Kirjoittaja Aihe: Honda VF 1000 F etuteleskooppiongelma  (Luettu 2857 kertaa)

Lokakuu 28, 2020, 21:14:44 ip
Luettu 2857 kertaa

Arto Lepistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En onnistu torppaamaan vasemmanpuoleisen teleskoopin vuotoa. Putken ulkopinta on ehjä, uusi stefa ja sisuskalut. Vanhassa oli sellainen muovinen washer, joka oli rikki,mutta sellaista osaa ei löydy mistään. Lieneekö se ratkaiseva. Minulla on pari varaosaputkea, mutta niissäkään ei ole ollutkaan sellaista osaa. Luulisi uuden Stefan torppaan vuodon? Öljyä on laitettu ohjeen mukaan 3,8 dl.

Lokakuu 28, 2020, 21:59:08 ip
Vastaus #1

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
onko perus laakerikaupan stefa vai alkuperäisen kaltainen jossa mahdollisesti kaksi jousta eli molemmin puolin

Lokakuu 29, 2020, 07:36:21 ap
Vastaus #2

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lähes kaikkia etupään osia näkyy olevan CMSNL.ssä myynnissä, ainoastaan räjäytyskuvan osa numero 5 ei ollut saatavilla.
Onko liukuputki varmasti suora ja onko alaputki pyöreä vai kulunut soikeaksi?

Lokakuu 29, 2020, 09:51:14 ap
Vastaus #3

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkä merkkinen stefa? Lienee tarvike? Mulla alkoi vuotamaan toinen etuiskari  kahdesti aina stefan vaihdon jälkeen, kesti noin 1000 km. Paja mikä vaihtoi stefat alkoi epäilemään niiden laatua, kun heillä oli pari muutakin pyörää tehnyt saman. Mulla oli Athenan stefat. Seuraavien stefojen pussissa on bmw logot, katsotaan alkaako kestämään.

Lokakuu 29, 2020, 09:59:53 ap
Vastaus #4

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ääni stefalle.

Asia on helppo tutkia.
Teleskooppi ruuvimenkkiin kiinni ja laittaa taskulampun sinne teleskoopin sisään tai jollain muulla tavalla tekee mahdolliseksi nähä mahdollinen rako selkeästi.
Sitten sisäputki paikoilleen kaikilla mausteilla, mutta ei tietenkään öljyä ja pölysuojaa
Sitten vaan vääntää putkea sen toimintakorkeudella ja katsoo, että näkyykö valoa.

Tämän olen testannut tarvike- ja orkkisstefalla.
Tarvikestefalla näkyi valoa, mutta orkkisstefalla ei.

Päätelmä yhden testin perusteella.
Tarvikestefassa ei ollut tarpeeksi joustoa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 29, 2020, 12:12:59 ip
Vastaus #5

Arto Lepistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitän paneutumisesta. Stefat ostin MP-liikkeestä, stefoissa on kaksi jousta ylä- ja alapuolella. Putkissa ei päällisin puolin tarkasteltuna näyttäisi olevan mitään vikaa, ei naarmun naarmua eikä vinoutta. Ihmeelliseltä tuntuu, kun toinen puoli, jonka vuoksi ryhdyin hommiin tuli kuntoon, mutta se puoli, jossa ei vuotoa ollut ryhtyi hankalaksi. Siinä oikean puoleisessa oli se kovamuovinen valkoinen washeri ja tässä vasemmalla oli se palasina.

Lokakuu 29, 2020, 15:53:03 ip
Vastaus #6

Risto Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos toinen muoviprikka on vielä ehjänä, kannattaisi ottaa siitä mitat ja koneistuttaa uusi samanlainen öljynkestävästä muovista tai ehkä mieluummin molemmat uudet.

Lokakuu 29, 2020, 16:22:13 ip
Vastaus #7

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Paljonko laitoit painetta ?

Lokakuu 29, 2020, 21:28:58 ip
Vastaus #8

Arto Lepistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toinen ehjä muoviprikka on jo kiinni ehjässä teleskoopissa, en millään raaski lähteä purkamaan. Rikkinäisestä puuttuu vajaa neljäsosa.
Ilmanpainetta 0,4 baria.
Mikä merkitys viskositeetilla on?
Minkätyyppisellä firmalla on tietotaito koneistaa tuommoista muoviläpyskää?

Lokakuu 30, 2020, 12:06:46 ip
Vastaus #9

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saahan siitä rikkinäisestä kuitenkin mitat tuolle prikalle.
Etrasta sopivaa nailonia (tankoa tai putkea) pätkä ja kenen tahansa sorvinomistajan pakeille, niin sieltä se prikka löytyy...
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Lokakuu 30, 2020, 12:22:19 ip
Vastaus #10

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Cmsnl sivuilta selviää ko. nylon osan varaosanumero, hinta ja saatavuus. Varaosanumerolla voi myös tutkia  saatavuutta esim. ebay:stä, Jupi Kaartiselta tai paikallisesta Honda liikkeestä.

Marraskuu 01, 2020, 10:53:40 ap
Vastaus #11

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
En alkais kyllä nailonista tuota sorvailemaan, pom c, tai sitten nuita erikoismuoveja esim peek tms.
Saattais olla kokeilunarvoinen juttu tehdä tuo vaikka laakeriprossista.
Itse nuo liukuholkit aina nuita stefoja vaihtaessani olen uusisinut toki eri merkkisisistä pyöristä,Hondan  keula ei ole sillätavalla tuttu, joskin nuita on joskus tullu rassattua
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2020, 19:56:24 ip kirjoittanut Hannu Säkkinen »