Kirjoittaja Aihe: BMW bensatankin korkin lukko  (Luettu 2381 kertaa)

Toukokuu 29, 2020, 16:01:42 ip
Luettu 2381 kertaa

KalleVarila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei,otin tässä viikolla pyörän ulos, kävin pienellä lenkillä ja ajoin mittarille. Tankin korkki pyörikin vain tyhjää eikä auennut. En ole sitä koskaan lukinnut - ainakaan tietoisesti.
Kokeilin virta-avaimella ja sainkin sen vähän liikkumaan lukossa, mutta eipä auennut. Teetin vara-avaimen virta-avaimesta ja olen sen kanssa pyöritellyt lukkoa. Ei aukea.Pyörä on R100RS vuodelta 1983.
Tietääkö joku, pitäisikö virta-avaimen yleensäkään sopia myös tankin lukkoon? Muuta avainta minulla ei ole.
Tai onko näppärää vinkkiä, millä korkki aukeaa?
Terveisin Kalle

Toukokuu 29, 2020, 19:22:34 ip
Vastaus #1

Kalervo Jussila

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Avaimen kuuluu kiertyä lukossa puoli kierrosta, vastapäivään auki ja myötäpäivään kiinni. Avain on sama kuin virta-avain, ellei lukkoja ole vaihdettu. Olen saanut korkin auki siten, että nostan korkin kaaresta voimakkaasti ylös samalla, kun kierrän sitä vastapäivään auki.

Toukokuu 29, 2020, 19:33:25 ip
Vastaus #2

KalleVarila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos tiedosta!Olen saanut avaimen kiertymään lukossa asettelemalla sitä hiukan eri asentoihin.Koetanpa voimieni riittävyyttä.Kalle

Kesäkuu 05, 2020, 21:16:50 ip
Vastaus #3

KalleVarila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,kyllä se aukesi. Oli enempi kassakaappi- kuin voimahomma. Nyt kun tiesin, että avain on oikea ja miten päin sitä pitää kääntää. Aikaa vei, ennenkuin sain lukon kietymään vastapäivään: avainta asettelemalla ja räpläämällä. Sitten lukko naksahti ja kääntyi. Korkkia piti nykäistä aika voimakkaasti, että se vähän kohosi, ja sitten se meni jengoilleen ja aukesi. Kuten kesän tietkin.Kiitoksin Kalle

Kesäkuu 05, 2020, 21:25:52 ip
Vastaus #4

Jorma Kontio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Shiny chrome won't get you home
Näissä Bemarin /7 -sarjan tankinkorkkien lukoissa on kuulemma tyyppivikaa, lukot lakkaavat toimimasta, jos kiertelee liiaksi.
https://bmwmotorcycletech.info/fuel-caps-airheads-K.htm
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2020, 21:35:51 ip kirjoittanut Jorma Kontio »