Kirjoittaja Aihe: Meneeköhän tämäkin pieleen  (Luettu 4896 kertaa)

Syyskuu 25, 2020, 10:32:10 ap
Luettu 4896 kertaa

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Nyt kun olen tuota jytäriä laitellut niin mielessä on taas pyörinyt että tuleeko tästäkin vain talliin täytettä.
Museorekkariin ja sitten talliin seisomaan?

Näistä on rakenneltu muikean näköisiä kuppila raasereita. Tuo museorekkariin laitto on mulla ollut aina mielessä.
Se ei kuitenkaan tänään mitään etua anna, päinvastoin. Siinä on sitten nalkissa eikä mitään voi muuttaa.
Kun tuollaista raaseria rakentais niin sais itse soveltaa ja käyttää mielikuvitusta. Siitä saattais siten tulla mieluisempi pyörä ajella lyhempiä matkoja.
En ole vielä niin pitkällä että en vois muuttaa suunnitelmia.
Mulla on todellinen helmi tuo aihio. Vähän ajettu, hyvät kromit ja kaikki muutkin osat joita vois käyttää.
Nyt kun avasin koneen, niin en voi uskoa että se on aivan uuden arvoissa eikä kulumisjälkiä ole missään.
Nokkaketjun ja kiristimen kuitenkin vaihdoin.
Tuossa kuva minun jammusta siinä kunnossa mistä olen lähtenyt entisöintiä tekemään.
Sitten pari kuvaa mitä olen netistä katsellut.
Tämä ehkä jakaa mielipiteitä??

Syyskuu 25, 2020, 10:48:39 ap
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moottoripyöräily on 110% tunnelaji ja se on tehtävä, mikä tuntuu hyvältä.
Jos haluaa jytäristä tehdä kahvilan, niin se täytyy tehdä.

Voihan ne ylijääneet hyväkuntoiset osat laittaa syrjään ja sitten kun kohdalle sattuu seuraava jytäri, niin museoi sen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 25, 2020, 11:03:44 ap
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
..Tai sitten laittaa takaisin,kun haluaa alkuperäisemmän.

Pääasia kumminkin,ettei rälläköi tai hitsaile mitään pilalle-jos saa ne
muutososaset sujuvasti alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja reikiin.

t. Markku

Syyskuu 25, 2020, 11:29:33 ap
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Äh, laikka laulamaan vaan, mutta harkiten. Myyt ne helmiosat jollekin joka entisöi omaansa ;)

Eri juttu olisi jos olisi ”alkuperäinen” jytäri eikä tämä amerikkalaistettu versio, toki orkkisjytäriin ei kovin suuria muutoksia tarvittaisikaan että tulis kuppilakilpuri.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 25, 2020, 11:30:15 ap
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Kannattaako tehdä kahvilakilpuria jos on oikein hyvä museopyörä aihio jospa vaikka teet siitä sen museopyörän ja hankit toisen josta teet lisää tallintäytettä ja mieleisesi kahvilakilpurin tai ihan minkälaisen haluat kun nyky lainsäädäntö antaa siihen mahdollisuudet.
Itse vajaan kymmenen entisöinnin jälkeen ajattelin kuten sinäkin että museopyörässä ei saa toteuttaa itseään joten mietin että mikä on pyörä joka on n. 1000 kuutioinen v-moottorinen ja kettinkivetonen eikä ameriikkalainen ja mielellään japsi.Vihtoehdot jäivät Jammun TR1:seen joten sellaisen hankintaan,siitä se sitten alkoi ja tässä lopputulos.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Syyskuu 25, 2020, 11:31:25 ap
Vastaus #5

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Minusta tuota ei tarvis rälläköidä yhtään.
Tankki, penkki, vanteet ja ohjaustanko niin sehän olis siinä.
Nuo tarvike vilkutkin kelpais vanhasta. Samoin pakoputkisto, iskarit, keula ja mittaristokin.
Alkuperäiseen asuun tekeminen tulee kalliimmaksi.
Pitää vielä mietiskellä.

Syyskuu 25, 2020, 12:22:44 ip
Vastaus #6

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No kun Eero otit puheeks niin ei tota mun pyörää ihan saa mutta "pienellä" rahalla.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Syyskuu 25, 2020, 19:52:32 ip
Vastaus #7

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
On kyllä menevän näkönen tuo Markun pirra. Joku tuollainen pitää kyllä tehdä.
Markku tuumasi että kannattaako hyvästä museoaihiosta tehdä kuppilakonetta.
Löydänkö tuollaista aihiota koskaan?
Nyt kun olen taas päivan ollut tallilla niin panee miettimään.
Olen nyt koneen ulkonäköä ehostanut. On se jännää että mihin on koskettu niin se on särjetty.
Onneksi niitä kohtia ei ole monta. Kromatut mutterit ja pultit menee uusiksi.
On avattu hakkaamalla tai jakoavaimella. Ei ole korjaajalla tullut mieleen että kromatun pultin voi ohuella kankaalla suojata. Öljynpoisto proppu oli kuin majava olis sitä syönyt.
Onneksi ei isompia korjauksia ole tehty.

Tuosta raha-asiasta: eihän tämä pyöräharrastus kalliiksi tule jos tekee kaiken itse.
Radio- ja putkivahvistin hommat maksaa mulle enemmän, vaikka nekin hommat teen kaiken itse.
Eläkkeellä pitää olla tekemistä, muuten saattaa mennä ryypön puolelle.
Se se sitten kalliiksi tulee.

Syyskuu 25, 2020, 21:20:35 ip
Vastaus #8

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siitä vaan tekemään just sellainen, millä haluaa ajaa. Moottoripyörä tykkää kun sillä ajetaan...

Syyskuu 27, 2020, 21:50:00 ip
Vastaus #9

Jaakko Latvanen

• Vieras
Jos Pekka ihan aikuisen oikeesti haluat edes jossain määrin ajaa sillä pyörällä, ni koita käyvä testaamassa jotain kuppila-kilpuria ensteks.

Miulla tullee kohta seitenkymppiset, muistaaksein oot pikkusen jälessä?  Ja jo viitisen vuotta sitten oli tilaisuus istuskella paikallaan vaan oikeen, ei kahvila sellasen, kilpurin puikoissa.  Jalat taipu hätäsesti tapeille, kädet yletti lipponeihin.  Vaan ei kääntyny pää niin ylös, että ois tietä pystyny ees puolta tuntia kattomaan, ja jos ois pakolla yrittäny, ois ollu seuraamuksena niskakivut.  Ja jos paino jääp yhtään käsille, oli sitten kyse moottoroidusta tai väkisinpolettavasta vehjeksestä, ni sama homma.  On vaan hyväksyttävä, että ainoa käypänen ajoasento on pappa- ja pappimalli, selkä suorana kohti taivaanrantaa.  Soppereita oon toisaalta vierastanu, ko moottorpyöräily on vahvasti alkanu maastomalleilla, ni tuntuu vieraalta, jos ei oo jalat painopisteen alla ottamassa töyssyjä vastaan.  Vaikka toisaalta suoremmat polvet ja lonkatkii tuntus mukavammilta.  Käet ei oo nojaamisväline, mutta ei toisaalta oo roikkumisvälinekkää.

Ronkeliks männee ukko vanhetessaa.

Toivon vilpittömästi, että pelottelin turhaan, että siulla taipuu vielä ne paikat, minkä pittää taipuu.  Ja päinvastoin...

Jaakko

PS.  Tuosta moraalisesta puolesta vielä lissään oman mielipitteen.  Jokkainen tekkee omallaan just niiko haluaa ja mikä itestä parraalta tuntuu, siihen ei oo naapureilla eikä pussihousufundamentalisteillä mittään sanan sijaa eikä heiltä tarvi kysellä.  Tai kysellä aina voi, mutta tekkee kuitekii oman mielesä mukkaan.  Pekan kohalla on vielä nähty, että hää voip tehä sellasen minkä haluaa.  Myö muut enimmäksee voijaa tehä sellanen mikä sattuu millokii tulemaan...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2020, 21:56:03 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Syyskuu 27, 2020, 21:56:59 ip
Vastaus #10

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Saisihan tuosta hienon scramblerinkin, enempi työtä vain teettäisi, mutta olisi sopivampi ajoasento.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 28, 2020, 10:05:35 ap
Vastaus #11

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Kun tekee lähes koko pyörän itse saa jalkojen asennosta eli jalkatappien paikoista,käsien asennosta eli sarvista,perseen paikasta pituus ja korkeus-suunnasta eli penkistä siis polvikulmasta eli kaiken kaikkiaan ajoasennosta prikulleen oman mieltymyksen ja kropan vaatimuksien mukaisen pyörän.Jollekkulle toiselle se sopii jollekkin taas ei,itse kun tykkään sellasesta "pappamallista" niin imehtelen niitä joilla sarviin täytyy lähes kurkottaa kun ovat niin korkeella enkä myöskään sellasesta röhnöttävästä asennosta siksi en tykännyt kun mulla oli se BMW K100 RS siksi sen laitoin kiertoon hieno pyörä muuten ja taas myös niitä kun koivet sojottaa melkein vaakasuorassa menosuuntaan,tein itselleni Spyderiin sellaset higway tapit mutta en niitä käytä oikeastaan ollenkaan kun ei sovi mun koiville.

Niinkuin Jaakko jo kirjoittikin kantsii kyllä koeistua tai jopa jos mahdollista koeajaa ko. kaffekilpuri,niin ja se toivottavasti passaa kropalle vielä ens vuonnakin. 

Syyskuu 30, 2020, 20:33:09 ip
Vastaus #12

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ääni scramblerille! Pinnavanteet ja yläputket/putki hankintaan. Tankki/satula/sivuposket jostain DT 360, Yds 3 tai Yds 5 raadosta. :D ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2020, 14:41:34 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Lokakuu 01, 2020, 18:24:45 ip
Vastaus #13

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on GT Suiza vähän kahvilatyyliin laitettuna, mutta käynyt tässä iän kertyessä mieleen muuttaa sitä scrambler tyyliin tai sellaseen flat trackeriin

Lokakuu 02, 2020, 17:25:16 ip
Vastaus #14

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Mulla tuollainen kahvila raaseri jo onkin. GSX1100S Katana.
Tuli mulle talvella 2003 ja käytin sen atomeina.
Ei ole tarvinnut korjailla. Tänään kävin sillä kukkolan koskella kääntymässä.
Oli 6 muutakin motoristia.
Katti on kuitenkin jo liian suuri minulle. 7.10 tulee 69 mittariin.
Pienempi tuntuis paremmalta. Esim. Honda CB500 Clubman.
Näitä löytyy saksasta sopivaan hintaan.
Tuosta katanasta löytyy vanha videon pätkä kun nimelläni hakee.