Kirjoittaja Aihe: Älylaturi  (Luettu 2076 kertaa)

Heinäkuu 07, 2020, 19:46:38 ip
Luettu 2076 kertaa

OlliJappinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • datsun tuning clarion 84 myyytävänä 40 kuluineen k
Onko Benton laturisa sulake tai jotain kuittausta kun virtavalo palaa mutta mode ei tee mitään?

Heinäkuu 07, 2020, 20:22:23 ip
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 07, 2020, 21:58:51 ip
Vastaus #2

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko akku täysin tyhjä, saattaa vaatia akulta jonkin moista jännitetasoa että alkaa ladata. Ihan turvatoimi, että ei nyt kytketty ihan mihin vaan.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Heinäkuu 08, 2020, 07:25:41 ap
Vastaus #3

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos akku on niin tyhjä, ettei älylaturi starttaa, niin älylaturin saa huijattua kun laittaa vaikka 1.5V patterin sarjaan aluksi. Vaatii ehkä sorminäppäryyttä ja teippiä. Ja jos tallella  on vanha tyhmälaturi, niin se aluksi rinnalle.

Heinäkuu 08, 2020, 08:39:31 ap
Vastaus #4

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pieni moottoripyörälaturi jossa on 6-12 V mahdollisuus, sillä pieni herättely niin pian kelpaa älylaturikin. Sellainen ihan pieni, kouraan mahtuva, saakohan niitä edes enää.

Heinäkuu 08, 2020, 09:12:10 ap
Vastaus #5

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen antanut starttibuusterilla sen lisäjännitteen, noi nykyiset on niin kivan pieniä, että mulla on mukana pyörässäkin moinen. Yleensä kyllä tarvittu kännykän ja kypäräpuhelimien lataukseen, mutta kuulemma starttiapunakin voi käyttää.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Heinäkuu 08, 2020, 23:57:10 ip
Vastaus #6

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
Kärvähtänyt sisältä  se Benton, mulla nuita ollu 4kpl ja kaikki menneet  jollain tapaa rikki.
Tuollatapaa meni juuri se pieni ensin ,se kyllä latasi mutta ei toiminu ne merkkivalot.
Mökillä on iso Bentonin laturi siitäkin meni se modenäppäin epäkuntoon, siellä se kuitenkin lataa kun agrikaattia käyttää talviaikaan.
Olen huvikseni uteliaisuuksissani aukonu nuo ja kaikissa on piirilevyissä joku vastus kärvähtänyt, toimineet yleensä sen muutaman vuoden jokainen.
Nuo on olleet autoissa kiinteinä eli ylläpitolatureina Eberin vuoksi...
Tuo CRX:n laturi pelannut yllätävän hyvin nyt jo 3 vuotta, CTEK heikko tuon liittimensä osalta muutoin ok, se on kiinni tuossa vaimon autossa.