Kirjoittaja Aihe: miten säätää Canon MP160 tulostimen tekstiä tummemmaksi?  (Luettu 4840 kertaa)

Helmikuu 10, 2020, 19:21:34 ip
Luettu 4840 kertaa

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22

vanha laite mutta toimiva, pitäisi kopioida lomakkeita mutta kopiointitulos niin himmeä ettei tekstiä kunnolla erota.
Mustesäiliö vasta vaihdettu ja tulostus koneen muistista on hyvä mutta kopiotulos heikko.
Muistan joskus osanneeni säätää tätä vaan enpä enää, osaako joku?

Helmikuu 10, 2020, 20:07:16 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 10, 2020, 20:33:50 ip
Vastaus #2

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka, kun sanoit että muistista on tulostuslaatu ok, mutta kopioidessa huono niin silloin on valotuksessa vikaa.

En nyt muista/tiedä millainen lamppu/lediyksikkö siinä on, irrottaisin nyt kuitenkin ihan ekana  valotuslasin ja puhdistaisin sen alapuolelta. Aika paljon se sieltä likaantuu ja sitä likaantumista ei yleensä edes kunnolla huomaa. Puhdista samalla kun nyt valotuslasi irti on niin se valotusyksikön ledit tai lamppu.

Helmikuu 13, 2020, 17:45:29 ip
Vastaus #3

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

vanha laite mutta toimiva, pitäisi kopioida lomakkeita mutta kopiointitulos niin himmeä ettei tekstiä kunnolla erota.
Mustesäiliö vasta vaihdettu ja tulostus koneen muistista on hyvä mutta kopiotulos heikko.
Muistan joskus osanneeni säätää tätä vaan enpä enää, osaako joku?

Kysyn ihan mielenkiinnosta. Putsasitko ne kohdat mitä tuossa ylempänä ehdotin?

Hommahan on niin, että kun kerran tulostaessa jälki on ihan ok, niin silloinhan tulostimessasi kuvan/tekstin muodostusprosessi toimii.
Niinkuin kerroin valotus ei nyt jostain syystä toimi.

Itse olen huoltanut Canoneita ja vain Canoneita vuodesta 1981 vuoteen 2017. Tosin hyvinkin paljon suurempia laitteita kun sinun tulostimesi. Mulle ovat tutumpia sellaiset lähes "ruokapöydän" kokoiset laitteet. Kuvanmuodostusperiaatteet ovat kuitenkin samat molemmissa kokoluokissa. Nyt olen eläkkeellä, mutta kerran laskin, että yli 35 000 asiakaskäyntiä olen noina vuosina tehnyt.

Helmikuu 13, 2020, 20:30:31 ip
Vastaus #4

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22

Kiitos mielenkiinnosta kopiointiongelmaan! En tehnyt tuota puhdistusoperaatiota koska sain lomakkeet kirjanpitäjällä tehtyä. Teen sen kunhan saan kerätyksi tarmoa.
Hurjan päivätyön olet tehnyt noiden laitteiden kanssa, tervetuloa vaan meidän tyhjäntoimittajien :) (eläkeläis)kaartiin.

Helmikuu 15, 2020, 13:20:51 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla HP:n laseri jossa kopiotoiminto rupes tekeen semmosta mustaa viivaa kopioihin, löyty vanhoja imupapereita ja niitä läpi kymmenkuntaa niin puhdistui. Sit loppui muste ja uusi kasetti sisää niin muste ainavaan loppu, lähti kierrätys keskukseen. Veli venäläiseltä sit löysin ohjeen et olis pitänyt panna alumiini folio oikosulkeen ne pari piuhaa niin olis nollaantunut.

Helmikuu 15, 2020, 15:59:17 ip
Vastaus #6

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla HP:n laseri jossa kopiotoiminto rupes tekeen semmosta mustaa viivaa kopioihin, löyty vanhoja imupapereita ja niitä läpi kymmenkuntaa niin puhdistui. Sit loppui muste ja uusi kasetti sisää niin muste ainavaan loppu, lähti kierrätys keskukseen. Veli venäläiseltä sit löysin ohjeen et olis pitänyt panna alumiini folio oikosulkeen ne pari piuhaa niin olis nollaantunut.

Olisit netistä ladannut Service Manualin niin kyllä sieltä manualista löytyy kaikkien laskureiden nollaukset.

Helmikuu 15, 2020, 16:12:00 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.

Helmikuu 15, 2020, 16:55:47 ip
Vastaus #8

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Ymmärtääkseni kaikissa mustesuihkutulostimissa on ohjelma väripäiden putsaamiseksi.
Ainakin minulla se on toiminut aina aivan heti.

Helmikuu 15, 2020, 19:08:17 ip
Vastaus #9

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ymmärtääkseni kaikissa mustesuihkutulostimissa on ohjelma väripäiden putsaamiseksi.
Ainakin minulla se on toiminut aina aivan heti.

Ihan oikein olet mustesuihkutulostimien väripäiden puhdistamisen ymmärtänyt. Canonit puhdistaa ne automaattisesti kun vaan etukannen avaa ja kiinni laittaa. Löytyy se cleaning-toiminto tosin kyllä sieltä käyttäjän näppäintenkin takaa.

Tosin Henry Eklund kyllä puhui HP:n laserista ja lasereista ei väripäitä  tarvitse puhdistaa kun niitä ei siellä ole.

Helmikuu 16, 2020, 15:49:44 ip
Vastaus #10

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Tulostimen valinta on myös osaamiskysymys. Lasereita omistaneena ja nykyisin mustesuihkua käyttävä. Nykyiset mustesuihkuväritkin kestävät kosteutta, suosittelen.

Helmikuu 16, 2020, 17:20:31 ip
Vastaus #11

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulostimen valinta on myös osaamiskysymys. Lasereita omistaneena ja nykyisin mustesuihkua käyttävä. Nykyiset mustesuihkuväritkin kestävät kosteutta, suosittelen.

Osaamiskysymys nimenomaan on tulostimen valinta. Taidatkin olla varsinainen tietäjä tulostimien suhteen kun olet lasereita omistanut ja nyt mustesuihkutulostinta käytät.

Helmikuu 16, 2020, 18:02:42 ip
Vastaus #12

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
No en mikään tietäjä, mutta viisi henkisen perheen elättänyt vuodesta 1972 tulostimia huoltae, myyden jne. Tosin laitteet ovat muuttuneet. Mutta tällä kokemuksella mielummin mustesuihku. Arvostus kysymys tietenkin.

Helmikuu 16, 2020, 18:20:18 ip
Vastaus #13

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No en mikään tietäjä, mutta viisi henkisen perheen elättänyt vuodesta 1972 tulostimia huoltae, myyden jne. Tosin laitteet ovat muuttuneet. Mutta tällä kokemuksella mielummin mustesuihku. Arvostus kysymys tietenkin.

Asia on sitten Ok. Sittenhän Sinä, kuten minäkin osataan se 2-puolinen kopio tehdä. En viitsi kaikkea uudelleen kirjoittaa, mutta olen ollut Canonilla töissä huoltoteknikkona vuodesta 1981 - 2017.  Yli 35000 asiakaskäyntiä noina vuosina tehnyt.  Jos sua kiinnostaa niin lue noi minun aiemmat kommenttini.

Helmikuu 16, 2020, 18:33:25 ip
Vastaus #14

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Ensin oli Xerox ja sitten 3M. Canon tuli sitten myöhemmin, mutta hieno juttu, että olet noin kauan tehnyt tulostimia. Meikällä käsivarressa taitaa olla 3M tatuointi.