Etsiskelin itse jokunen vuosi sitten mäntää Zetan pinnoitettuun takahuuhtelulliseen 42 mm porauksella olevaan sylinteriin mutta huonolla menestyksellä. Koska sopivaa 1-renkaista mäntää ei löytynyt mistään päädyin GOL:n 2-renkaiseen (L + tavallinen) tasalakimäntään, takahuuhtelua ei saa käyttöön mutta katkokset osuivat sopiviin kohtiin.
Yo. mäntä löytyy GOL:n valikoimasta koodilla 0531, 38,8mm porauksella oleviin Zetoihin (ja miksei Compact Systemiinkin) sopivia 1-renkaisia takahuuhtelulla olevia mäntiä sieltä löytyy myös. Itse tilasin suoraan tehtaata mutta nykyään joku taitaa myydä näitä mäntiä myös Ebayssa.
Pojan piharaisussa on viilatussa vakiosylinterissä Suzuki PV:n mäntä katkosten takia väärinpäin käännettynä, sekin varmaan toimisi hätätilassa.
Vaikka olen keräillyt Minarellin virityssylintereitä aina kun on vastaan sattunut niin en ole koskaan aikaisemmin törmännyt 42 mm porauksella olevaan Compact Systemiin. Epäilen että kyseistä sylinteriä ei ole saanut Moposportin eikä Nakkilan Pyörän ja Mopon kautta, Moposportin virityssarja III on käsittääkseni aina ollut Zeta ja Nakkilasta sai Compact Systemiä vain 38.8 mm porauksella (kylläkin sekä valurautaputkella että pinnoitettuna, minulla on hyllyssä molemmat versiot).
Nakkila ei kai koskaan myynyt Minarelliin 42 mm porauksella olevaa sylinteriä, lähin oli 41 mm porauksella oleva Autisan valurautasylinteri.
Mutta ilman muuta mielenkiintoinen löytö tuo sinun sylinterisi, ei tule nykyään joka päivä vastaan...