Sain tuommoisen tunskan. Se on ihan ok kunnossa, paitsi maalaus ja jotain pientä piste osaa puuttuu ( kuvasta puuttuva ketju ja moottorisuoja mulla on). Olen purkanut atomeiksi paitsi moottorin jolle on tehty ehkä 5 v sitten kone remppa ja mopo on ollut sisällä. Öljyt on kirkkaat ja mäntä näytää ajamattomalta. Tuo on maalattu jollain alkyydimaalilla ja todella huonosti. Onneksi oli maalattu myös kromi/alumiini osia ja ne on maalin alla hienossa kunnossa. Tankokin oli maalattu! Alla lähes täydellinen kromi. Soodapuhalluksella tuo vanha väri irtoaa, runko saa hiekkapuhalluksen . Mikähän on tuo punaisen värisävy, entä harmaa? Entä miten tuo muovilokari/ketjusuoja pitäisi maalata? Myös kaasu/kytkin kahva pitäisi maalata, onkohan sama harmaa?
Ne sähkösinkityt osathan on aika hyvin ruosteessa, ne saavat uuden sähkösinkin kunhan ehdin viedä ne.
Ajattelin pistää museorekkariin. Tuolla on ajettu viimeksi ehkä 1975 ja säilytetty viimeiset 30 vuotta lämpimässä sisällä, tankki nyt on sisältä melko ruosteessa ja on uimassa sitruunahapossa, tarvii vähän tinatakin korkin vierestä. Tankki saa POR15 käsittelyn.
Mistähän löytäisi kuvia siitä miltä tuo on alunperin näyttänyt? En tiedä miten tarkkaa museorekisteröinti on mutta onko sillä väliä jos korvaa suorapäisen ruuvin kuusiokannalla?
Niin jos käy nysväämään niin sylinterin vois ottaa irti ja hiekkapuhaltaa jäähdytysrivat ja vetästä jotain maalia pintaan? Mikähän siinä on ollut alkuperäinen pintakäsittely? Ja pestä kannen ultraäänipesurissa? Tarviiko kannentiiviste vaihtaa jos sen purkaa? Vai miten tuo on tehty, mulla ei ole mitään manuaaleja tuosta moposta. Olen ottanut valokuvia sitä mukaan kun olen purkanut ja irroitetut osat on omissa pusseissa.
Edit: pääsen hiekka/soodapuhaltamaan / maalaamaan ite ja mulla on kaikenlaista työkalua tosin en ole Tuntureiden kanssa ollut tekemissä ja olen huomannut että parempi kysyä kun käyttää voimaa!
EdIt 2: kaasarin meinasin kans purkaa ja pestäultaäänipesurissa..
[ylläpito on poistanut liitteen]