Kirjoittaja Aihe: Pensahana  (Luettu 1871 kertaa)

Lokakuu 22, 2020, 13:22:45 ip
Luettu 1871 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyi tämmöinen. Mistäköhän motukasta?

Valmistajan merkki ympyrässä oleva "GT". Ja kiinnitysreikien väli 34mm.

t. Markku

Lokakuu 22, 2020, 15:04:11 ip
Vastaus #1

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Ainaskin tuossa mun 250 Z:ssa näyttää olleen alkuperäishanana merkiltään juurikin GT ja lukee myös Made in Japan ,reikäväli sama ja tässä mun hanassa korvattu "tee-se-itse" ruuvilla tuo hanavipu alkuperäisen vivun antauduttua joskus,Valmistusmaa vihjaa GT kuuluvan japskipyörään ja taatusti löytynyt  monessakin mallissa ja lienee mahdoton tietää missä kaikissa käytetty,pikkasen erimoisia mutta vaihtokelpoisia variaatioita piisaa ja tarvikeosina myyty varmaan hirveästi ristiin rastiin jälkikäteen ,reikävälikin yleinen ja ulostulon suunta samaten.
Suurinpiirtein tuolta ebayn kiinanhanat näyttää monetkin ja löytyy tuolla reikävälilläkin mutta toki hanat  ilman GT merkkiä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2020, 15:11:13 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 22, 2020, 17:46:56 ip
Vastaus #2

Juho Mäki-Petäjä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla GS125 samantyylinen. Toi varmaa vähä vanhempi. Kiinnitys ja tiiviste näyttää samalta.

Lokakuu 23, 2020, 07:50:28 ap
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joku syy tuohonkin lienee,että tuosta hanan varresta
on tarvinnut noinkin pitkä väsätä. Eihän se japsi turhaan mihinkään
raaka-aineita tuhlaa..

t. Markku

Lokakuu 23, 2020, 08:55:32 ap
Vastaus #4

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tottamooses,saattaa olla yläkautta vedetty pakoputki ikävästi tiellä,vaijereita tai jotain muuta hilpettä pikku kätösen edessä siinä mallissa mihin tuo alunperin ajateltu jos semmoista yhtä onkaan ,
kuten sanoin,aika fakiiri oltava joka tietää missä tuo on alunperin ollut ilman mittoja ellei joku bongaa tästä oman pyöränsä hanakopiota mistä tarkistaa,pelkkä GT ei taida tuottaa tulosta tarkemmin ,varmaan käytetty vaikka ei ihan noin pitkää kaulaa olisi tarvittukaan jos tavaraa ollut älyttömästi varastossa ,suuret erät kompensoi hintaakin alaspäin mutta toisaalta vaikka olivat säästäväisiä niin  japskit kylläkin koristeli ja varusteli pyöriään kilpailijoitaan runsaammin silloin 60-80 luvuilla hintojen pysyessä silti alhaisina kilpailijoihin joka ajaa vähän pohjaa tuoltakin väitteeltä minusta.

Lokakuu 23, 2020, 10:23:40 ap
Vastaus #5

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ehkäpä näinkin on-mutta kyllähän
japsi myös ajatteli ratkaisujensa toimivuutta.

Joten pelkästä näyttämisen halusta tuossa
tuskin silti on kysymys? ;D

t. Markku