Kirjoittaja Aihe: Koronapeli  (Luettu 218230 kertaa)

Huhtikuu 13, 2020, 11:55:42 ap
Vastaus #435

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
Saa nähdä milloin länsimaat alkaa vaatimaan tuota Kiinalaisten torikulttuuria hieman hygienisempaan suuntaan.
Aiheuttavat vuosittain nuo influenssa aallot, parhaimmillaan lintuinfluenssat ja Sarssit ja nyt tämän COIVD_19 pöpön.
Tokihan suureltaosin tuo on turismin tuomaa ja viemää mutta alkuperä on kuitenkin tiedossa..

Huhtikuu 13, 2020, 15:29:18 ip
Vastaus #436

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Saa nähdä milloin länsimaat alkaa vaatimaan tuota Kiinalaisten torikulttuuria hieman hygienisempaan suuntaan.
Aiheuttavat vuosittain nuo influenssa aallot, parhaimmillaan lintuinfluenssat ja Sarssit ja nyt tämän COIVD_19 pöpön.
Tokihan suureltaosin tuo on turismin tuomaa ja viemää mutta alkuperä on kuitenkin tiedossa..
Minä vähän luulen että myyvät vaan ylihintaisia paperilappuja kuminauha lenkein?
 Niin että rahastavat muita valtioita vielä uudestaan tuolla itse aiheuttamallaan taudilla.

Huhtikuu 13, 2020, 18:09:12 ip
Vastaus #437

jussi koskinen

• Vieras
Otit Jussi Koskinen kommenttisi alkuun lainauksen minun viestistäni tuolta muutaman viestin takaa.

Se lainaamasi kohta minun viestissäni ei ollut vertaus, eikä ollut huulenheittoa.  Se oli lainaus Väinö Linnan kirjoittamasta Tuntematon sotilas -teoksesta, ja sellaiseksi kerrottu myös siinä viestissä.  Siis lainauksena faktaa, mutta peräisin romaanista, eli fiktiokirjallisuudesta.  Kävin äsken etsimässä sanatarkan lainauksen, tuo aikaisemmin kirjoitettu oli oman muistini tarjoama.  Siis fiktiivisessä teoksessa sen roolihenkilön (Vanhala) suuhun laitettu tokaisu sodan loputtua:

Tässä aito sanamuoto Väinö Linnan teoksesta:  "Sosialististen Neuvostotasavaltojen liitto voitti, mutta hyvänä kakkosena tuli maaliin pieni ja sisukas Suomi."

Sinä kirjoitit oman mielipiteesi sodan tuloksesta, siihen ei minulla ole mitään sanomista.  Mutta minä en ollut kirjoittanut mitään mielipidettä, vaan lainauksen kirjasta.  Ja vastasin nyt vain siksi, että mielipiteet ovat mielipiteitä, jokaisella on oikeus omiinsa, mutta sitaatti on sitaatti, joka voi olla lainattu joko oikein tai väärin.  Sen sijaan sitaatin sisällön oikeellisuuteen ei voi puuttua, Linna on sen noin kirjoittanut.  Eri mieltä voi toki olla, mutta silloin arvostelee roolihahmoa tai sitä kautta Linnaa kirjoittajana, ja kun fiktiivisestä teoksesta on kyse, ei siihen oikein löydy pohjaa.

jaakkovaakko
Mistä moinen vuodatus? Yhden lauseen lainaamisesta?
Kyllä minä lukea osaan, koska osaan kirjoittaakin.
En ole missään vaiheessa väittänyt tuota lainausta sinun kirjoittamaksesi, siinähän on selkeästi lainausmerkit.  Sori, että lainasin sinun lainaamaasi tekstiä.
Tiedän myös sen, että Vanhalan lausuma oli Linnan huulenheittoa, tai sitten ”Vanhalan” ei sinun.
Sodan lopputulos ei ole minun mielipiteestäni  kiinni, Neuvostoliitto ei edelleenkään koskaan päässyt maaliin, tavoitteeseensa saakka, ryöstöretki  jäi torsoksi, jo toisen kerran. Suomi  on  edelleen itsenäinen valtio,  se on fakta, ei mielipide, siitä on turha kenenkään kitistä …  eikä tullut Suomeen bolshevikkihallitusta ”voitosta” huolimatta, sekään ei ole mielipide. 

Huhtikuu 13, 2020, 19:01:55 ip
Vastaus #438

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Koronapelissä koronaan sairastuneiden määrä on vähentynyt just samaan tahtiin kun testien määrä on vähentynyt.
 Niin että jos lopetetaan testit niin sairastuneita ei enää ole, ja päästään takas normaaliin päivärytmiin.

Huhtikuu 13, 2020, 19:57:05 ip
Vastaus #439

jussi koskinen

• Vieras
   Kiuru niin lupasi lisää testejä  ;D ....potilasmäärät vähenevät, kun ei oteta vastaan terveyskeskukseen …
Tampere on hyvä esimerkki, varmaan on muitakin, ei pääse korkeassa kuumeessa pitkään ollut potilas edes lääkärin puheille, puhumattakaan koronatestauksesta. Onneksi ko.  potilas selvisi hengissä  toistaiseksi, mutta epäselväksi jäi, oliko korona vai jokin muu sairaus, siis tilastojen mukaan jokin muu.

Huhtikuu 13, 2020, 20:59:35 ip
Vastaus #440

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen aina pitänyt Jaakkoa nokkelana  On lisättävä vielä se että hienon ihmisen merkki on pyytää anteeksi jos on/olettaa/vastapuoli luulee että jotain sopimatonta on tehty/sanottu josta tulee/voi tulla ikävä mieli. Suoraselkäisyyttä arvostan ja rehellisyyttä muun muassa.

Samaa mieltä.

Huhtikuu 13, 2020, 21:27:54 ip
Vastaus #441

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Onpa häpeällistä verrata Marinia luuseri Mannerheimiin. Katkeroitunut vanhus yritti kamrad Aatun kanssa kaataa Stalinin. Ei voinut onnistua. Kun oli sota hävitty ja uljas Karjala menetetty.niin mitä Teki Marski. pakeni häntä koipien välissä Sveitsiin. Marin on ollut koko "sodan" ajan jämäkkänä. Jopa yhdelle saamattomalle vanhukselle totesi aivan oikein missä sen paikka on. Ai niin nuorihan se on kun sillä on pieni bampiino. Vaihtelis vaan vaippoja, vanhus. Olis parempi meille kaikille. Marskia vois verrata Putiiniin, koska kun siellä alkoi "sota" niin Putiin piiloutui "komeroon". Edustavat molemmet miehisyyttä parhaimmillaan, valitettavasti.
Mielonen näkee taas punasta ....valitettavasti

Huhtikuu 14, 2020, 04:54:21 ap
Vastaus #442

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Sodan lopputulos ei ole minun mielipiteestäni  kiinni, Neuvostoliitto ei edelleenkään koskaan päässyt maaliin, tavoitteeseensa saakka, ryöstöretki  jäi torsoksi, jo toisen kerran. Suomi  on  edelleen itsenäinen valtio,  se on fakta, ei mielipide, siitä on turha kenenkään kitistä …  eikä tullut Suomeen bolshevikkihallitusta ”voitosta” huolimatta, sekään ei ole mielipide. 

Nii vähä hävittiin, että lähes voetettiin. ;D
-pena-

Huhtikuu 14, 2020, 20:26:19 ip
Vastaus #443

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osmo pohdiskelee mielenkiintoisia:

https://www.soininvaara.fi/2020/04/13/koronaviruksen-kanssa-on-vain-huonoja-ja-viela-huonompia-vaihtoehtoja/

Olen aprikoinut samansuuntaisia. On kaiketi niin, että lääke ei saisi tappaa enempää väkeä kuin tauti. Jos lock down jatkuu kovin pitkään, näin kuitenkin tulee käymään. Vähemmän sivistyneissä maissa tämä tapahtuu nopeammin kuin Suomessa, mutta jossain vaiheessa loppuu raha hyvinvointivaltioltakin.

Olis varmaan mielenkiintoista olla epidemologi. ::)

Huhtikuu 14, 2020, 20:56:53 ip
Vastaus #444

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kas kummaa kun Kiinassa on jo rokote jota annetaan ihmisille.

Huhtikuu 14, 2020, 21:36:24 ip
Vastaus #445

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siellä on todennäköisesti toisenlaiset standardit noissa rokoteasioissakin. Jos saavat tehtyä toimivan rokotteen ilman isompia sivuvaikutuksia, niin samalla tulee aika suuri joukko omasta takaa sellaisia, joilla on rohtoa testattu.
Meidän eulaisten ei tarvitse kuin ottaa käyttöön, kun lääke on jo miljoonilla kiinalaisilla koeponnistettu.

Huhtikuu 14, 2020, 22:14:09 ip
Vastaus #446

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tekisivät nyt ensin sen SARS1-rokotteen, ei ole tullut 15 vuodessa valmista.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 14, 2020, 22:16:30 ip
Vastaus #447

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
-pena-

Huhtikuu 15, 2020, 08:20:27 ap
Vastaus #448

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Siellä on todennäköisesti toisenlaiset standardit noissa rokoteasioissakin. Jos saavat tehtyä toimivan rokotteen ilman isompia sivuvaikutuksia, niin samalla tulee aika suuri joukko omasta takaa sellaisia, joilla on rohtoa testattu.
Meidän eulaisten ei tarvitse kuin ottaa käyttöön, kun lääke on jo miljoonilla kiinalaisilla koeponnistettu.

Kiinassa ja Japanissa käytettävät rokotteet ei ole koronavirukseen ja ne ei enaltaehkäise.
Em. rokotteet on kehitetty muihin tauteihin (joiden nimiä en muista) ja ne helpottavat koronan oireita ja nopeuttavat toipumista.
Ko. rokotteita kokeilivat kun muuta ei ollut ja epätoivoinen tilanne vaati epätoivoisia tekoja...

em. jutun kuulin radiosta viikko kaksi sitten joten lähdeviitettä ei ole. sori.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Huhtikuu 15, 2020, 08:29:09 ap
Vastaus #449

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tämä oli ihan uusi juttu jossa väitettiin että eläinii ei korona tarttunut vaikka sitä injektoitiin niihin.