Kirjoittaja Aihe: Nestekaasuauto  (Luettu 7371 kertaa)

Maaliskuu 04, 2020, 15:45:22 ip
Luettu 7371 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muistelenpa kultaista 70-lukua. Silloin seurasin kiinnostuneena
kun eräässä oppilaitoksessa opetettiin Opel Kadet nestekaasuautoksi.

Se jopa onnistui-ja eräs touhuun fyysisesti sekaantunut elää ja vaikuttaa yhteisössämme.

Mitä autolle nykyään kuuluu-ja yleensäkin nestekaasuautoille?
Onko ne edes laillisia liikennevehkeitä,jos semmoisen nyt väsäisi ja koittasi
liikenteeseen saada?

Vanha Volvo tai jokin vastaava-ja siihen pullo ja pensselit....

t. Markku

Maaliskuu 04, 2020, 19:38:19 ip
Vastaus #1

Risto Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Maaliskuu 05, 2020, 06:40:06 ap
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitokset!

Joo-tuossa oli maininta,että "kaasuauto on ajoneuvo,joka kulkee maa- tai biokaasulla".

Mitäs se nestekaasu sitten on? En ainakaan pikalukemisella päässyt perille,
onko vaihtopullossa oleva perinteinen grillauskaasu luvallinen polttoaine
kaasuautoon-samalla viisiin kuin on nestekaasutrukissa?

t. Markku

Maaliskuu 05, 2020, 08:07:10 ap
Vastaus #3

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Olisiko tässä vastaus nestekaasuauton käytön mahdottomuudelle,valtiovallan suuri viisaus torppaa mahdollisuuden.

https://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/1074069677/Verottajan+tyrmays+nestekaasulle

Mitä mahtaa tässä lukea???     https://www.talouselama.fi/uutiset/valtio-teki-kaasuautoilusta-oman-bisneksen/158ab549-1ed6-311d-b4ef-32770e366b9a
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 05, 2020, 08:15:48 ap
Vastaus #4

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä mahtaa tässä lukea???     https://www.talouselama.fi/uutiset/valtio-teki-kaasuautoilusta-oman-bisneksen/158ab549-1ed6-311d-b4ef-32770e366b9a

Tämä sisältö on vain Talouselämän tilaajille. Tilaa digitaalinen Talouselämä, niin voit lukea uutisia ilman rajoituksia. Saat käyttöösi myös Talouselämän näköislehdet ja Yrityskaupat-tietokannan. Tilaa nyt 1. kuukausi hintaan 1 €.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 05, 2020, 08:29:26 ap
Vastaus #5

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaha...no juu. Eipä yllätä.

Vai ei riitä nestekaasua? No yleensä niitä pulloja on
peltikaappi pullollaan kun menee sen grillauspullon joskus vaihtamaan.

Mutta ei se silti lopu-koska kunnon kansalainenhan haluaa sähköauton...

Tuollaiset vermeet saisi ihan helposti vanhasta kaasutrukista-ja ei ne osat uutenakaan tosiaan
mahottomia maksa-asia selvisi kun menneenä kesänä korjasin ja huolsin yhden Toyota-kaasutrukin.

Se moottori olisi muuten mennyt ihan suoraan karvalakki-Corollaan...ihan pienillä hienomekaanisilla touhuilla.

Mutta valtiovaltahan pelkää,että joku voisi ajella edullisesti. Jos 20 kilon pullolla pääsisi
sen 350 kilsaa-ja pullon vaihto on n. 25 egee...eihän se kovin arvokasta olisi. Ja se ilmasto-lakkaisi
heti vihertämästä.

Joku voisi toki vanhaan Corollaansa nuo viritellä omin päin-ottaa vaan katsastukseen pois.
Ei ole neuvo-koska kalliiksi tuo käy,jos kusahtaa...ja kalliiksi käy,jos jokin falskaa.

Mutta noinkin hyvä asia kuin nestekaasuauto-ei meille niitä suoda näemmä.

Nuo lehtien maksulliset jutut ovat justiinsa hanurista!

t. Markku

Maaliskuu 05, 2020, 09:48:31 ap
Vastaus #6

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täysin siis mennään suomalaisen linjan mukaan-
se kaasu,jota olisi saatavilla kaikissa pikkukylissäkin helposti
ja järkihintaan-se sitten kielletään liikennekäytössä.

On tämä kyllä aika kummallinen valtakunta.

t. Markku

Maaliskuu 05, 2020, 10:07:14 ap
Vastaus #7

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästähän joku voisi laskea, että paljon nestekaasua tarvitaan kattamaan 5% polttoainetarve henkilöautoliikenteessä...

Jos nestekaasu olisi oikeasti edullinen, toimiva ja hyvä systeemi, niin minun salaliittokategoriaan ei mahdu sen kielto verotus, ilmasto tai mikään muukaan syy.
Se olisi käytössä.

Maaliskuu 05, 2020, 10:34:22 ap
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tähän voisi laittaa suositun kommentin:
Ei kiinnosta grilliautot, joten ei nestekaasuautoa meidän talouteen... ;)

Maaliskuu 05, 2020, 11:26:01 ap
Vastaus #9

miku sauren

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Manner-Euroopassa taitaa sitten olla tyhmää porukkaa, kun ajelevat enimmäkseen nestekaasulla?

Maaliskuu 05, 2020, 11:27:15 ap
Vastaus #10

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Lainaus
jos vielä hakisit sen hessupurgerista niin silloin kierrätystä parhaimmillaan. Mutta ahhh niin kiellettyä

Ei muuten ole,teet itse biodiiseliä jonka kustannukset alle 30 snt/l  + valtiolle maksettava vähän isompi vero (oli joskus 37 snt/l tämänhetkistä en tiedä),aika halvalla voi ajella ainakin vähän vanhemmalla diisselillä,ellei laki ole muuttunut.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Maaliskuu 05, 2020, 12:07:21 ip
Vastaus #11

Jaakko Latvanen

• Vieras
En oikein jaksa uskoa, että verotuksen tarve - siis verojen kautta maksettavat yhteiskunnan kulut - tulis tään hallituksen aikana puttoomaan.  Eikä senpuoleen, ees seuraavan hallituksen.  Ja kun niitä veroja ei voi muualta kuin kansalaisilta kerätä, paitsi utopioissa.  Missä ne vasta oikeen laitetaan kansalaisten maksettaviks.  Ni omalta kohalta aika selvästi oon tullu siihen tulokseen, että hyvä että verotettaan liikennepolttoaineita.  Kun tuo huihai ei hirveesti pensaa vie, varsinkin kun ei sillä oo mikkään pakko päivittäin mihinkään törmyyttää, ni eppäilen, ettei miun leikkikaluihin jäävä raha sunkaan siitä lissäänny, jos ilmasta pensaa jossain jaetaan.  Eikä monen muunkaan, kun, niiko kirjotin, ne verot on jostakin kerättävä.

Niiko oon monta kertaa aikaisemminkii kirjottanu.  Mutta kukin uskokoon omiin utopioihinsa ja tulkoon niillä autuaaksi.

jaakkovaakko

Maaliskuu 05, 2020, 12:37:24 ip
Vastaus #12

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ei ne biodieselin teko vehkeet paljon tule maksamaan,ehkä 300 kun itse väkästelee.Jos joku on kiinnostunut voin lähettää laitteiston teko-ohjeet ja valmistus ohjeet ja neuvoa tekemisen.Itse tein lämmitysöljyä ja siitä ei ole moottoripolttoaineeksi enään kuin veden erotus ja se on heleppo homma.Ainoa huono puoli tossa itse tehdyssä on sen huono pakkaskestävyys.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Maaliskuu 06, 2020, 15:00:38 ip
Vastaus #13

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Kuopiossa vaikutti aikaisemmin Rautasavon Auto niminen autoliike joka oli Ladan paikallinen edustaja.  Muuttelivat siellä sitten muutaman nappisilmä Ladan nestekaasukäyttöiseksi ja ilkesivät mokomat vielä mainostaa tuotettaan; seurauksena oli että valtio määräsi suunnattomassa viisaudessaa moninkertaisen dieselveron tämmöiselle veronkierto vehkeelle! Loppui vähin äänin tommoinen ekohippien touhu!
(tämä tapahtui Kekkosen aikaan tai iahn Koviston ajan alkutaipaleella).
- a rebel without a clue -

Maaliskuu 06, 2020, 16:30:13 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Olin minkinruokinta tehtaassa ja muutettiin Kohlereita kaasulle, firmasta sai halvalla kaasupulloja ja yksi muutti saabinsa kaasulle. Kuulemma toimi hyvin ja oli halpaa ja sitten kaasun hinta pompsahti. Elettiin aikaa kun saabilla oli petrooliversio ja petroolin myynti loppui niin niihin vaihdettii pensakoneen männät. veneessä ajoin vuosia petroolin loppumisen jälkeen seos puolet pensaa ja puolet löpöä. Sitten ruokintatrukkeihin pantiin diisselit ku se oli myrkytöntä.