Perhana,oli pakko kurkata otsikon perään jotta mikä ihme Maxima viirus nyt seuraavaksi,onko lie joku muuntoversio alkuperäisestä ja onhan se...tavallaan
Eikö kutos Maximat olleet aika laatupelejä joiden ainut vika oli "väärä nimi" nokalla tyyriseen ja hienoon autoon ?
Cedric ja Laurel tyyliin pikkujenkkejä,senverta muistikuvaa että kohtuupaljon noita tavallaan"esi Maximoita" taksina 80 luvulla ja 6 koneen kera+automaatilla eikä kyyti,varustelu sähkölaseineen, osassa jopa oikean ilmastoinninkin kera, esikuvistaan pahoin sivuun mennyt sen ajan standardeilla .
Noita ainakin oli myös 4 ovisella Ht korilla olemassa,oisko peräti vähemmillä veräjilläkin coupena?
Vanhana Moblan lukijana ja muistikuvieni mukaan Juhanillahan kaikenmoisia japskeja ollutkin markka aikoihin,mihin lie mies kadonnut mielenkiintoisine juttuineen lehdestä kun vuosiin enää näkynyt?
No Cedric ja Laurel ei kuuluneet USA-vientimalleihin lainkana, eli se henkisyys tulee vaan siitä, että samaa habitusta arvostettiin myös Japaniassa tuolloin.
Ja olihan noita myös 4D-HT ja 2D-HT joskaan niitä ei Eurooppaan juurikaan eksynyt. Taisi 280C 430-mallisarjaa 4D-HT olla yleisin Suomessa, niitä oli oikein varastomallina.
Sen sijaan Bluebirdiä myytiin USAssa, yllättäen nimellä Maxima! Aikana ennen sitä "oikeaa" Maximaa.
Ja minä itse palasin juurille, eli helpompiin saksalaisiin kohteisiin. Niihin aikoihin kuin Datsuneiden kanssa pelailin niin niihin sai vielä osiakin, mutta kun intterin netti avasi markkinat, alkoi globaali kilpailu ja markkinatalous toimia liian hyvin...
Se miksi en enää kirjoita eräääseen mainittuun lehteen johtuu siitä, että KLB poistui lehden aktiivisesta tekemisestä, ja seuraavan polven kanssa ei koskaan päästy oikein juttuun. Kuulemma lehden pitää muuttua jne, vaikka se palaute mitä minulle & lehdelle tuli kertoi, että lukijat tykkäsivät. Moni on kysellyt jälkikäteenkin yksityisesti vinkkejä, kun samalla poistui tekniikka/hoito/varuste-jutut aviisista. Tai nykytilasta en tiedä, en ole lukenut sitä enää vuosiin, tulee noita muita hyviä luettavia sen verran että ei kiinnosta edes.