Noin lähtökohtaisesti minun on vaikea ymmärtää sitä vastarintaa, joka joillakin on museopyörän käyttöä vastaan. "Museopyörä kuluu museoon..." Kyllä se on tehty ihan käyttöpeliksi aikanaan. Kun sen sitten on suuremmalla tai pienemmällä vaivalla saattanut taas käyttökuntoon ja tarkastuttanut niin (minun mielestäni) sitä pitää käyttää. Jos käyttö on retki jonnekin kauas niin kuka sanoo, ettei niin saa tehdä? Ja jos retkellä tarvitsee varakalsarit ja vähän muutakin niin sivulaukut kiinni ja menoksi. Yksi museopyörä tien päällä vastaa ainakin kymmentä jossain tallissa.
Onhan se ilmiasumuutos, jos laittaa uudet laukut. Kuten myös se, että kötöstää mustekaloilla kaiken maailman pussukoita joka paikkaan kiinni. Ongelma mielestäni tulee vasta siinä, jos alkaa myydä museopyörää (museopyöränä) laukkuvarustuksella jota siinä ei tarkastusvaiheessa ollut. Museotarkastutin ja -rekisteröin joitakin vuosia sitten pyörän, johon oli uutena laitettu Vetterin (helevetin ruma) kokokate ja Krauserin laukkusarja. Ei tullut mieleenkään lähteä niitä poistamaan, ne ovat sen pyörän historiaa alusta asti.
Toinen asia on sitten se, ettei joitakin osia kuten pakoputkia saa. Joillekin se saaminen on vaikeaa, jos ei kotikylän Motonetistä löydy. Jos niitä putkia ei löydy ebaysta hakemalla mistään maailmasta niin hakutuloksesta printti, samoin maahantuojan sähköpostivastaus samasta asiasta ja keskustelemaan museotarkastajan kanssa, että mitä tehdään. Varmasti löytyy tie eteenpäin. En väitä, että helposti, mutta museotarkastajissakin on aika paljon ihan fiksuja ihmisiä.
Ihan huvikseni tsekkasin parissa minuutissa että EU:n alueelta löytyy ulommat NOS pakoputket GT380:iin. Onhan ne hinnassa, vajaat 250€ kpl. Tämä kaikella ystävyydellä mainittuna, ei kettuiluna. Tähän Petrin keissiin sen verran vielä kommenttia, että nyt se GT on oikeasti hienon näköinen, niillä tehoputkilla. Ja varmaan kulkeekin eri lailla sitten kun pääsee kokeilemaan. Kyllä se myös minun mielestäni pitäisi saada myös museorekisteröityä niillä, saihan vastaavia silloin aikoinaankin.