Kirjoittaja Aihe: Puhutaanpa koirista  (Luettu 9214 kertaa)

Huhtikuu 11, 2021, 00:00:40 ap
Vastaus #15

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kumma, jotta tuo koirien rekisteröiminen on ruokaviraston asia.
Trafilla olisi valmis organisaatio ja esim. vuosittainen rekisterissäpitämismaksu jo olemassa. Jos kerran ilma-aluksilla, niin miksei myös koirilla. Onhan se työlästä valvoa, että tietokanta pysyy kuosissa.

Huhtikuu 11, 2021, 06:01:13 ap
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tämä suunnitteilla oleva sirutus ja maksu koirista on jälleen pieni veropohjan laajennus.Ensin sirutetaan kaikki koirat,osa on jo sirutettu ihan siitä syystä että jos vaikka koira katoaa on se löydettäessä helppo tunnistaa kun se pahus ei kerro kenenkä se on.Samalla kun (melkein) kaikki ovat sirutettu siirtyy rekisteri valtiolle tai kuten se safkatoimiston nainen kertoi joku instassi alkaa hoitamaan rekisteriä ja tottakai kirjaaminen siihen maksaa.Tästä jonkin ajan kuluttua kun lähes kaikki koirat ovat rekisterissä alkaa niiden verotus,näin tässä asiassa luulen käyvän.On muuten ihme ettei (öky) paatteja ole vielä alettu verottamaan kun sellainenkin rekisteri on olemassa,tästähän ja museopyörien käyttömaksusta kirjoittelimme sivukaupalla jokunen vuosi takaperin.

Toisaalta kyllä koirat ja muutkin kotieläimet jo nytkin ovat vahvasti mukana valtion verokertymän kokoamisessa,kotieläinten varsinkin koirien ruokabisnes on mahtava liiketoiminnan ala,sen verokertymää ei voi jättää huomiotta.Ikaalisiin tulee lemmikkieläinten ruokatehdas mutta huono puoli asiassa on ettää  tehdaskauppoja ja laajennuksia tekevä Vafo Group on tsekkiläinen yritys joten jääkö siitä juurikaan firman tuotoista rahaa kotomaahan .

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007777170.html
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 11, 2021, 06:28:29 ap
Vastaus #17

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos meidän koiruuksista tulee verovelvollisia, niin samana päivänä jää kakkapussit kotiin.

Valittajalle sanotaan, että valtio voi verotuloilla hommata p*skankerääjän.
Eikös niitä veroja kerätä sen takia, että rahoitetaan palveluja.
Ykköpaikka tulee olemaan kaupungintalon edustan nurmikko.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 11, 2021, 16:06:48 ip
Vastaus #18

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt on Milliä lääkitty n. 3 vk ja tänään lekuri.
 Aiemmin tarjosivat korvien videokuvausta/ 800e ja sitten magneettikuvaa/ 1200e, mutta ei niihin lähdetty.
 Tänään sitten spesialistin/ 220e, pakeilla ja uudet myrkyt ja taas 3 vk päähän kontrolli.
 Ongelma on tukkeutuneet korvakäytävät, jotka tulehtuneet ja kun tulehdusnesteet yms. eritteet eivät poistu korvakäytävien kautta ulos, ne aiheuttavat paineen korvan sisään ja vioittavat korvan lopullisesti.  :(
 Ellei nuo kolmen viikon päästä ole merkittävästi paremmat, on ainoa vaihtoehto korvakäytävien laajennusleikkaus / 15ooe/ kpl, tai sitten...
 Nyt menee kortisonia sisäisesti ja litkuna pipetillä korviin ja lisäks paria jotain muuta myrkkyä...
 Jos korvat leikataan, menee jo huonokuuloiselta kuulo lopullisesti.

Koira kun hankittiin valmiiksi "viallisena", niin sille ei edes vakuutusta saanut, eikä nyt senkään vertaa.

Saap nähdä mihin johtaa...    rahaa on kyllä just ja just moottoripyöräharrastuksien ylläpitämiseksi, mutta ei koiran hoitoon...  :o
 In Finland we call it; reilu meininki...  :-[
Meillä oli Irlanninsetteri, joka oli viljatuotteille allerginen. Oireili just noin korvien kautta.
Puolivahingossa löytyi syy, kun sukulaiseläinruokakauppias antoi kokeiluun Oranjen lammasnappuloita.
Koiran elämä muuttui lähes välittömästi.
Valitettavasti ehdin sen jo opettaa pöydän viereen pullaa kerjäämään ja sen se kyllä osasi. Piti sitten muistaa vieraitakin aina varoittaa, etteivät mitään herkkua anna.
Yksi herkku kuitenkin sille sopi, nimittäin Atrian käristemakkara.

Huhtikuu 11, 2021, 18:26:04 ip
Vastaus #19

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos meillä vielä olisi koira, saattaisin kirjoittaa kuolintodistuksen kun tuota rekisteriä vielä ei ole. Sitten jos kyselisivät niin osoittaisin koordinaatit tuonne lemmikkieläinhautuumaalle ja toivottaisin hyvää onnea. Jos tulisvat kotiin kyselemään että mikäs tuo komea koira tuossa uuninkupeessa makaa niin sanoisin että kas, vaimoko päästi sen kulkukoiranrakin lämpymään, enpäs hoksannut kieltää. Mutta ihan heti en lähtis näitä kodittomia koiria siruttamaan, joille joskus olen kodin ja safkat tarjonnut.

Huhtikuu 11, 2021, 20:08:38 ip
Vastaus #20

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meidän koirat muuttuisi kääpiöluppakaniiniksi... :)

Huhtikuu 11, 2021, 21:03:32 ip
Vastaus #21

Taito Nuutinen

• Vieras
Jos meidän koiruuksista tulee verovelvollisia, niin samana päivänä jää kakkapussit kotiin.

No täällä päin Suomea se kakkapussi ilmeisesti tapanakin jättää kotiin..meidän lähellä mahtavat ulkoilulenkit mutta ei sinne viitti mennä kun joka helvatin mutkan takana odottaa liukumiina..ja talvella kun samassa metikössä kulkee latu niin ei tarvii pitovoidetta laittaa..ne on jo valmiina ladulla..Itse olen koira-ihminen mutta kun kaupungissa asutaan niin minun mielestäni koira ei kuulu kaupunki-elämään..ja "pikku-puudeleita" en edes miellä koiriksi..

Huhtikuu 12, 2021, 06:24:12 ap
Vastaus #22

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen koira-ihminen mutta kun kaupungissa asutaan niin minun mielestäni koira ei kuulu kaupunki-elämään..ja "pikku-puudeleita" en edes miellä koiriksi..

Kuka mitäkin pitää elämässään tärkeänä.

No, meillä on kaksi villakoiraa ja ne on koiria.
Minun miehisyys ja itsetunto kestää kyllä ulkoiluttaa kahta villakoiraa vaikka minkälaisessa maskuliinisessa seurassa, jossa on nahkapantaisia rotikaisia ja dobbereita.
Varmaan aiemmat kaksi KK-Mäyrää ei myöskään olleet koiria, koska olivat vielä pienempiä kuin villakoirat...

Kyllä koiran kanssa kaupungissa pärjää siinä missä muuallakin ja miksi ei pärjäisi.
En tiedä yhtään syytä, miksi koira ei kaupungissa pärjäisi.
Mie oon pärjännyt vähintään kahden koiran kanssa kaupungissa yli 20 vuotta, jotenm kokemustahan minulla ei aiheesta ole.

Huhtikuu 12, 2021, 07:05:08 ap
Vastaus #23

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jo vuan se on minunkii mielestä sulosta ja hempeetä kun joku iso korsto ululoeluttaa pikkurilli ojossa rusettipäestä fifiään. ;D
-pena-

Huhtikuu 12, 2021, 08:40:21 ap
Vastaus #24

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Oli se villakoira rotuna meilläkin yhtenä vaihtoehtona, ei siinä mitään, tosin mulla oli reunaehtona että pitää olla se isoin variaatio. Se kaikista pienin on ihan rääpäle, ja keskikokoinenkin on kääpiöitymään päin. Iso villis on ihan koiran kokoinen ja näköinen.

Päädyttiin sitten kuitenkin vesikoiriin, oli portugeesi, nyt kaksi ranskalaista. Melkein tuon ison villakoiran kokoisia nekin, vanhempi rakenteeltaankin vähän samantapainen. Nuorempi on lihaksikkaampi ”jässikkä”, nyt 7-8 kuisena painaa varmaan saman vähän päälle 20kg kuin tuo vanhempi vaikka säkä on vielä muutaman sentin matalampi.

Syy noihin ”koiran kokoisiin” on meillä se että en ihan pikkukoirista perusta, usein niillä on rakenteessa juttuja ja useimmat niistä ovat hermostuneita ja räksyttävät. Koulutuksesta ja kasvatuksesta kiinni varmaan paljolti, kun noita taskukokoisia hankitaan varmaan usein lapsille tai muuten vaan ei kouluteta. Säänkesto ei häävi... Ja sitten ne 40+ kiloiset taas ovat liian suuria minun mielestä. Makuasioita tietenkin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 13, 2021, 16:41:14 ip
Vastaus #25

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kylläpä on mielestäni varsin lapsellinen kommentti.....

Huhtikuu 13, 2021, 16:45:56 ip
Vastaus #26

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kylläpä on mielestäni varsin lapsellinen kommentti.....

Ehkä niin.
Se kuvastaa niitä tuntoja, jota koin, kuin luin rekisteröintiuutista eka kerran.
Meillä on kaikki koirat olleet / ovat sirutettuja, rokotettuja, rekisteröityjä ja ostettu palkituilta kasvattajilta.

Koen tehneeni kaiken niin kuin pitää, joten miksi ansaitsisin lisämenoja ja byrokratiaa sen takia, kun suomessa on 200 000 rekisteröimätöntä koiraa, jotka on muka se ongelma.

Sitä paitsi, aika m,oni kertoi muuttavansa ruåtsiin, jos Lordi voittaa euroviisut... ;)

Huhtikuu 13, 2021, 19:15:03 ip
Vastaus #27

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No meillä ollaan vähän niinku eroamassa koko kennelliitosta, syynä eriävät näkemykset mitä rodunjalostukseen tulee. Itte tykkään koiran näköisistä koirista, Kennelliitto suosii, tai ei ainakaan paheksu, ”rodunomaisten piirteiden” korostamista, vaikka sitten koirien terveyden kustannuksella.

”Puhdasrotuisia”, rekisteröityjä ja sirutettuja nuo meidänkin koirat. Ja Schaisse-pussit mukana kuljetaan. Mistään ojanpenkoilta tai heinikosta en keräile, nurtsilta ja muuten hoidetuilta alueilta kyllä. Nää menee metsässäkin aina hihnanmitan polulta sivuun, jos sattuvat hihnassa olemaan, sama juttu tiellä kulkiessa (tiellä ja kylillä tietenkin aina hihnassa).
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2021, 19:18:04 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 13, 2021, 21:36:51 ip
Vastaus #28

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Miksi ihmettelette näitä maksuja,lukekaa kommenttini tosta sivu takaperin siinä selviää syy.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 21, 2022, 14:10:20 ip
Vastaus #29

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Keskellä lauman uusin tulokas.
Ikää neljä kuukautta.

Kuvan ottamiseen oli aikaa n. 1,5s...