Kirjoittaja Aihe: Tietoja Värisen Veikosta?  (Luettu 5689 kertaa)

Huhtikuu 04, 2020, 12:40:04 ip
Vastaus #15

Kari Palenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No joo,Veikosta!Minullakin oli ilo tuntea häntä,ehkä jo 60-luvun loppupuolella.Jotenkin kait olin jonkinlainen "luottohenkilö",siitäkin huolimatta,että toimin jonninmoisena"mp-varaosajopparina".Tuon aienmin mainitun Norton Manx/7R.n(raami Manx,kone 7R) sain häneltä ostettua.Pyörähän oli komia-ja kunnossa,hänen omassa käytösä olleena.Siinähän oli 5-tahi 6 lovinen vaihteisto.Harmi vaan,kaikesta on luovuttava joskus,kuten mm.tästäkin,kun alkoi painaa pällee tontin-ja talon rakennus.Kaikki,mitä myytyä sai,oli aika mennä,jotta pankkiiri antaisi lainaa sen jatkoxsi.Meni samalla Olli Riekin AJS7R,samainen,mikä oli "Ruusulan Romun "akkunassa aikanaan.Meni myynnissä myös BSA GS-Clubman,Messersmit,350-Golsu rakennussarjana-ja mitä lie muuta.Oli tosi surullista,että niiden "aika loppui",menivät vielä murto-osahinnalla,mitä niistä olisi saanut muutaman vuoden kuluttua.No,rahat tuli-kuin myös kotikin.Nortti-ja 7R menivät parin tutun ostajan kautta kyllä ihan muualle,kuin oli puhe,mutta en voinut muuta,kuin kumartaa rahaa silloin.7R oli kuulema Tukholmalaisen Honda-diilerin akkunassa näytillä myöhemmin.Värisen shoppi oli vähänkuin tarinatupa,siellä kohtasivat monet tahot toisensa,lämmöllä muistaen.

Huhtikuu 05, 2020, 09:37:08 ap
Vastaus #16

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
   Minä asuin v.55 Ylöjärvellä Kangasniemen talossa ja näinollen olen Sepon lapsuuden kaveri v. 61 juhannuksen jälk.
   viikon olin heillä täysihoidossa ja Seppo oli käynyt Rovaniemellä juhannuaajoissa ostamallaan Värisen hondalla
   ja rikkonut sen sillä reissulla niipä ensimmäisenä iltana kävmme Veikon luona toteamassa tuhon määrän paja oli
   jossain omakotitalon kellarissa. Jutustelun jälkeen kun lähdimme kiinnitin huomioni että Veikko peitti kaikki pesubensa
    purkit lasilevyillä ettei aineet haihdu. Myöhemmin tapailin Veikkoa eri varikoilla ja Ahveniston harjoitus päivinä
    morjestetiin ja kuulin minäkin vakio jutut Sinkkosen Timosta --Heikkilän Arskasta. Vuosia-vuosia myöhemmin olin
    Moilasen = Lehtelän Penttin kanssa metsässä ajelemassa ja Pentti totesi jo lähdössä että tänään hän lähtee aikaise-
    mmin pois tulevat sivarimiehet ostelemaan hänen TZ 750 konettaan. Seuraavalla kerralla kysyin ostivatko eivät oli
    vastaus , taas vuosia--vuosia ja kuulin että ystäväni Valaskari Jussi oli onnistunut ostamaan TZ 750 koneen tokhon-
    mista ja nyt ei puuttunut kuin loput osat, ja Lehtelän runko löytyi Veikon varastoista ja on Valaskarin Jannen täyd.
    pyörässä eli Yamaha TZ 750 on viimesen päälle hieno pyörä sitä mihin Lehtelän kone joutui en tiedä    T: Erkki

Huhtikuu 05, 2020, 09:46:34 ap
Vastaus #17

Timo Salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
moro,

tuo Lehtelän "rullaava TZ" oli Värisen Sarankulman liikkeessä ikäänkuin rekvisiittana.

Joskus v.85-v.86 poikkesin jotakin asioimassa Italialaiselle L-moottorisella.

Veikko alkoi silmäilemään sopisiko moottori TZ:n raamiin.

YT
L