun eka ”kolahdus” rock-musiikissa. Ei oo maailma enää entisensä, kun ZZ Top lakkasi olemasta  :'(

Nyt en ainakaan aja partaa enää ikinä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 28, 2021, 23:07:41 ip
Vastaus #3

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
*kele kun löi miehen polvilleen.
Vartti meni ennen kuin sain roskan silmistä pois.

Jostain syystä sinne silmiin tulee roska, kun lukee Hillistä uutisia ja tai kommentteja.

Heinäkuu 28, 2021, 23:48:40 ip
Vastaus #4

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
En tiedä. Mulle ”pyhä kolminaisuus” on ollut 13-vuotiaasta asti Gibbons, Hill, Beard.

Jotenkin kun nuo on mulle aina olleet olemassa, niin aatteli että ne aina onkin. Miten tässä nyt pitäisi yrittää olla maailmassa jossa ei ole ZZ Toppia?

Degüellon soitin justiinsa, taidan laittaa vielä First Albumin.
Kari

Heinäkuu 29, 2021, 09:09:49 ap
Vastaus #5

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt oli masentava uutinen.

Meikäläisenkin matka lähti liikkeelle Hyrylän levykaupassa vuonna 1984, kun mistään mitään tietämättömänä menin ostamaan ensimmäistä äänilevyäni. Eliminator sieltä tarttui matkaan ja sillä tiellä on kuljettu siitä lähtien.

Pukeudun tänään mustiin, kuuntelen pelkästään ZZ Topia ja otan illalla lasillisen single maltia Dustylle kepeitä multia toivotellen.

Heinäkuu 30, 2021, 17:38:14 ip
Vastaus #6

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ZZ Top Dust My Broom
Laulu: Dusty Hill
https://www.youtube.com/watch?v=Oqx8jeVFsjI

Heinäkuu 30, 2021, 18:13:01 ip
Vastaus #7

anssi kantonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
R.I.P  - ZZ Top ei tainnut yhtään LP pituista levyä viimeiseen kymmeneen vuoteen. Tämä Bill Gibbonsin ZZ TOPpia edeltävä kokoonpano on kova, ja Beatles tulkinta on ihan omaa luokkaansa:
https://www.youtube.com/watch?v=F3_nm-zUHFE
Eikä uusinkaan ihan huono ole:
https://www.youtube.com/watch?v=thJrQIKWghQ

Heinäkuu 30, 2021, 18:24:13 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Jotain jostain kuulin että tekeillä olisi ollut ”ZZ Top’s Last Album”, ja että olisi äänitettykin jo. Tiedä sitten.

Billyn sooloprojektit ovat ihan jees nekin, aika paljon samaa soundia kuin viimeisimmät ZZ Top-albumit.
Kari

Heinäkuu 30, 2021, 18:27:55 ip
Vastaus #9

anssi kantonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Billyn sooloprojektit ovat ihan jees nekin, aika paljon samaa soundia kuin viimeisimmät ZZ Top-albumit." - kyllä, mutta sillä erolla , että kuulostaa "oikealta" trion soitolta. ZZ TOP esityksiä (mielestäni) vaivasi liian täyteen ahdettu soundimaailma, äänivalli.

Heinäkuu 30, 2021, 20:34:31 ip
Vastaus #10

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
"Billyn sooloprojektit ovat ihan jees nekin, aika paljon samaa soundia kuin viimeisimmät ZZ Top-albumit." - kyllä, mutta sillä erolla , että kuulostaa "oikealta" trion soitolta. ZZ TOP esityksiä (mielestäni) vaivasi liian täyteen ahdettu soundimaailma, äänivalli.

Joo, kieltämättä vähän ”ahdasta” rupesi olemaan jostain Antennasta tai XXX:stä alkaen. En oo päässyt kunnon laitteilla ja kovaa noita uusia levyjä luukuttelemaan, eli voi olla siitäkin kiinni. Kippos-Vilhon soololevyistä mulla on vain Perfectamundo, tykkään siitä Karibia/Kuubameiningistä. Niitä muita olen kuunnellut lähinnä spotifystä tai juutuubista satunnaisesti biisi-pari kerrallaan. Selvästi enemmän ”juurille” paluuta on niissä kyllä.

Mulle ehkä on parhaiten kolahtanut ne alkupään levyt, Eliminatoriin asti, joskin Afterburneriakin tuli aika paljon soitettua. Sen jälkeistä tuotantoa en ole niin paljoa soitellut, toki siinä Afterburnerin jälkeen taisi olla se pitkä taukokin ennen Recycleriä ja tuli ”löydettyä” sillä välin muitakin bändejä. Olen saattanut joskus mainitakin että ekat 9 ostamaani äänilevyä olivat ZZ Topin tuotanto Afterburneriin asti :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2021, 20:37:09 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Heinäkuu 30, 2021, 20:51:29 ip
Vastaus #11

anssi kantonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä. Kun bändillä on noin pitkä historia, niin mahtuu tietty tuohon kaikenlaista tuotosta. Alkupään juurevat blues vaikutteiset ovat olivat mielestäni myös ihan hienoja levyjä. 80-lukuiset
tekno vaikutteiset biisit edustivat sitten aivan sitä toista ääripäätä, ollen kuitenkin bändin parhaiden myyvää aikakautta. Makuasioita nämä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2021, 21:15:53 ip kirjoittanut anssi kantonen »

Heinäkuu 30, 2021, 22:17:04 ip
Vastaus #12

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuonna 96 oli Ruisrockissa aika hyvä kattaus:
Blur, Pulp, ZZ Top, Neil Young & Crazy Horse, Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers

ZZ Topin setti

"I Thank You"
    "Stop Breakin' Down Blues"
    "I Walked from Dallas"
    "Nasty Dogs and Funky Kings"
    "I'm Bad
    I'm Nationwide"
    "Mexican Blackbird"
    "Brown Sugar"
    "What's Up With That"
    "She's Just Killing Me"
    "Vincent Price Blues"
    "I Love the Woman"
    "Heard It on the X"
    "Pearl Necklace"
    "Cheap Sunglasses"
    "Just Got Paid"
    "Gimme All Your Lovin'"
    "Sharp Dressed Man"
    Legs
    "Tube Snake Boogie"
    "La Grange"
    Tush

Suuri yleisö pomppasi Gimme All Your Lovinin kohdalla ylös...

Heinäkuu 30, 2021, 22:24:28 ip
Vastaus #13

anssi kantonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa Ruisrockissa Neil Young & Crazy Horse oli todella hyvä!

Heinäkuu 31, 2021, 12:48:35 ip
Vastaus #14

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kummasti jotkut nuoruuteen liittyvät tai muuten vain mukavat muistot saavat tunteita pintaan.  Ihmiset, joita ei ole koskaan henkilökohtaisesti tavannut tai tuntenut, ovat kuitenkin jättäneet lähtemättömän vaikutuksen.
Näitä rock-ihmisiä tai oikeastaan muitakaan musiikki-ihmisiä en ole itse edes nimeltä kuullut koskaan; erilaiset harrastukset olleet vallalla, kun musiikin lahjasta olen osattomaksi jäänyt suuressa jaossa.  Kuivalehdestä vasta päivä muutama sitten luin toimittaja Risto Lindstedtin poismenosta.  Pysäytti minut aika lailla, hänen tekstinsä olleet kovasti vaikuttavia monasti.
Jaakkovaakko