Satuin lukemaan tälläsen itellein vieraan jutun läpi. Jäi ihmetyttämään nuo oireet ja sellasten vastaukset, ketkä näitten kanssa on pelannu paljon enemmän ko mie. Siis nelitahtisella ja japanilaisella moottoripyörällä oon kyllä ajanu melko lailla, mutta en oo ropannu sellasia, ropannu oon vaan kakstahtisia oikeestaan. Nuo itellä olleet japsit on ollu niin uusia, ettei niitä oo tarvinnu ropata.
Miun kokemuksella tuo oire, että kierrokset ei laske kun kaasun löysää, kuulostaa aina siltä, että joko ne luistit ei tuu alas, oli ne sitte mekaanisesti ohjatut tai alipaineella, tai jos on läpät niin ei mee kiinni, tai sitte sen täytyy vuotaa ilmaa jostakin. Jos kaasuläpät menee kiinni tai luistit on alhaalla, en ymmärrä, miten voi kone rällättää? Se tarvii ilmaa polttamiseen, ja jostakin sitä ilmaa pitää sinne silloin mennä. En osaa kuvitella, että voisi olla syttypuolen ongelma mitenkään.
En pienimmässäkään määrin yritä olla viisas, vaan ihmettelen. Miun luulo perustuu kokemukseen niistä laitteista, minkä kanssa oon ropannu, ja tässä esillä olevan tai edes minkään kaltaisensa kanssa en oo ropannu ollenkaan koskaan. Eikä oo syytä eppäillä sellasten mielipiteitä, kenellä on kokemusta just tuollasista laitteista, enkä edes tätä tietoa varmaan koskaan mihinkään tarvi, mutta silti uteliaisuus heräsi. Osaako kukaan selittää ilmiötä "ilman meno estetty, kone rällää eikä pudota kierroksiaan?" Mitä siinä silloin tapahtuu, jos tuo johtuu jostain syttypuolen häiriöstä?
- ihmettellee nyt jaakkovaakko -