Kirjoittaja Aihe: VASARAKESKUSTELU  (Luettu 6589 kertaa)

Tammikuu 02, 2021, 09:55:36 ap
Vastaus #15

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mullakii on vasaroeta vaekka minkälaesija, vuan sillon kun niistä jotakii tarviis, ni aena se semmonen on viärässä paekassa.

Oppaut kuukausi sitten oesin tarvinnu kaapunnissa semmosta ihan pientä puhelimenkorjaasvasaroo, semmosta jossa on jotakii 25 senttinen puuvarsi ja vasaran toenen iskupiä neliskanttinen ja toenen littee, ni tietysti se oli mulla mökillä. Savenmualla semmosta (Vasara pieni puuvarsi) oes ollu tarjolla yhen euron hinnalla, vuan Kuopijosta ei löytyny mistää.
-pena-

Tammikuu 02, 2021, 12:43:59 ip
Vastaus #16

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa liki olla samanlainen tämä
kuin Pentin hienosäätölaite.

Varrella mittaa liki saman kuin muklulla-eli n. 22cm. ;)

t. Markku

Tammikuu 02, 2021, 13:00:06 ip
Vastaus #17

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Taitaa liki olla samanlainen tämä
kuin Pentin hienosäätölaite.

Varrella mittaa liki saman kuin muklulla-eli n. 22cm. ;)

t. Markku
Tämmönen mulla on jo yksi, vuan toesen oesin ostanu jos oesin näestä lähirompekaupoesta vuan semmosen löytäny. ::)
-pena-

Tammikuu 02, 2021, 18:01:18 ip
Vastaus #18

ahti salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On vaikeaa lyödä vasaralla salaa sormeensa

Juu..minäkin olen nähnyt "ammattilaisia" jotka on huulta purren ja "vesi silmässä" yrittänyt salata hutilyöntiä..

kannattaa pitää kaksin käsin varresta kiinni  niin ei lyö sormiinsa

Tammikuu 02, 2021, 18:14:26 ip
Vastaus #19

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On vaikeaa lyödä vasaralla salaa sormeensa

Juu..minäkin olen nähnyt "ammattilaisia" jotka on huulta purren ja "vesi silmässä" yrittänyt salata hutilyöntiä..

kannattaa pitää kaksin käsin varresta kiinni  niin ei lyö sormiinsa

Mie pien toista kättä taskussa vasaroinnin aikana.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 02, 2021, 20:16:25 ip
Vastaus #20

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus aina metallimiehet "elvistelee", että me tehdään sadasosamillin tarkuudella töitä. No, rakennusmiehet siihen, että me tehdään "just" oikein eli ei heitä yhtään.🤣😂😁

Tammikuu 02, 2021, 20:18:06 ip
Vastaus #21

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ja rappaus se vasta tarkkaa hommaa onkin. Ei tarvi jäädä kuin tuhannesosamilli laastin ja seinän väliin niin tippuu perhana.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 02, 2021, 20:29:55 ip
Vastaus #22

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus aina metallimiehet "elvistelee", että me tehdään sadasosamillin tarkuudella töitä. No, rakennusmiehet siihen, että me tehdään "just" oikein eli ei heitä yhtään.🤣😂😁

Olin aikoinaan rakennusmaalari ja meillä sanottiin, että timpurit tarvii mittanauhaa, mutta maalarit maalaa just eikä melekein.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 02, 2021, 20:35:44 ip
Vastaus #23

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja rappaus se vasta tarkkaa hommaa onkin. Ei tarvi jäädä kuin tuhannesosamilli laastin ja seinän väliin niin tippuu perhana.

Isäni (rip) sanoi aina, että muurarin homma se vasta helppoa on. Mihin ei tiili sovi niin siihen laastia.😂😁

Tammikuu 02, 2021, 22:43:01 ip
Vastaus #24

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Isäni (rip) sanoi aina, että muurarin homma se vasta helppoa on. Mihin ei tiili sovi niin siihen laastia.😂😁

Tarkkaa hommaa se on. Oltava kokoajan terävänä, tiili laasti tiili laasti tiili, jos menee kaks tiiltä tai kaks laastia niin vituiks meni. Se on niinku menis kiehumispiste ja suorakulma sekasin niin torppa on vino ja perunat raakoja.