Kirjoittaja Aihe: Koronapeli  (Luettu 218180 kertaa)

Huhtikuu 05, 2020, 07:11:51 ap
Vastaus #315

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En näe kuvissa moitittavaa-nehän eivät ole
sellaisia huonojen lehtien kuvia,joissa ladystä
näkee pituussuunnassa läpi-ymmärtänette mitä
tarkoitan.

Täällähän lukevat naisetkin näitä juttuja. Jos heilläkään ei ole
pahempaa sanomista-niin ei kai se sitten niin kauheaa ole.

Ihmisillä on tuo sietäminen suhteessa asioihin niin kovin erilainen-
joku kestää ihan mitä vaan-joillain se on jo vaikeampaa. Huulenheitto
on aina laji,josta joku voi närkästyä.

Perustellut mielipiteet eivät ole huulenheittoa-
ja niistä saakin närkästyä,jos siltä tuntuu. Mutta ei
ne toisten närkästymisistä mitätöidy siltikään. Mutta
mielipidettä voi muuttaakin-mutta ei pakottamalla. Se ei ole
sitä jossain nähtyä ja kuultua "paikallista sopimista".

Tokkopa noita ladyjen kuviakaan on laitettu kiusanteoksi kellekään.
En tiiä-ei ne ainakaan minua häiritse-nuorten ja joskus näyttävienkin
esimummojen kuvat...

t. Markku

Huhtikuu 05, 2020, 07:45:18 ap
Vastaus #316

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Vanne ei kiristä päätä lainkaan. Esitin asiani vähän turhan jyrkästi, pahoittelut siitä.

Mielestäni tämä foorumi pitäisi pitää kaikilta osin sisällöltään sellaisena, että kuka tahansa sen hyvin miesvoittoisesta lukijakunnasta voi sen sisältöä näyttää vaimolle, äidille tai vaikka tyttärelle. Juntusen viestit netistä kaivettuine tissikuvineen eivät ole sellaisia. Tissikuvaharrastajille on omat foorumit.

Muilla keskusteluun osallistuvilla on tietysti oikeus olla asiasta eri mieltä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2020, 08:22:14 ap kirjoittanut Heikki Salmén »

Huhtikuu 05, 2020, 07:46:34 ap
Vastaus #317

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä liityin Loimaan kassaan joitain vuosia sitten. Samalla ostin lakimiespalvelut 20€/vuosi joka siis eri ryhmittymä. Sitä ennen kuuluin erilaisiin ammattiliittoihin. Kaksi kertaa tarvitsin apua lakiasioissa kun kerran epärehellinen rakennusyrittäjä ei halunnut maksaa pekkaspäiviä. 12 ukosta muutama vaati ja sai rahansa liiton kautta. Loput paskahousut eivät uskaltaneet tulla paikalle joista yhellä 12000 kylläkin markan saatavat ja jäi tulematta kun ei vaatinut. Toinen kerta kauppias taas jätti liksoja maksamatta ja ne sain palkkaturvan kautta. Silloin se vielä uhkaili minua ja jätti viestejä vastaajaan. Kaveri kehoitti viemään polliisille että kuuntelevat jos jottain ilkivaltaa tai muuta tapahtuu. Paskat niitä se kiinnosti, nauroivat vaan. Päätin silloin että seuraava kuka uhkailee minua niin katotaan sitte kumpi kävelee omin jaloin paikalta pois jos kerta virkavaltaan ei voi turvata. Paitti nykyään erottavat seurasta jos rupiaa painimaan tatamin ulkopuolella. En kyllä keksi syytä miksen saisi noita lakipalveluja ilman ammattiliiton jäsenyyttä. Ainakin rakennusliiton ukko sanoi silloin että ottavat kyllä korvauksen jos joutuvat liittoon kuulumattoman asiaa hoitamman mutta onkos väliä maksatko tarpeen tullen vai oletko jo maksanut kymneniä vuosia turhaan? Liittoon kuuluminen ja vakuutustoiminta on samanlaista. Perustuu ihmisen pelkoon. Mitäs jos sattuu jotain? Mitäs jos ei satukaan ja maksat kymmeniä vuosia turhaan muille että saatat ehkä joskus mahdollisesti tarvita jotain palvelua. Eka kertaa käytin kotivakuutusta ku vahingossa tyrkkäsin hanurilla telkkarin parketille. Niillä jo sinne maksamillani vakuutusrahoilla olis ostanut pakettiautollisen samanmoisia sonyja. Siksi vähensin vakuuttamistani viime kuussa ja siirsin ajoneuvoja toisiin yhtiöihin. Rahamiehet joihin en kuulu ei tartte mitään turvia ku tilillä riittää puskuria vahinkoihin ja vaikka työsuhde oikeuskuluihin.

Nyt tuntuu muutenkin että periaatteessa täysjärkisiä ihmisiä alkaa pikkuhiljaa sekoamaan tään koronatilanteen takia. Kaikilla tietysti on erilaiset paineensietokyvyt ja erilaiset työ sekä perhetilanteet.
Joo, minä oon kanssa ihmetellyt että miten täyspäisistä ihmisistä on tullut hysteerisia, eivätkä voi katsoa asioita vähän neutraalimmin ja pitkäjänteisesti. Onko tämä nykyaika tehnyt ihmisistä semmosia että kaikki elämän asiat pitää tapahtua heti ja sillä 5g nopeudella, kun se 4g on jo menneen talven lumia? Kaikkea pitäis saada, ja mielummin heti.
 Ehkäpä tämä meidän elämäntapa onkin tarvinnut tämmösen hengähdystauon ja elämänarvojen uudelleen asettelun. Toivottavasti koronalla onkin tervehdyttävä vaikutus?

Pessimisti ei pety. Pakkohan se on tunnustaa,että omat kokemukseni
ovat vieneet melko tarkkaan uskoni ihmiselon herttaisuuteen.
Kyynikkokin on tainnut minusta sukeutua-en vaan jaksa aina uskoa hyvyyteen.

Onneksi joskus sattuu jotain,mikä laittaa elämänarvioinnit päälaelleen-
mutta niin kovin harvoin näin käy. Niitä arvojani puoltavia juttuja taas
tulee turhankin tiuhaan.

Nyt tosiaan toivoisin olevani väärässä-mutta pahoin pelkään,ettei tässä
juuri mikään tule muuttumaan. Ahneus on mennyt ihmisen geeniin jo aikojen alussa-
eikä se sieltä muutamassa kuukaudessa mihinkään häviä.

Jonain päivänä taas nekin ihmiset,jotka nyt ovat töistään ovat eroon joutuneet-
palailevat takaisin-ainakin usea palaa...Ja sama höykky alkaa taas. Tulosta..tulosta..tulosta
pitää syntyä-kiire on...ei oo aikaa yhtään hengähtää-täysillä taloushyrrän kupeeseen
kiinni. Pyörittäkää sitä...pyörittäkää enemmän-viikonloppunakin tuutte muuten pyörittämään....

Ei saa palkkaa,jos ei hikoile-ei tuu osinkoa,jos liikaa on kuluja. Painakaa...painakaa-
"yhteinen hiili" meinasi jo sammua...kun sanon : Puhaltakaa-te muuten puhallatte-vaikka
keuhkot irtoaisivat.

Tämmöisen tulevaisuuden (valitettavasti) minä näin kun äsken lasipalloon kurkistin.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2020, 07:49:16 ap kirjoittanut markkukovasin »

Huhtikuu 05, 2020, 08:47:21 ap
Vastaus #318

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vanne ei kiristä päätä lainkaan. Esitin asiani vähän turhan jyrkästi, pahoittelut siitä.

Mielestäni tämä foorumi pitäisi pitää kaikilta osin sisällöltään sellaisena, että kuka tahansa sen hyvin miesvoittoisesta lukijakunnasta voi sen sisältöä näyttää vaimolle, äidille tai vaikka tyttärelle. Juntusen viestit netistä kaivettuine tissikuvineen eivät ole sellaisia. Tissikuvaharrastajille on omat foorumit.

Muilla keskusteluun osallistuvilla on tietysti oikeus olla asiasta eri mieltä.

Viestin oik. alareunassa on täppi "ilmoita valvojille"
Sinne saa laittaa painavan palutteen, niin menee oikeaan osoitteeseen.

Minuakin on syytetty palstan täyttämistä turhuudella, mutta niin kuin on sanottu, modet päättää.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 05, 2020, 09:13:47 ap
Vastaus #319

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator
Viestiketjua siivottu. Jos joku haluaa paljasta pintaa, katselkoon sitä muualla. Asiasta on tullut sen verran palautetta, ei kuulu foorumimme sisältöön.

Timo Eronen

Huhtikuu 05, 2020, 09:29:48 ap
Vastaus #320

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi helskutti mitä nuo saksalaiset nyt
meinaavat tehdä-ymmärrän,että sakemannifarmillakin
on hätä-mutta aukaistiinkohan nyt seuraava Pandoran lipas?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006464794.html

Huhtikuu 05, 2020, 09:36:26 ap
Vastaus #321

Arto Juntunen

• Vieras

Huhtikuu 05, 2020, 11:02:31 ap
Vastaus #322

jussi koskinen

• Vieras
.  Siitäkin huolimatta.
 Onko vasemmistohallituksella vihdoin aikaa pohtia Suomen talouden tilaa pelkän rahanjaon ja poliittisten irtopisteiden hankintojen  suunnittelujen sijaan? Löytyykö hallituksella todellista vastuuntuntoa suomalaisista jää nähtäväksi?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b9170eb2-3ae1-4888-a5d6-f67738113506

Huhtikuu 05, 2020, 11:10:25 ap
Vastaus #323

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt taitaa olla kohta edessä se hetki,että kuinka monta-ja mistä
ryhmästä otetaan ne,jotka kohta uhrataan talouden alttarilla.

Jotenkin aavistelen..tai no... antaa olla.

t. Markku

Huhtikuu 05, 2020, 11:42:36 ap
Vastaus #324

jussi koskinen

• Vieras
 Minä aavistelen, että  raha kiskotaan työntekijöiden ym. muiden nettoveronmaksajien selkänahasta, siis niiden,  jotka tätä maata on tähänkin saakka pystyssä pitäneet, tuskin halltuksen palkoista tai avustajien ja avustajien avustajien eduista.

Hyytyykö pääministerin ivallinen hymy lähiviikkoina?

Huhtikuu 05, 2020, 12:17:06 ip
Vastaus #325

Jaakko Latvanen

• Vieras
Forumin valokuviin vielä pienesti puutun, kun niitä itsekin tänne aika lailla olen katsottavaksi laitellut, harrastuneisuudestani johtuen.

Olen tipukuvat laittanut yleensä linkkien taakse.  Siis tipukuvat, ei "tipukuvat", kun noita jälkimmäisiä en ole koskaan kuvannut.  Oikeitten tipukuvienkin kohdalla olen ajatellut, että ne eivät kaikkia niin kovin kiinnosta, eivät kuulu tämän forumin varsinaisiin kiinnostuskohteisiin - edes täällä yleisessä keskustelussa - eivätkä varsinkaan kuulu viemään palvelimen tilaa.  Siksi olen ne laittanut linkkien taakse; ne voivat katsoa, ketkä haluavat, mutta eivät tule väkisin kenenkään silmille.  Toinen asia on, että valokuvalla on tekijänoikeudet, toisten ottamien kuvien laittaminen ilman kuvaajan lupaa on tekijänoikeussäännösten vastaista toimintaa.  Vapaasti netissä oleviin kuviin voi laittaa linkin.

Ei tästä sen enempää, mode teki ratkaisun noiden "tipukuvien" suhteen.  Hänellä on valta ja myös vastuu tehdä silloin ratkaisuja, jos palstalaisilla on erilaisia mielipiteitä.  Minun oma kantani on, että jos palstan lukijoista yksikin kokee ne kuvat häiritseviksi, ja vielä esittää selvän perustelun asialle, se riittää, ei tarvitse äänestää.  Demokratia toimii, se kenelle on valta annettu, käyttää valtaa, ja muut tyytyvät päätökseen.

Jaakko Latvanen

Huhtikuu 05, 2020, 12:35:32 ip
Vastaus #326

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Äh piristäähän ne päivää, kellään meistä ei ole niin komeita kotihengettäreitä. Jos sanoo ettei silmä lepää niin äkkiä lääkäriin.

Huhtikuu 05, 2020, 13:01:52 ip
Vastaus #327

Jaakko Latvanen

• Vieras
Toki siinä lipidossa voi olla eroja; jotkut tykkää katella kuvia, jotkut ei niin kuvista perusta, vaan haluaisivat koittaakin...
jv

PS. Nyt Arto pullikoit turhaan, sie et voi tätä sotaa voittaa...

Huhtikuu 05, 2020, 13:23:20 ip
Vastaus #328

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kohta ihmetellään, että miksi Herra Juntunen katosi palstalta...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 05, 2020, 14:38:56 ip
Vastaus #329

ismo mielonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinpä, mukavia kirjoitelmia ja piristivät päivää, huom. "koronalääkettä". Mitä kuviin tulee niin mukavia olivat ny jo ikävä rintaa puristaa. voi tätä kaksinaismoralismin  aikaa. Tulkaa tytöt takaisin ja olkaa niin kuin ennenkin lauloi T. Kansakin vuonna miekka ja kilpi. Nyt ne katos voi hyvää päivää.  :)