Kirjoittaja Aihe: 6V tyytin sähköteho  (Luettu 3309 kertaa)

Kesäkuu 08, 2020, 20:37:21 ip
Luettu 3309 kertaa

Eino Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä mahtaa olla noin suurinpiirtein tarvikkeena myytävien 6 voltin (AC) äänimerkkien ottama sähköteho watteina? Varmaankin on valmistajasta riippuen eroja tehossa, mutta suurusluokkaa missä liikutaan. Kyseessä olisi VAPE:n systeemistä, jonka kuormitettavuus olisi 20 wattia maksimissaan. Tuosta valot (etu/taka) jo lohkasee 18w. 
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2020, 20:41:04 ip kirjoittanut Eino Turunen »

Kesäkuu 09, 2020, 06:42:44 ap
Vastaus #1

Eino Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän se AC-torvi toimi DC-järjestelmässä. Jos olen oikein ymmärtänyt VAPEN manuaalia, niin ulostuleva jännite on 6-volttia AC. Mahtaa olla tuo Motonetin tyytti DC-jännitteelle, kun siinä puhutaan +/- navoista. Tämä tyytti homma tuli ajankohtaiseksi, kun olen laitellu tuohon Jawan "lypsyjakkaraan" VAPEN sytytysjärjestelmän.Alunperin tuo Jawan tyytti on toiminut kahdella 4,5 voltin paristolla. Tuota systeemiä ei nyt ole tarkoitus kuitenkaan säilyttää, paitsi jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Testaaminen "kytke ja kokeile"-systeemilläkin on huonoimmassa tapauksessa lompsan päälle käyvää hommaa.... :P

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 09, 2020, 11:43:43 ap
Vastaus #2

Eino Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitokset Eerolle. Tuota tietoa juuri kaipasinkin ja tuo tyytti on aivan sopiva minun käyttöön ja mikä parasta eipä ole hinnallakaan "pilattu". 3 wattia sopii hyvin, kun laittaa vielä takavalon lampun tehoksi tuon 3 wattia. niin pysytään kutakuinkin direktiivin sisällä..... ;D

Kesäkuu 12, 2020, 09:56:04 ap
Vastaus #3

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäkään näistä sähköhommista mitään mutta miten mahtaa 6 V (AC) toimia tasavirtalaitteessa?
Ymmärtääkö sellainen vanhanajan  katkojankärjillä tehty töötti kuinkapäin se sähkö on menossa katkaisuhetkellä?