Forumin valokuviin vielä pienesti puutun, kun niitä itsekin tänne aika lailla olen katsottavaksi laitellut, harrastuneisuudestani johtuen.
Olen tipukuvat laittanut yleensä linkkien taakse. Siis tipukuvat, ei "tipukuvat", kun noita jälkimmäisiä en ole koskaan kuvannut. Oikeitten tipukuvienkin kohdalla olen ajatellut, että ne eivät kaikkia niin kovin kiinnosta, eivät kuulu tämän forumin varsinaisiin kiinnostuskohteisiin - edes täällä yleisessä keskustelussa - eivätkä varsinkaan kuulu viemään palvelimen tilaa. Siksi olen ne laittanut linkkien taakse; ne voivat katsoa, ketkä haluavat, mutta eivät tule väkisin kenenkään silmille. Toinen asia on, että valokuvalla on tekijänoikeudet, toisten ottamien kuvien laittaminen ilman kuvaajan lupaa on tekijänoikeussäännösten vastaista toimintaa. Vapaasti netissä oleviin kuviin voi laittaa linkin.
Ei tästä sen enempää, mode teki ratkaisun noiden "tipukuvien" suhteen. Hänellä on valta ja myös vastuu tehdä silloin ratkaisuja, jos palstalaisilla on erilaisia mielipiteitä. Minun oma kantani on, että jos palstan lukijoista yksikin kokee ne kuvat häiritseviksi, ja vielä esittää selvän perustelun asialle, se riittää, ei tarvitse äänestää. Demokratia toimii, se kenelle on valta annettu, käyttää valtaa, ja muut tyytyvät päätökseen.
Jaakko Latvanen