Kirjoittaja Aihe: Koronapeli  (Luettu 218289 kertaa)

Maaliskuu 14, 2021, 18:46:07 ip
Vastaus #645

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Totta tuokin, jos rokote ei estä tartuttamasta, niin silloin tuo muuttuja menettää merkityksensä.

Maaliskuu 14, 2021, 21:05:12 ip
Vastaus #646

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Uutisissa on nyt ehtoolla näytetty Saksan vaaleista pätkiä ja suojaukset on tehty huolella ja ennakkoääniä annettu kai yli puolet äänistä joten tämä Suomen vaalien siirto tuntuu nyt vielä ihmeellisemmältä.Saksassa tartunnat järeistä toimista huolimatta on räjähtänyt käsiin ja Italiassa tulee sulku päälle,meillä toistaiseksi vielä homma hanskassa mutta siihen en hallituksen sekoiluita sotkisi että tilanne suhteellisen hyvä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 15, 2021, 06:05:58 ap
Vastaus #647

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Meilläkii oes Saksan malliin pitäny ottoo posti-iänestys käättöön, aenakii Saksassa sillä kun näättäs olevan positiivinen vaekutus puoluvekannatuksiin.
Vuosi oes ollu aekoo rustata toemiva kirjeiänestys, vuan mitä teki hallitus, istu vuan käsijesä piällä ja outti koronan heikentyvän omija aekojaan jo huhtikuuhun männessä. ::)

https://www.talouselama.fi/uutiset/postiaanet-voivat-heiluttaa-saksan-voimasuhteita-vihreat-ja-demarit-todennakoisia-voittajia/b6d096f9-b99c-4b0a-a176-b8f6e538f1e4
-pena-

Maaliskuu 15, 2021, 10:54:45 ap
Vastaus #648

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tarviiko rokotuksen estää muuta kuin sairastumiset vakavaan versioon? Se vakava versio kait tässä se ongelma on.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Maaliskuu 20, 2021, 22:47:51 ip
Vastaus #649

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksi satojen ihmisten annettiin kokoontua mielenosoitukseen Suomen pahimmalla korona-alueella?
https://yle.fi/uutiset/3-11848222

Mitä ne rajoitukset oikeasti tarkoittaa...?
Signaali on siis se, että ei tarvitse välittää tai ottaa huomioon.
Voi vetää oman maalaisjärjen ohjaamana... >:(
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 21, 2021, 05:34:24 ap
Vastaus #650

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

ja

huomenta

Nämä immeiset olivat näitä koronarajoituksia vastustavia ja jotkut heistä väittävät ettei mitään koronaa olekkaan,tähän sakeitten joukkoon kuuluu mm. tämä älykääpiö anopoika.Oliko niin että tätä mielenosoitusta olisi järjestetty saksan suunnasta,kaikkeen meikäläisetkin lähtee mukaan.Olen sitä mieltä että tällaiset ihmiset näin käyttäytyessään kieltäytyvät samalla mahdollisesti sairastuttuaan myös yleisen terveydenhuollon palveluista.
On tämä meidän lainsäädäntö kummallista kun kielletään kokoontuminen mutta näemmä ei mitään seurauksia vaikka kokoonnutaan.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Maaliskuu 21, 2021, 09:12:06 ap
Vastaus #651

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielenosoittajilla olisi voinut olla edes maskit naamalla, niin olisi tällaisena aikana näyttänyt pikkuisen paremmalta.

Maaliskuu 21, 2021, 09:37:42 ap
Vastaus #652

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No kun ne on juuri sitä porukkaa joidenka mielestä maskit ja muut turvajutut on silkkaa soopaa.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Maaliskuu 21, 2021, 10:10:28 ap
Vastaus #653

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, eihän tästä ole pitkäkään aika kun naapurimaan kansanterveystieteilijätkin sanoivat, että jokainen saa viruksen ennemmin tai myöhemmin. Voi siis aivan hyvin sairastaa sen pois saman tien.

Maaliskuu 21, 2021, 14:48:36 ip
Vastaus #654

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksi satojen ihmisten annettiin kokoontua mielenosoitukseen Suomen pahimmalla korona-alueella?

Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmaisen mukaan poliisin linja lauantain koronarajoituksia vastustaneessa mielenosoituksessa vaikuttaa olleen onnistunut: sovinnollisuutta pyrittiin edistämään ja tilanne säilyi rauhanomaisena.

”Minun käsittääkseni se meni niin, että mielenosoittajien joukko ei noudattanut poliisin kanssa tehtyjä sopimuksia, niin olisiko siinä pitänyt sitten voimakeinoin alkaa hajottaa tätä sinänsä väkivallattomasti mieltään osoittavaa joukkoa? Minun mielestäni poliisin linja oli tässä toimiva sovinnollisuutta edistäen”, Kolehmainen sanoo.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007873170.html?fbclid=IwAR3S0SOykTcsggt2LLgva2xxlC1lBTCihs1PpRXPxqZisvMQiW5uQpR8S0o

Jos olisi kyseessä vaikka 400:n alkoholijuomien maahantuonnin rajoituksia vastustavan ihmisen mielenosoitus jossa tarjotaan ilmaista viinaa niin olen kyllä ihan varma että mielenosoitus olisi hajoitettu. Rauhanomaisesti tai väkivalloin.

Ken muistaa, kun hippejä kaasutettiin ja raahattiin, kun hipit istui tiellä... ;D

Maaliskuu 21, 2021, 19:45:32 ip
Vastaus #655

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös nämä mielenosoittajat usko että rokotusten varjolla ihmisiin väitetään istutettavan mikrosiru, asialla on salaliiton jäsen, itse Bill Gates. Osa taas uskoo sijoittaja George Soroksen verta lirautetavan jokaisen piikin mukana suoneen.

Maaliskuu 21, 2021, 22:07:48 ip
Vastaus #656

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiperä kysymys kuuluu, antaako mielenilmaus mahdollisesti kansalaisille sellaisen kuvan, että kokoontumisrajoituksia voi nyt vapaasti rikkoa. Kolehmaisen mukaan näin ei ole.
– Tässä ei minkäänlaista ennakkotapauksellista luonnetta ole, että tämä olisi joku portti johonkin toimintaan. Seuraavalla kerralla toimitaan jollakin muulla tavalla tai sitten sitä sovinnollisuutta edistäen, Kolehmainen sanoo.
Yle Uutiset pyysi haastattelua myös sisäministeri Maria Ohisalolta (vihr.), joka kieltäytyi kommentoimasta asiaa.

Helsingissä lauantaina järjestettyjen koronarajoitusten vastaisten mielenosoitusten jälkeen on herännyt kysymys muun muassa siitä, miksi poliisi ei hajottanut satojen ihmisten joukkoa.

Helsingin poliisikomentaja Lasse Aapio nostaa tässä esiin työturvallisuuskysymyksen.
– Jos ruvetaan kovin väkisin porukkaa hajottamaan, niin poliisi on vielä rokottamatta. Tietenkin tartunnan riskikin on olemassa, Aapio sanoo STT:lle.
Myös poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen totesi sähköpostitse STT:lle, että työturvallisuuden näkökulmasta on ongelmallista, että poliisin henkilöstö on rokottamatonta.

Etelä-Suomen aluehallintoviraston päätöksellä kaikki yli kuuden hengen yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset on kielletty.

https://yle.fi/uutiset/3-11848542

Maaliskuu 21, 2021, 22:41:52 ip
Vastaus #657

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Poliisiylijohtaja Seppo Kolehmaisen mukaan poliisin linja lauantain koronarajoituksia vastustaneessa mielenosoituksessa vaikuttaa olleen onnistunut: sovinnollisuutta pyrittiin edistämään ja tilanne säilyi rauhanomaisena.

”Minun käsittääkseni se meni niin, että mielenosoittajien joukko ei noudattanut poliisin kanssa tehtyjä sopimuksia, niin olisiko siinä pitänyt sitten voimakeinoin alkaa hajottaa tätä sinänsä väkivallattomasti mieltään osoittavaa joukkoa? Minun mielestäni poliisin linja oli tässä toimiva sovinnollisuutta edistäen”, Kolehmainen sanoo.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007873170.html?fbclid=IwAR3S0SOykTcsggt2LLgva2xxlC1lBTCihs1PpRXPxqZisvMQiW5uQpR8S0o

Jos olisi kyseessä vaikka 400:n alkoholijuomien maahantuonnin rajoituksia vastustavan ihmisen mielenosoitus jossa tarjotaan ilmaista viinaa niin olen kyllä ihan varma että mielenosoitus olisi hajoitettu. Rauhanomaisesti tai väkivalloin.

Ken muistaa, kun hippejä kaasutettiin ja raahattiin, kun hipit istui tiellä... ;D

Alkoholismi tai jokin hippiliike ei ole tarttuva tauti niin kun korona, olisitko itse ollut valmis poliisina

menemään itse hajottamaan maskitonta porukkaa.
Ihan vaan kysyn kun tuosta postauksesta ymmärsin , ettei poliisi mielestäsi toiminut oikein,  voin toki olla väärässäkin.

Maaliskuu 21, 2021, 22:50:30 ip
Vastaus #658

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä vaan, että yhtä äkkiä mielenosoitus onkin okei, vaikka koronan takia sulku, poikkeusolot ja mitä lie.
En ota klantaa siihen, miten poliisi toimi, mutta otan kantaa siihen, että poliisi toimii hyvin sattumanvaraisesti.

Jos poliisia ei ole rokotettu, niin silloin isoin vika löytyy systeemistä.

Poliisi ei mennyt pidättämään rikollisryhmää, kun poliisi oli rokottamatta...

*kele, mitä tekosyitä sanon minä.

Ken muistaa, kun hipit istui kadulla... ;)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bf8f6ca8-bddd-44b4-b3f0-37d88d94802d

Maaliskuu 22, 2021, 00:21:22 ap
Vastaus #659

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Eikös nämä mielenosoittajat usko että rokotusten varjolla ihmisiin väitetään istutettavan mikrosiru, asialla on salaliiton jäsen, itse Bill Gates. Osa taas uskoo sijoittaja George Soroksen verta lirautetavan jokaisen piikin mukana suoneen.

Se siru jutustelee 5G verkoissa. Ei koske minua mitenkään. Mulla on kinkkufoliosta hattu. Ostin normaalia pikkasen vahvempaa foliota että juttu on ihan varma. Säteilyt tunnu missään.  Siinä 5G on ihan ihmeissään kun mitä helevettiä se Rauzi taas...