Kirjoittaja Aihe: Tilaaminen Iso- Britanniasta  (Luettu 7492 kertaa)

Elokuu 29, 2021, 22:43:23 ip
Vastaus #15

Osmo Leikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo Omapostin digitullaus on melkoisen keskeneräinen viritelmä. Tutustuin siihen, kun sain ilmoituksen. Myyjä oli jo kertaalleen veloittanut Suomen alv:n, mutta Omaposti yritti periä sen toiseen kertaan. Soitin Postin asiakaspalveluun ja selvisi että posti ei ollut saanut tietoa alv:n perimisestä. Jätin digitullauksen siihen ja odotin, että saan tullista saapumisilmoituksen. Kun saapumisilmoitus tuli, niin tein tullauksen tullin sivuilla niin kuin ennenkin ja alv:kin tuli käsiteltyä niin kuin piti.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Elokuu 30, 2021, 08:21:22 ap
Vastaus #16

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tilasin juuri ameriikasta pikku nippelin. Amazon otti rahat veroineen mutta toinen firma sen toimitti. Tuli saksan kautta ja se merkittiin myös lähtömaaksi, suoraan postin kautta tuli, DHL toimitti sen saksasta. En tiedä tilittikö Amazon verot suomeen, eiköhän.

Tässä tapausessa osa tuli EU-alueelta, joten ei mitään tulleja tarvitse maksella.
Sillä ei ole väliä kenen kanssa kaupaa tekee, vaan mistä tavara lähtee liikkeelle.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 30, 2021, 10:41:36 ap
Vastaus #17

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Lisäksi jotkut portaalit tullaa lähetyksen jo EU alueelle saapuessa, eikä vasta Suomeen saapuessa. Tuossa saattaa olla paljon etua kun ALV ei ole yhtä iso ;)
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Syyskuu 02, 2021, 09:40:41 ap
Vastaus #18

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Eilen tuli ilmoitus että paketti on suomessa ja odottaa tullausta.
Nyt aamulla kilahti ilmoitus hyväksytystä tullauspäätöksestä ja paketti lähti saman tien jakeluun.
Voi olla jo huomenna perillä.

Melko nopeasti tämä nyt kuitenkin näyttää toimivan vaikka työlästä onkin.

Syyskuu 02, 2021, 22:25:08 ip
Vastaus #19

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No tuo mun paketti tuli lähipostiin toissapäivänä.

Lähti Englannista 12.8, tuli Suomeen 18.8, tulliselvityspyyntö tuli mulle 24.8, tein ja maksoin heti, lajiteltiin Vantaalla kaksi kertaa 27.8, Helsingissä kerran 28. päivänä, 30.8. ilmaantui Tampereelle ja oli noudettavissa kotikylän postista seuraavana päivänä eli 31.8.

Olisko ollut ruuhkaa tullissa? Kokemukseni mukaan DHL toimii kaikkein täsmällisimmin, tosin ei taida Englannista operoida, Suomen Posti hyvänä kakkosena, Fedex ja muut kuriirit sitten vähän niin sun näin. Käydään muka ovella ”eikä tavoiteta”, höpsistä semmoisille, etäkonttorin ikkunasta näkee jos joku verannalle tulee, ja koirat ilmoittaa kyllä jos en just sillä hetkellä ole ikkunan ääressä. Ja ovikello toimii kans. Mutta silti on saanut jokusen paketin skeduleerata uusiksi tai noutaa itse pisteestä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2021, 22:27:59 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 03, 2021, 09:19:29 ap
Vastaus #20

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä olen sumujen saarelta tilaillut sillointällöin jotakin. Yleensä tulee ripeähkösti, mutta Burlenilta kun tilasin SU:n osia, niin meni pari kuukautta ennen kuin paketti löysi perille.

Syyskuu 03, 2021, 11:30:51 ap
Vastaus #21

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Eilen tuli ilmoitus että paketti on suomessa ja odottaa tullausta.
Nyt aamulla kilahti ilmoitus hyväksytystä tullauspäätöksestä ja paketti lähti saman tien jakeluun.
Voi olla jo huomenna perillä.

Melko nopeasti tämä nyt kuitenkin näyttää toimivan vaikka työlästä onkin.
Taisin olla yltiöoptimistinen.
Nyt se on edelleen satuksella "kuljetuksessa" eikä mitään tunnu tapahtuvan.
Taitaa tuo tullivarastossä käynti tehdä useamman päivän viiveen.

Syyskuu 04, 2021, 09:58:54 ap
Vastaus #22

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Taisin olla yltiöoptimistinen.
Nyt se on edelleen satuksella "kuljetuksessa" eikä mitään tunnu tapahtuvan.
Taitaa tuo tullivarastossä käynti tehdä useamman päivän viiveen.

Se liikkuu sittenkin!!

Pari päivää tuo tullivaraston mutka näyttää ottavan vaikka digitullaus on tehty etukäteen.

Syyskuu 07, 2021, 11:23:20 ap
Vastaus #23

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
No ei tämä nyt ihan putkeen mene.
Omapostin mukaan paketti on edelleen matkalla. Viimeinen tapahtuma saanut aikaleiman  3.9  14:36  "kuljetuksessa"
Jonotin kolme varttia postin palvelunumeroon.....
Sain vastauksen, että paketti on varmaan jo lähipostissa mutta sen lähetystunnus on ehkä muuttunut.

Jaha. Missä niistä kolmesta asiamiespostista joihin minulle osoitettuja lähetyksiä päätyy?
Ja millä saan sen ulos jos minulla ei ole oikeaa lähetystunnusta?

Selvitetään asiaa ja ollaan minuunpäin yhteydessä.
Sitä odotellessa.....

Syyskuu 07, 2021, 22:41:27 ip
Vastaus #24

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kolme tuntia puhelun jälkeen kilahti ilmoitus: "Noudathan pakettisi pian!"

Syyskuu 20, 2021, 09:54:50 ap
Vastaus #25

LiisaKoskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tilasin pari laitetta pari kuukautta sitten. Olin huolissani verosta, mutta onneksi se on jo katettu maksamaani hintaan. Aivan kuten sisään lovebuddy.fi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2021, 08:27:08 ap kirjoittanut LiisaKoskinen »

Syyskuu 20, 2021, 11:16:18 ap
Vastaus #26

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Kovin on Liisalla suomalainen nimi mutta jos hän ei osaa suomea niin OK.

Ja sama tsekiksi:

Když jsem před několika měsíci objednával některé díly. Ptám se, jestli za to mám platit daně. Naštěstí prodejce řekl, že je zdarma. U jiných společností nevím, jaké jsou jejich zásady.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 08, 2021, 12:07:20 ip
Vastaus #27

rasmusjohansen35

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen pohtinut samaa asiaa lukemattomia kertoja. Tämä on suuri syy, miksi olen alkanut suosia äänikirjoja. Silloin minun ei tarvitse tilata fyysistä tuotetta kotiin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2021, 12:10:01 ip kirjoittanut rasmusjohansen35 »

Marraskuu 24, 2021, 20:47:28 ip
Vastaus #28

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tuli taas tilattua traktorin palasia Englannista. Miksikö? No siksi kun ne nyt vaan on niin paljon halvempia kuin samat palikat suomalaisessa kaupassa.

Myyjä laittoi tilauspäivänä viestin, että paketti on matkalla. Royal Mail seuranta kertoo, että lähetys on poistunut Brexitin valtakunnasta.
Suomen postilta tuli maananantaina säköposti, joka käskee kirjautumaan Omapostiin ja tekemään dikitullauksen.
Omapostissa ei näy mitään merkkiä että jokin lähetys olisi tulossa. Taitaa taas jäädä ikuiseen luuoppiin ellei itse soita ja kysy perään.

Marraskuu 24, 2021, 21:15:02 ip
Vastaus #29

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
Mulle tuli viimeviikolla Englannista tullattavaa, sama homma ensin ei näkynyt Omapostissa, sitten kopsasin sen seurantakoodin ja hain sillä postin  paketiseurannasta, ja sittenhän se ilestyi myös omapostiin, liekkö sattumaa..